ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان به پایان رسید ادعای تکراری مقام آمریکایی علیه برنامه هسته‌ای ایران احتمال استیضاح بایدن قوت گرفت جزئیات جدیدی از طرح آمریکا برای غزه | خبری از آتش‌بس دائم نیست! نمایندگان مخالف و موافق درباره وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟ کمیسیون صنایع مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت موافقت کرد موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد صادق مالواجرد: عرضه مسکن برای جوانان و بی بضاعتان اهمیت دارد صدای انفجار در تل‌آویو شنیده شد (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) عمران خان نامزد ریاست دانشگاه آکسفورد شد آیت‌الله علم‌الهدی: هنر در مشهد مغفول مانده است | بزرگ‌ترین خطر برای مشهد، تجزیه هویتی است بررسی زیرساخت های مورد نیاز خراسان رضوی در دیدار مجمع نمایندگان مجلس با رئیس جمهور تذکر آیین نامه ای رسایی در واکنش به ادعای معاون پارلمانی رئیس جمهور مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ پزشکیان: ضروری است کشور‌های اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه اقدام کند پوتین در باکو: مایه خوشحالی است که بتوانیم به امضای توافق صلح قره‌باغ کمک کنیم هشدار رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در خصوص خرید خدمت یا فروش معافیت سربازی فراکسیون گردشگری مجلس از وزیرشدن صالحی‌امیری حمایت کرد آغاز ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) اژه‌ای: رمزارزها نباید موجب ضرر و زیان مردم شود
سرخط خبرها

سرتیپ نصیرزاده: رهبری آمریکا بر نظم تک قطبی در منطقه و جهان پس زده شده است

  • کد خبر: ۲۴۶۰۷۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
سرتیپ نصیرزاده: رهبری آمریکا بر نظم تک قطبی در منطقه و جهان پس زده شده است
وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت‌های نوین همانند جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در سخنانی به ارائه برنامه های خود در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: وزیر پیشنهادی دفاع افزود: عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران امروز نسبت به دو دهه گذشته تغیییر شگرفی کرده و مسیر نویدبخشی را برای تولید و بازتولید قدرت جهت ایفای نقش در منطقه و فرامنطقه پیش روی کشور قرار داده است 

وی تاکید کرد: شرایط منطقه و جهان در حوزه‌های مختلف قدرت به ویژه حوزه امنیت و دفاع به گونه ای است که تغییرات محیطی به سرعت صورت می پذیرد، فناوری‌های نوین و غافلگیرکننده در حال بروز و ظهور است، معادلات امنیت منطقه ای پویا پیچیده و پر تلاطم است.
 
وی با بیان این که منطقه و جهان نظم تک‌قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل‌گیری نظم نوین با ظهور قدرت های جدید همانند جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: در چنین وضعیتی فشارهای استکبار جهانی و اذناب آنان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و روانی و فرهنگی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است و تحریم های ظالمانه به ویژه در حوزه تجهیزات امنیتی و دفاعی علیه کشور ما با شدت اعمال کرده است.
 
وزیر پیشنهادی دفاع افزود: پس از عملیات غرورانگیز وعده صادق تلاش برای تقویت بازدارندگی تضعیف‌شده رژیم منحوس صهیونیستی توسط آمریکا آغاز شده است و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی بیش از گذشته ماهیت نامشروع، تنش‌زا، غیرانسانی و بی‌مسئولیتی خود در برابر همه قواعد بین‌المللی را با کمک آمریکا به نمایش گذاشته و با ارتکاب انواع جنایات جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه و  ترورهای ناجوانمردانه از خطوط قرمز مخاصمه مستقیم عبور کرده است. 

وی تاکید کرد: مجموعه این شرایط محیط راهبردی، جمهوری اسلامی ایران را تحت تأثیر قرار داده است. در چنین فضایی جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز  و مقتدرانه‌ای را در محیط بین‌الملل و به‌ویژه غرب آسیا و بنیان‌های جبهه مقاومت را فراتر از مرزهای خود مستحکم کند. 

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده اظهار داشت: نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در بین ملل و جوامع مستضعف و مستقل که تشکیل‌دهنده بخش اعظم جامعه جهانی است روند افزایشی یافته است.
 
وی افزود: عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران امروز نسبت به دو دهه گذشته تغیییر شگرفی کرده و مسیر نویدبخشی را برای تولید و بازتولید قدرت جهت ایفای نقش در منطقه و فرامنطقه پیش روی کشور قرار داده است.

کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار، حداکثر سازی تولید قدرت است

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: همانطور که دشمن تلاش می‌کند تا ائتلاف مختلف علیه کشورمان سامان دهد ایران نیز به ایجاد شبکه قدرتمند پرداخته و قابلیت انسانی و فناورانه خود را در جهت گسترش و تقویت جبهه مقاومت و در بعدی فراتر در جبهه انقلاب اسلامی و بلکه در جبهه انقلابی استکبار ستیزی سازماندهی کند.

وی ادامه داد: کسب قابلیت کاربردی، روزآمد سازی تجهیزات و زیرساخت‌ها و افزایش توانمندی جبهه مقاومت نیازمند ابتکار عمل، نوآوری و تحول است در این راستا شناخت محیط راهبردی و تحلیل وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح در قالب محیط داخلی و بیرونی از الزامات تنظیم برنامه این وزارتخانه با رویکرد تحول آفرینی و پیشرفت است.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده اظهار داشت: این برنامه تابعی از ضرورت‌های ساختار داخلی و شکل‌بندی‌های امنیت منطقه‌ای و نیازهای ایفای نقش ایران در سیاست جهانی است که به فضل خداوند و تحت هدایت فرماندهی معظم کل قوا و حمایت‌های مجلس محترم و همراهی سایر دستگاه‌های کشور در جهت تامین منافع ملی به بار خواهد نشست.

وی تاکید کرد: کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار، حداکثرسازی تولید قدرت است.

پشتیبانی نیروهای مسلح ما از جبهه مقاومت جدا نیست

وی ادامه داد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ۴ سال پیش روز در راستای تدابیر و منویات رهبر معظم کل قوا و تحقق اهداف سیاست‌های کلی نظام که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و هست و اسناد بالادستی دیگر همچون برنامه ۵ ساله هفتم ، برنامه های خود را با رویکرد جهشی و تحولی با هدف پشتیبانی کارآمد و موثر از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت (جبهه مقاومت تفکیک نیست و جدا از ما نیست، برادران سوال کردند، وقتی می‌گوییم نیروهای مسلح یعنی جبهه مقاومت هم درون آن هست)

وی گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا با اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی و پیگیری سیاست‌های تسلیحاتی بنیه دفاعی کشور را متناسب با تهدیدات که لازمه آن این است که ما به طور مستمر پایش و رصد داشته باشیم و براساس دانش روز ارتقا دهیم.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده ادامه داد: به همین منظور جهت تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح و تحقق سیاست‌های رئیس جمهور ضمن انجام هماهنگی های لازم با ستاد کل و سازمان‌های تابعه در نیروهای مسلح از همه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه دانشگاهی و علمی کشور بهره خواهیم برد و از تجربیاتی که در جنگ‌های اخیر به‌ویژه وعده صادق به‌دست آوردیم بهره خواهیم برد اینها دانش ما است

وی تاکید کرد: در این راستا رویکرد این وزارتخانه در حوزه های مرتبط به ویژه دفاع ملی و توسعه داخلی براساس ماده ۱۰۲ قانون برنامه است و این برنامه معطوف به چندمنظوره‌سازی صنایع و امکانات موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملی و بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان است

وی افزود: ما در حال حاضر با هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هفت هزار شرکت خصوصی در تماس هستیم و همکار ما هستند ما به دنبال این هستیم که هم در وزارت دفاع و هم در ارتش پارک‌های فناوری را به درون نیروهای مسلح منتقل کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان بیایند و در همانجا مستقر شوند و با ما همکاری کنند ما برای آن برنامه داریم.

هدف نهایی ما بازدارندگی فعال است

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: کارویژه اصلی وزارت دفاع به‌عنوان نماد قدرت و اقتدار و صیانت از حاکمیت ملی، حداکثر سازی تولید قدرت است. این مأموریت در ۲ رکن سخت و نرم متمرکز است که با بکارگیری هوشمندانه و هدفمند مؤلفه‌های مغزافزاری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محقق می‌شود. 

وی تاکید کرد: هدف نهایی ما، بازدارندگی فعال است؛ اگر این بازدارندگی فعال را نداشتیم، دشمن به کشور ما حمله کرده بود. بازدارندگی و قدرت است که مانع جسارت دشمن شده است.

وی افزود: با توجه به سرعت زیاد تغییرات در محیط‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و افزایش سطح تهدیدات از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم، این وزارتخانه بنا دارد طی ۴ سال آینده کلیه برنامه‌های خود را بر بهره‌مندی از توانمندی داخلی متمرکز خواهد کرد و به‌طور همزمان با حفظ اقتدار و عزت ملی، از فرصت‌های خارجی بهره خواهیم برد.

برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، از دانش و تخصص آنها در وزارت دفاع استفاده می کنیم

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده ادامه داد: از مهمترین رویکردهای من در وزارت دفاع با توجه به زمینه‌های ایجاد شده از جمله عضویت در شانگهای و بریکس، دیپلماسی دفاعی است در حال حاضر کمیسیون های متعددی زیرمجموعه این دو سازمان است و با آنها تبادل و مشارکت داریم.

وی افزود: به جرأت می گویم هر ماه سفر به کشورهای مختلف که عضو شانگهای و بریکس هستند، داریم؛ با حضور در این سازمان ها به دنبال تأمین پایدار منابع در قالب پشتیبانی فعال در ارتقای قدرت دفاعی و ایجاد قابلیت پاسخگویی به تهدیدات متنوع و مبتنی بر فناوری های جدید، روزآمدسازی فناوری های دانش بنیان با استفاده از الگوهای نوین همکاری و فرصت های کمتر استفاده شده در محیط ملی و بین المللی هستیم.

وی تصریح کرد: فرصت های زیادی هست که تاکنون استفاده نشده است چه در محیط ملی و چه بین المللی؛ نمی توانیم متکی بر منابع بنیه دفاعی باشیم، مطالبات بیش از اینهاست و بیش از این نیاز داریم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: از ۸ حوزه مأموریتی، ۲ حوزه برای جبران کمبود منابع است و باید منابع جدید خلق کنیم؛ مطالبات ما زیاد است، تقویت ۸ حوزه رزمی شامل پدافند، موشکی، فضایی، هوایی دریایی، زمینی، الکترونیک و رزم نوین از دیگر برنامه های من است.

وی تصریح کرد: اگر به رزم نوین نپردازیم غافلگیر می شویم؛ به دنبال ساخت تجهیزاتی هستیم که دشمن را غافلگیر کنیم؛ مگر می شود از این دانش عقب بمانیم؟

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده ادامه داد: تأمین پایدار منابع با متنوع سازی آنها با برقراری سازوکارهای هوشمندانه برای توسعه، تأمین، و تخصیص و مراقبت از منابع یکی از ۸ حوزه مأموریتی من در وزارت دفاع است؛ انتقال منابع از بخش های با اولویت کمتر به اولویت بالاتر از دیگر راهکارهای ماست.

وی گفت: دستیابی به صنعت پیشرو و دانش بنیان در صنایع پیشرفته و ایجاد محیط جذاب برای نخبگان از دیگر برنامه های من در وزارت دفاع است برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان میزبان آنها در وزارت دفاع هستیم و از آنها استفاده می کنیم.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده افزود: فناوری های ما پیچیده است و نیاز به نخبه داریم و برای دانشمندان و متخصصان برای تولید تجهیزات استفاده می کنیم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: با استعانت از خدای منان بخش مهمی از این برنامه‌ها طی چهار سال آتی قابل دستیابی از دو بخش دیگری که به زمان بیشتری نیاز دارد حتماً طی چهار سال آتی ریل گذاری خواهد شد. من به اقتضای شغلم بر فراز بلندای آسمان پرافتخار کشور عزیزمان ایران بیش از ۳۰۰۰ ساعت پرواز برای حراست از مراکز حساس و حیاتی انجام دادم؛ همیشه با افتخار به این سرزمین چشم دوختم و تا پای جان برای سرافرازی این سرزمین ایستاده‌ام. من همواره به رسالت و وظیفه خود که دفاع از تمامیت ارضی و کیان و ناموس کل ملت ایران است فکر کرده‌ام. حال به عنوان سربازی کمترین به نمایندگان مجلس اطمینان دارم که هر تصمیمی که اتخاذ کنند درست است و قطعاً نفع ملی در آن است؛ اگر نمایندگان مجلس صلاح دانستند در سنگر وزارت دفاع در سنگر وزارت دفاع به خدمت خود ادامه خواهم داد و اگر صلاح ندانستند به در سنگر دیگری عنوان سرباز ملت شریف ایران تا شهادت به راه خود ادامه خواهم داد.

امیر نصیرزاده در پایان تصریح کرد: ملت قهرمان ایران طی ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن نشان دادند که امنیت ما مهم‌ترین موضوع است و در امنیت ما خط قرمزی وجود دارد که اگر کسی از آن عبور کند او را نمی‌بخشیم اما در این مسیر عقلانیت حاکم است؛ بخش دفاعی و امنیتی به هیچ عنوان با دشمن مدارا نخواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->