عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی: موسسه شهرآرا توان اثرگذاری ملی را دارد + فیلم حدود ۶ هزار معتاد در خراسان‌رضوی نیازمند درمان هستند | معتادان و خانواده‌هایشان باید حمایت شوند آیا اجبار معلمان به ادامه خدمت قانونی است؟ تغذیه با شیر مادر یکی از ارکان حیاتی برای رشد و سلامت کامل نوزادان است سوءمدیریت بیمه‌ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها علت کمبود دارو تاکنون ۹۰۰ هزار زائر از مرز‌های زمینی خارج شده‌اند و تردد ۲۶۰ هزار خودرو به ثبت رسیده است دستگیری یک متکدی با ۱۵۹ میلیون ریال پول نقد در مشهد تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان تکذیب شد پزشکیان چه کسی را برای دبیرکلی ستاد مبارزه با موادمخدر منصوب خواهد کرد؟ خدمت‌رسانی ۱۶۱ موکب درمانی به زائران اربعین حسینی زائران اربعین براساس مزاج و وضعیت گوارشی خود از غذا‌های نذری استفاده کنند افزایش تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص بیماری تب دنگی  جریمه حمل مواد مخدر به عراق چقدر است؟ قیمت بلیت اتوبوس‌های مستقیم تهران - نجف مشخص شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) قاتل فراری به جرم جنایت مسلحانه در مشهد به ۳ بار قصاص محکوم شد + عکس تراز همسان‌سازی همچنان ناهمسان | سرنوشت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی کی مشخص می‌شود؟ نسخه ناخوانای فروش مجازی دارو | درباره عرضه اینترنتی دارو و آیین نامه آن که همچنان اماواگر‌های بسیاری دارد سقوط ۳ شمشیرکش سارق در تله شهروندان در جست و‌جوی ۱۰۰ حیوان گم‌شده در باغ وحش وکیل آباد مشهد حقوق حداقل‌بگیران؛ ترمیم یا کاهش؟ هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قاتل فراری به جرم جنایت مسلحانه در مشهد به ۳ بار قصاص محکوم شد + عکس

  • کد خبر: ۲۴۵۰۶۵
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
قاتل فراری به جرم جنایت مسلحانه در مشهد به ۳ بار قصاص محکوم شد + عکس
جوانی که با همدستی برادرش، سرنشینان یک دستگاه پژو پارس را در مشهد به گلوله بسته و ۳ نفر را به قتل رسانده بود، به صورت غیابی به ۳ بار قصاص محکوم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیست و چهارم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ جوانی به نام «حسین-خ» با مرد میان سال به نام «محمد-ب» تماس گرفت که در منزل فردی به نام «علی-ت» مهمان بود، اما این مشاجره تلفنی که به خاطر اختلافات قبلی آغاز شده بود آتش زیر خاکستر را شعله ور کرد که به درگیری هولناک مسلحانه در روستای خادم آباد انجامید، اما با حضور نیرو‌های گشت انتظامی، «حسین-خ» از محل گریخت و بلافاصله ماجرای قرار دعوا را برای برادرش بازگو کرد و همزمان «علی-ت» و پسر ۲۲ ساله اش نیز به درون منزل رفتند، اما طولی نکشید که عده کشی آغاز شد و ۲ برادر (حسین و حسن-خ) سوار بر یک دستگاه پژو ۴۰۵ در حالی به سوی خیابان‌های شهرک رضویه حرکت کردند که ناگهان خواهرزاده‌های «علی-ت» را سوار بر یک دستگاه پژو پارس سفیدرنگ مشاهده کردند که رانندگی آن را «محمد-ب» (مرد ۵۰ ساله) به عهده داشت.۲ برادر بی درنگ به تعقیب پژو پارس پرداختند و زمانی کنار خودروی طرف‌های مقابل قرارگرفتند که سلاح کلاشینکف و کلت جنگی را بیرون آوردند و سرنشینان پژو پارس را به رگبار گلوله بستند به طوری که آثار حدود ۲۰ گلوله بر روی بدنه خودرو باقی ماند.

با وقوع این شلیک‌های وحشتناک راننده ۵۰ ساله در دم جان سپرد و ۲ خواهر زاده «علی-ت» که ۳۴ و ۲۴ ساله بودند به مرکز درمانی انتقال یافتند، اما «محمدرضا و حسین-ض» هم بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله در بیمارستان جان باختند.

قاتل فراری به جرم جنایت مسلحانه در مشهد به ۳ بار قصاص محکوم شد + عکس

درپی این «جنایت رگباری» قاضی علی اکبر احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) تحقیقات گسترده‌ای را با ورود به دهلیز‌های تاریک این ماجرای هولناک آغاز کرد. بررسی‌های مقدماتی نشان داد که ۲ برادر «حسین و حسن-خ» به مکان نامعلومی گریخته اند و «علی-ت» و پسرش نیز به مقر انتظامی منتقل شده اند. با انجام یکسری تحقیقات میدانی زوایایی از ماجرای جنایت مسلحانه لو رفت و بدین ترتیب گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (افسر وقت پرونده) رصد‌های اطلاعاتی را برای شناسایی مخفیگاه تبهکاران فراری ادامه دادند و تصاویر بدون پوشش متهمان فراری نیز در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

در همین حال ردزنی‌های کارآگاهان بیانگر آن بود که ضاربان مسلح به سوی کاشمر گریخته اند، بنابراین گروه عملیاتی کارآگاهان شبانه عازم کاشمر شدند و به سراغ فردی به نام «محمد-م» رفتند که از دوستان «حسن-خ» بود، اما وقتی کارآگاهان به کاشمر رسیدند که ضاربان مسلح به همراه دوست کاشمری خود سوار بر یک دستگاه خودروی اجاره‌ای راهی شهریار شده بودند. در همین حال کارآگاهان با دستورات ویژه قاضی احمدی نژاد و با بهره گیری از فناوری‌های نوین پلیسی رصد‌های اطلاعاتی را در حالی ادامه دادند که سرنخ‌هایی از اختفای متهمان در یک باغ به دست آمد، اما صاحبخانه با مشاهده تصاویر عاملان جنایت در روزنامه خراسان، رفتار خود را تغییر داده وآن‌ها را مجبور کرده بود تا باغ تالار او را ترک کنند. بالاخره این تعقیب‌های نامحسوس به یک کلبه جنگلی در روستای توشان از توابع گرگان رسید و پس از مدتی تلاش‌های شبانه روزی، عاملان «جنایت رگباری» درون کلبه جنگلی به محاصره کارآگاهان اعزامی از مشهد درآمدند و به طرز غافلگیرانه‌ای در یک عملیات هماهنگ دستگیر شدند.

ضاربان مسلح هنگامی به مشهد منتقل شدند که فیلم صحنه وقوع جنایت رگباری در فضای مجازی دست به دست می‌شد و صحنه دلهره آوری در میان مردم رقم خورده بود. از سوی دیگر با کشف ۲ سلاح کلاشینکف و کلت جنگی از متهمان، بازجویی‌های تخصصی از آنان آغاز شد و «حسین-خ» به قتل ۳ سرنشین پژو پارس اعتراف کرد.



با اقاریر صریح متهمان که مدعی بودند جنایت مذکور به دلیل اختلافات قبلی رخ داده است، صحنه جنایت در حضور قاضی علی اکبر احمدی نژاد (بازپرس پرونده) بازسازی شد وبدین ترتیب با تکمیل تحقیقات این پرونده جنایی با توجه به حساسیت آن، در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرارگرفت. اما در اثنای رسیدگی قضایی و طبق قانون، قرار بازداشت موقت «حسین-خ» (متهم ردیف اول) به وثیقه تبدیل شد و با وجود این هنوز جلسات محاکمه شروع نشده بود که ضارب مسلح به مکان نامعلومی گریخت و دیگر در جلسات محاکمه حضور نداشت. در عین حال رسیدگی دقیق به این پرونده جنایی توسط قاضی محمد شجاع پورفدکی (رئیس دادگاه) و مستشاری قاضی مهدی عرب میستانی (مستشار وقت شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی) برگزار شد و در نهایت قضات باتجربه دادگاه با استناد به اعترافات و اقاریر متهمان در مراحل دادرسی و همچنین گزارش‌های پزشکی قانونی و نیرو‌های انتظامی، رای خود را درباره متهمان ۳ جنایت هولناک صادر کردند. بنا بر رای صادره از سوی قضات دادگاه، «حسین-خ» به اتهام قتل ۳ مرد مسلمان به ۳ بار قصاص نفس و برادرش «حسن-خ» به اتهام معاونت در ۳ قتل عمدی به تحمل ۲۵ سال زندان محکوم شده اند. همچنین ۲ برادر مذکور نه تنها باید دیه‌های سنگینی را نیز به اولیای دم بپردازند، بلکه به دلیل نگهداری سلاح غیرمجازو اخلال در نظم عمومی هم باید چند سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق را تحمل کنند.

اگرچه ۲ متهم دیگر در این پرونده به دلیل آن که از ماجرای قتل اطلاعی نداشته اند، تبرئه شده اند، اما رای صادره از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است که با اعتراض متهمان و وکلای آنان زیر ذره بین قضاوت قرار می‌گیرد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->