پیگیری مطالبات پرستاران مشهدی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ویدئو | فعال شدن آتش‌فشان بعد از زلزله در روسیه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) توصیه‌های دارویی به زائران اربعین حسینی جوان مرگ مغزی به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) ستاد اربعین: ۲.۸ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند مصدومیت ۱۰ نفر براثر واژگونی مینی‌بوس در جاده گلبهار - مشهد + عکس تصادف مرگبار اتوبوس زائران ایرانی و عراقی در بغداد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) اسیدپاشی روی همسر سابق در نیشابور برای انتقام قتل دختر ۳ ساله + عکس  وزارت بهداشت: ایران در سطح هشدار «پایین» بیماری آبله میمونی قرار دارد محیط زیست خراسان‌رضوی نسبت‌به پدیده گردوغبار در مشهد هشدار صادر کرد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) ثبت اعتراض به نتایج آزمون دبیری آغاز شد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برگزار شد علت صدای انفجار در خیابان صائب اصفهان چه بود؟ چگونه پشه‌ها را از محیط خانه دور کنیم + پیشنهاد‌های کاربردی دیپلماسی فرهنگی با حضور صالحی امیری در وزارت میراث افزایش خواهد یافت ادعای معاون سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت مالی خانواده‌های کودکان کار روایتی از گلایه پرستاران بیمارستان‌های امام‌رضا(ع) و قائم(عج) مشهد درباره حقوق و اضافه‌کار | تعرفه‌های خاک‌خورده پزشکی قانونی: در سال گذشته، ۱۴۸ زائر در تصادفات رانندگی اربعین فوت شدند نکات ایمنی در هنگام سوختگی سطحی چشم با مواد شیمیایی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مهرماه کمبود معلم نداریم آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ مشهد در دهه پایانی ماه صفر
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مهرماه کمبود معلم نداریم

  • کد خبر: ۲۴۵۸۳۹
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مهرماه کمبود معلم نداریم
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی انسانی برای مهر با استفاده از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، جذب از طریق آزمون استخدامی، نیرو‌های خرید خدمات و حق‌التدریس و به‌کارگیری بازنشستگان رفع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی فرهادی در خصوص تعداد معلمان جدیدی که امسال وارد مدارس می‌شوند، اظهار کرد: امسال در آزمون استخدامی آموزگاری برای مهرماه، ۲۱ هزار نفر به صورت قطعی پذیرفته شده‌اند و تا ۳۰۰۰ نفر هم در مرحله تکمیل ظرفیت اضافه می‌شوند که در مجموع حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار آموزگار خواهیم داشت.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که در آزمون دبیری و هنرآموزی حدود ۱۷ هزار نفر قبول شوند و ۱۸ هزار نفر هم فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان را داریم. امسال حدود ۶۹ هزار معلم در مقاطع ابتدایی و متوسطه در آموزش و پرورش جذب خواهند شد. امسال آزمون استخدامی را زودتر اعلام نتیجه کردیم تا این نیرو‌ها برای مهر ساماندهی شوند.

فرهادی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۶ هزار کمبود معلم داریم، عنوان کرد: با ۶۹ هزار معلم جذب شده جدید بخشی از نیروی انسانی تامین می‌شود و همچنین اینکه همیشه بخشی از کسری معلم با به‌کارگیری نیرو‌های حق‌التدریس رفع می‌شود. امید است با به‌کارگیری بخشی از بازنشستگان و کارمعین شدن نیرو‌های خرید خدمات، باقی‎مانده این کسری را رفع کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای مهرماه از نظر کمبود معلم نگرانی نداریم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که بالای ۷۰ هزار نفر بازنشسته داشته باشیم، اما امید است که بسیاری از این افراد استمرار خدمت داشته باشند. معلمان در سن جوانی ۴۸ تا ۵۲ سالگی بازنشسته می‌شوند و دستور قطعی کارمعین شدن نیرو‌های خرید خدمات هم برای استان سیستان و بلوچستان را داریم، همچنین برای کارمعین شدن خرید خدماتی‌های سایر استان‌ها تلاش می‌کنیم تا قرارداد کارمعین آنها انجام شود.

وی در خصوص اصلاحیه بخشنامه برای ادامه فعالیت معلمان بازنشسته گفت: بخشنامه‌ای که ما ارسال کرده بودیم براساس نامه سازمان اداری و استخدامی مبتنی بر ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری بود که عنوان می‌کرد تا شرایط بازنشستگی اجباری ایجاد نشده، آموزش و پرورش می‌تواند به استمرار خدمت بازنشستگان اقدام کند، اما با توجه به اعلام برنامه هفتم پس از تاریخ ابلاغ آن بخشنامه، ما باید این مورد را اصلاح کنیم.

فرهادی ادامه داد: اصلاحیه مبنی بر این است که حالت اجبار برداشته شود، اما عموما تعداد بسیاری از فرهنگیان در شرف بازنشستگی تمایل به استمرار خدمت دارند و ما هم از آنها دعوت می‌کنیم که استمرار داشته باشند تا در یکی دو سال آینده کمبود نیروی انسانی مرتفع شود. همچنین معلمان بازنشسته در اوج تجربه توانمندی و مهارت‌های معلمی هستند و نباید از وجود آنها محروم شویم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش چه مشوق‌هایی برای بازنشستگان و نیرو‌های حق‌التدریس در نظر گرفته است، بیان کرد: با کمک دولت چهاردهم، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مصوب شد که آن دسته از معلمانی که به بازنشستگی استمرار دهند، یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت آنها تقدیم کنیم و به جای ۱۲ ماه در حکم کارگزینی آنها ۱۳ ماه حقوق لحاظ شود، ضمن اینکه اگر هم بخواهند سال بعد می‌توانند بازنشسته شوند و استمرار خدمت آنها الزامی ندارد.

وی در خصوص مشوق برای معلمان حق‌التدریس خاطرنشان کرد: امسال حق‌التدریس‌ها را به طور کامل پرداخت کردیم، در سال آینده هم یک ماه حقوق حق‌التدریس به عنوان مشوق پرداخت خواهیم کرد؛ یعنی معلمان به جای ۹ ماه حق‌التدریس، ۱۰ ماه حقوق دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->