درخواست رئیس ستاد اربعین از زائران: در کربلا کمتر از یک روز توقف کنید پیاده روی زائران اربعین در شب، راهی برای رهایی از گرمای طاقت‌فرسای عراق ترفند جدید کلاهبرداران و جاسوس‌ها برای هک کردن گوشی شما نجات مرد میانسال از کانال فاضلاب در خیابان آوینی مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) گردوغبار شهرستان مرزی خواف در خراسان رضوی را به حالت آماده باش در آورد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) نجات شهروند از عمق ۱۵ متری محل گودبرداری در مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) واژگونی آمبولانس در محور آشخانه-بجنورد حین اعزام بیمار حادثه آفرید (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) پیش بینی دمای ۵۰ درجه در مرز‌های ایران و عراق| هفت شهر عراق امروز جزو گرمترین نقاط کرده زمین ثبت شد تصادف سه دستگاه خودرو در محور درگز قوچان حادثه آفرید (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) متهمان به ۷۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتادند (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) وضعیت ذخایر استراتژیک دارویی کشور مطلوب است بیماری آبله میمونی چیست؟ + روش‌های انتقال و درمان درخواست رئیس سازمان نظام روانشناسی از دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان انتقاد یک کارشناس محیط زیست از وضعیت باغ وحش‌های کشور هلال احمر جمهوری اسلامی: فراگیری بیماری واگیردار در عراق مطرح نشده است بستنی سنتی غیراستاندارد احتمال بروز مسمومیت را افزایش می‌دهد ویدئو | هجوم ریزگرد‌ها به آسمان مشهد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) کوچ حیات‌وحش به ارتفاعات به‌دلیل گرمای هوا درمانگاه امام رضا (ع)؛ پناهگاه سلامت زائران اربعین در نجف ثبت‌نام‌نکردن دانش‌آموزان با نمرات ضعیف در مدارس، قانونی نیست قاتل «آی‌نور»، کودک سه‌ساله در الیگودرز دستگیر شد + عکس (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) استقرار تیم پاسخ سریع و ستاد غربالگری انستیتو پاستور ایران در مرز مهران
سرخط خبرها

گردوغبار شهرستان مرزی خواف در خراسان رضوی را به حالت آماده باش در آورد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۵۷۷۷
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
گردوغبار شهرستان مرزی خواف در خراسان رضوی را به حالت آماده باش در آورد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳)
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف گفت: به دلیل افزایش گرد و غبار و وضعیت نامساعد جوی این شهرستان به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز، احسان هنرخواه شنبه شب در کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار این شهرستان مرزی افزود: بر این اساس ورزش‌های هوازی، فعالیت عمرانی و شهرسازی و فعالیت‌های آموزشی از روز یکشنبه ۲۸ مرداد تا پایان رخداد در شهرستان خواف تعطیل و با محدودیت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آماده باش اورژانس و هلال احمر خواف ادامه داد: نظر به اعلام اداره هواشناسی مبنی هشدار نارنجی وقوع پدیده وزش باد، وقوع گرد و غبار به همراه افزایش دما، با افزایش ﺷدت وزش باد در نواحی باد خیز، همراه با گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت در روز‌های آتی در شهرستان خواف، اطلاع رسانی کامل در زمینه توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش رو به شهروندان صورت پذیرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف گفت: از روز شنبه کیفیت هوای شهرستان خواف بر اساس داده‌های ایستگاه پایش شهرستان، مستقر در سنگان خواف به وضعیت خطرناک قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی تداوم شرایط برای شنبه شب و روز یکشنبه کلیه رؤسای ادارات مکلفند در موضوع گرد و غبار با اخذ نظر و هماهنگی با مدیریت بحران تصمیمات لازم را طبق شیوه نامه شرایط اضطرار اتخاذ کنند.

هنرخواه افزود: در این راستا و بر اساس نظر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان، اورژانس، بیمارستان و نیز هلال احمر بصورت آماده باش درآمده و با آمادگی کامل تا پایان رخداد به شهروندان خدمت رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش دید در محور‌های درگیر پدیده گرد و غبار و کاهش دید، پلیس راهور نیز با همکاری اداره راهداری، تمامی محور‌های شهرستان خواف را، از نظر ترافیکی مدیریت و به رانندگان هشدار‌های لازم را اطلاع رسانی نمایند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف اظهار داشت: شهروندان خوافی بر اساس مصوبات کارگروه مذکور هرگونه برنامه کویرنوردی، کوهنوردی و سایر برنامه‌های ورزشی فضای باز خودداری کنند.

وی خواستار پرهیز از سم‌پاشی و محلول پاشی توسط کشاورزان و رعایت دقیق شیوه نامه‌های ایمنی کار در فعالیت‌های صنعتی و معدنی بخصوص واحد‌های تولید شن و ماسه، دانه بندی سنگ آهن و معادن پلاسری داده شد.

هنرخواه ضمن تاکید بر جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و در سطح شهر فعالیت‌های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول شود.

معاون عمرانی فرمانداری خواف تاکید کرد: شهرداری‌ها و صاحبان طرح‌ها نیز به کنترل سازه‌های شهری، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها مکلف شدند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین هرگونه فعالیت عمرانی و شهرسازی که منجر به تشدید شرایط گرد و غبار شود در طول مدت رخداد در حریم شهر و روستا‌های شهرستان خواف ممنوع است.

هنرخواه گفت: شرایط و میزان آلودگی هوا تا پایان رخداد بصورت ساعتی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد و با عنایت به اهمیت خودمراقبتی در این رخداد از خبرنگاران و فعالین رسانه درخواست می‌شود در انعکاس هشدار‌ها اقدام نمایند.

طبق گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف، در خصوص تعطیلی ادارات، نهاد‌ها و یا بانک‌های شهرستان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد با این حال فعالیت‌های اوقات فراغت و آموزشی کودکان و خردسالان، مهدکودک‌ها در شهرستان تا پایان رخداد گرد و غبار تعطیل خواهد بود.

هنرخواه گفت: اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و مخاطبین عنوان شده است و تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلو متر مرز مشترک با افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->