پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه دستگیری سارقی در مشهد که در مبل مخفی شده بود چه کنیم تا فرزندانی ولخرج تربیت نکنیم؟ اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی درباره هجوم حشره سِنَک به مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاکید وزیر جدید آموزش و پرورش بر پرهیز از نگرش های سیاسی در حوزه تعلیم و تربیت
سرخط خبرها

هلال احمر جمهوری اسلامی: فراگیری بیماری واگیردار در عراق مطرح نشده است

  • کد خبر: ۲۴۵۶۹۷
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
هلال احمر جمهوری اسلامی: فراگیری بیماری واگیردار در عراق مطرح نشده است
رئیس جمعیت هلال احمر از عدم ارائه گزارش درباره فراگیری بیماری‌های واگیردار در عراق در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پیرحسین کولیوند با اعلام این خبر اظهار کرد: از زائران خواهش می‌کنیم به پیام‌هایی که از سوی مسئولان بهداشت عراق و هلال ایران منتشر می‌شود، توجه کنند.

وی با بیان اینکه زائران مساله گرمازدگی را در طول پیاده‌روی جدی بگیرند، عنوان کرد: یکی از موارد مهم برای جلوگیری از گرمازدگی تردد نکردن در ساعات اوج تابش خورشید است. زائران حتما پیاده‌روی را به ساعات شب موکول کنند و هرجا در داخل کشور نیاز امدادی داشتند با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند.

کولیوند افزود: زائران حتما لباس‌های خنک و نخی پوشیده و از کلاه، عینک و چتر برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب استفاده کنند. مصرف مایعات فراوان برای پیشگیری از گرمازدگی و پرهیز از مصرف غذا‌های چرب، تند و شور و همراه داشتن دارو‌های بیماران خاص، از جمله توصیه‌های حفظ سلامت زوار است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: زائران در صورت بروز بیماری و یا علائم گرمازدگی شامل گیجی، عدم تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن، خود را به محل سایه و خنک و مراکز درمانی و امدادی هلال احمر که به صورت ۲۴ ساعته در عراق مشغول خدمات‌رسانی هستند، برسانند.

در ادامه حسین درخشان، مسئول مرکز کنترل و هماهنگی اورژانس قرارگاه نجف (EOC) گفت: در روز‌های گذشته، با وجود تصادفات جاده‌ای متعدد، ما به سرعت با هماهنگی حشد الشعبی، آمبولانس‌ها را به محل اعزام کرده و خدمات درمانی را ارائه دادیم. تاکنون، حدود ۲۸ نفر از زوار را به مرز ایران منتقل کرده‌ایم تا در بیمارستان‌های ایران تحت درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اربعین سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی آمبولانس، خودرو‌های امدادی و خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین داریم که به ارائه خدمات به زوار مشغول هستند.

درخشان بیان کرد: در هر ۱۰۰ عمود، یک موکب درمانی فعال است که به صورت ۲۴ ساعته با پزشک، پرستار و تکنسین‌های دارویی در دسترس هستند و خدمات مختلفی را به زوار ارائه می‌دهند.

مسئول مرکز کنترل و هماهنگی اورژانس قرارگاه نجف (EOC) اضافه کرد: در حال حاضر، نیاز به انتقال هوایی وجود ندارد، اما در صورت بروز وضعیت‌های بحرانی مشابه سال‌های گذشته، هماهنگی‌های لازم برای استفاده از هواپیما‌ها و هلیکوپتر‌ها در نظر گرفته شده است تا بتوانیم خدمات اضطراری را به بهترین نحو ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: توصیه مهم ما به زوار و کسانی که در روز‌های آینده قصد ورود به عراق را دارند، این است که حتماً در سامانه سماح ثبت نام کرده و بخش بیمه را فعال کنند. این اقدام به آنها کمک می‌کند تا از خدمات بیمه‌ای در کشور عراق بهره‌مند شوند و در صورت بروز مشکلاتی مانند تصادف یا سقوط از ارتفاع، که ممکن است نیاز به درمان طولانی‌مدت داشته باشند، از خدمات مناسب برخوردار شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->