سخنگوی مجلس شورای اسلامی: سهم ایران از بازار سنگ تزئینی تنها نیم درصد است سخنگوی شورای اسلامی مشهد مقدس: مشهد می‌تواند پایلوت صادرات محصولات معدنی باشد معادن آماده جهش تولید به شرط همراهی مردم تولید مکانیزه زعفران در چین، زنگ خطری برای جایگاه ایران در این عرصه است تشدید نظارت بر عرضه‌کنندگان لباس فرم مدارس در مشهد آغاز حرکت ۱۴۴ رام قطار ویژه اربعین ۱۴۰۳ از مشهد به غرب و جنوب غرب کشور خراسان رضوی رتبه اول تولید فلفل قرمز کشور را دارد نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) آبخیزداری و آبخوان‌داری؛ راهکار جلوگیری از بروز خسارت در سیلاب | لزوم جمع‌آوری اطلاعات جامع سیلاب‌ها در خراسان‌رضوی ثبت‌احوال و بانک مرکزی باید حداکثر تا پایان سال به سامانه املاک و اسکان متصل شوند خرمای ایران رتبه دوم تولید و رتبه اول تنوع را داراست | نمی‌توانیم یک‌شبه برای تجار ممنوعیت اعلام کنیم سهم خانوار‌ها از وام‌های بانکی اعلام شد | بیشترین وام‌ها برای خرید کالا، قرض‌الحسنه ضروری و ازدواج بوده است ریزش ۵ تا ۸۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کاری ادارات و بانک‌های شیراز و استان فارس (از ۲۷ مرداد تا ۱ شهریور ۱۴۰۳) + جزئیات طلای آب شده نخرید قیمت خودرو‌های داخلی امروز هم کاهش یافت (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) یارانه مرداد ۱۴۰۳ ویژه دهک اول تا سوم واریز شد (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) وعده وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودروی ارزان‌قیمت نوسان منفی قیمت دلار در بازار آزاد | قیمت انواع طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) تکمیل بیش‌از ۲ میلیون پروژه ملی مسکن، در انتظار ابلاغ وام ۸۰۰ میلیون تومانی مشخصات خودرو «ون تمام برقی» ایران خودرو اعلام شد + جدول قیمت ثبت‌نامی محصولات ایران خودرو در طرح جدید فروش (مرداد ۱۴۰۳) چقدر است؟ + جدول میوه را امروز در مشهد گران‌تر از این قیمت‌ها نخرید (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت خریداران محصولات ایران خودرو نگران نباشند؛ زمان ثبت درخواست تاثیری در اولویت متقاضیان خودرو ندارد قیمت بلیت دریایی اربعین اعلام شد
سرخط خبرها

سخنگوی مجلس شورای اسلامی: سهم ایران از بازار سنگ تزئینی تنها نیم درصد است

  • کد خبر: ۲۴۵۴۷۶
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
سخنگوی مجلس شورای اسلامی: سهم ایران از بازار سنگ تزئینی تنها نیم درصد است
عضو هیئت‌رئیسه مجلس و سخنگوی مجلس شورای اسلامی ایران در مشهد گفت: سهم ایران از بازار سنگ تزئینی تنها نیم درصد است، اما این سهم در حال افزایش است.

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه سنگ در مشهد تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه سنگ مشهد نسبت به سال‌های قبل، تعداد افزون‌تر شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه است که حدود ۱۲ شرکت خارجی و ۲۵ شرکت داخلی حضور دارند که نسبت به سال گذشته، یک گام رو به جلو است که این نشان می‌دهد استان خراسان‌رضوی امروز به عنوان قطب در کشور و در منطقه شرق کشور برای کشور‌های هم‌جوار مطرح است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس و سخنگوی مجلس افزود: در حوزه معدن، باید ظرفیت معادن در کشور را یک بازنگری کنیم؛ چراکه ظرفیت معادن در کشور یک ظرفیت کم‌نظیر است.

به گفته وی، در بخش معادن مس، ۸ درصد معادن اکتشاف‌شده جهان را در ایران داریم. این در حالی است که جمعیت ما در جهان حدود یک درصد است و قطعاً این مقدار اکتشاف رو به فزونی است.

سلیمی یادآورشد: ظرفیت تولید فولاد ما هم به‌شدت افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که ظرفیت پیش‌بینی‌شده در آینده نزدیک، ۶۵ میلیون تن در نظر گرفته شده است. در حال حاضر ما به عنوان یکی از قطب‌های فولاد در غرب آسیا و حتی در جهان مطرح هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سنگ‌های تزئینی، گام‌های روبه‌جلویی برداشتیم، ابراز داشت: سهم ما از بازار‌های جهانی حدود نیم درصد است. این در حالی است که کشوری مثل ترکیه ۲۵ درصد بازار جهان را در اختیار دارد. سهم کشور ما در حال افزایش است و ما باید هرچه سریع‌تر خود را به رقبا برسانیم.

وی تأکید کرد: در بخش ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، مجلس تسهیلاتی قائل شده که این تسهیلات در مجلس دوازدهم بازنگری خواهد شد. مسلماً مجلس حامی و مدافع بخش معدن کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->