آتش سوزی مهیب در گمرک هرات + فیلم و عکس تشکل‌های مردمی و سمن‌ها نقش مهمی در عرصه مبارزه با موادمخدر و اعتیاد دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۴ مرداد ۱۴۰۳) | هفته آینده، مشهد کمی خنک می‌شود میزان نرخ باروری در کشور اعلام شد مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی: اجرای مدل مدیریت مورد، ۶۰۰ معتاد را در مسیر درمان موفق قرار داد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی: مؤسسه شهرآرا توان اثرگذاری ملی را دارد + فیلم حدود ۶ هزار معتاد در خراسان‌رضوی نیازمند درمان هستند | معتادان و خانواده‌هایشان باید حمایت شوند آیا اجبار معلمان به ادامه خدمت قانونی است؟ تغذیه با شیر مادر یکی از ارکان حیاتی برای رشد و سلامت کامل نوزادان است سوءمدیریت بیمه‌ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها علت کمبود دارو تاکنون ۹۰۰ هزار زائر از مرز‌های زمینی خارج شده‌اند و تردد ۲۶۰ هزار خودرو به ثبت رسیده است دستگیری یک متکدی با ۱۵۹ میلیون ریال پول نقد در مشهد تصحیح برگه‌های امتحانی توسط غیرمعلمان تکذیب شد پزشکیان چه کسی را برای دبیرکلی ستاد مبارزه با موادمخدر منصوب خواهد کرد؟ خدمت‌رسانی ۱۶۱ موکب درمانی به زائران اربعین حسینی زائران اربعین براساس مزاج و وضعیت گوارشی خود از غذا‌های نذری استفاده کنند افزایش تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص بیماری تب دنگی  جریمه حمل مواد مخدر به عراق چقدر است؟ قیمت بلیت اتوبوس‌های مستقیم تهران - نجف مشخص شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تغذیه با شیر مادر یکی از ارکان حیاتی برای رشد و سلامت کامل نوزادان است

  • کد خبر: ۲۴۵۱۲۴
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
تغذیه با شیر مادر یکی از ارکان حیاتی برای رشد و سلامت کامل نوزادان است
رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان کودکان اکبر و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر یکی از ارکان حیاتی برای رشد و سلامت کامل نوزادان است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر عباس بسکابادی با بیان اینکه شیردهی طبیعی، پایه‌ای محکم برای زندگی سالم در دوران کودکی و بعد از آن را فراهم می‌کند، گفت: جلوگیری از ابتلای نوزاد به انواع بیماری‌ها، مقاومت در برابر حساسیت غذایی، تقویت رشد ذهنی، جلوگیری از چاقی کودک و... از فواید تغذیه با شیر مادر است.

فوق تخصص نوزادان با اشاره به اینکه تغذیه انحصاری با شیر مادر برای حداقل ۶ ماه توصیه می‌شود، گفت: شیر مادر منبعی کامل و متعادل از تمام مواد غذایی مورد نیاز نوزادان است که بر تقویت سیستم ایمنی، بهبود ضریب هوشی و حفظ سلامت جسمی نوزادان تاثیر چشمگیری دارد.

رییس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان کودکان اکبر کمک در کاهش وزن مادر پس از بارداری، احساس آرامش به دنبال ترشح هورمون اکسی توسین در هنگام شیردهی، ارتباط عاطفی قوی‌تر با نوزاد، کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه-سرطان تخمدان-پوکی استخوان و دیابت را از فواید شیردهی برای مادر دانست و خاطر نشان کرد: تغذیه مناسب مادر در دوران شیردهی، علاوه بر حفظ سلامتی او به تامین مواد مغذی مورد نیاز در شیر برای کودک نیز کمک می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: انرژی، پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در شیر انسان از مواد غذایی و همچنین ذخایر بدن مادر تامین می‌شود، بنابراین زنان شیردهی که مواد مغذی کافی را از منابع غذایی دریافت نمی‌کنند، ممکن است در معرض کمبود برخی از مواد معدنی و ویتامین‌های ضرروی قرار گیرند.

دکتر بسکابادی عنوان کرد: مصرف روزانه ۲ تا ۳ بار از غذا‌های پروتئینی (گوشت-آجیل-تخم مرغ)، مصرف انواع سبزیجات و میوه جات، لبنیات، نوشیدن آب آشامیدنی کافی، غلات کامل (نان سبوس دار-بلغور جو) توسط مادر برای بهبود کیفیت شیر مادر و سلامت مادر توصیه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->