سرقت مرگبار طلا‌های زن مسن در چناران خراسان رضوی + عکس علائم بالینی بیماری التهاب یا گاستریت معده چیست؟ بار دیگر کمبود انسولین در داروخانه‌ها سلامتی بیماران دیابتی را نشانه گرفته است حریق یک خوابگاه دانشجویی در مشهد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) مشاهده یوزپلنگ هلیا با دو توله در یوزکنام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهار‌شنبه، ٣١مرداد ١۴٠٣) | تداوم وزش باد تا اواخر هفته در خراسان‌رضوی کلاهبرداری با آگهی جعلی فروش خودرو در سایت دیوار نخستین «باغ قرآن» کشور در مشهد احداث می‌شود همه چیز درمورد آبله میمونی| تشدید مراقبت در مرز‌های زمینی و هوایی خراسان رضوی برای جلوگیری از ورود افراد مشکوک ۵ تا ۱۰ درصد زنان ایرانی به آندومتریوز مبتلا هستند اهمیت معاینه دندان کودکان قبل از شروع سال تحصیلی جدید زائران اربعین از لباس‌های نخ- پنبه‌ای و کفش‌های راحتی استفاده کنند جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) تایید جان باختن ۲۸ زائر پاکستانی در حادثۀ واژگونی اتوبوس در یزد
سرخط خبرها

نتایج نهایی آزمون پذیرش دانشجو-معلم ۱۴۰۳ اعلام شد

  • کد خبر: ۲۴۶۴۷۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
نتایج نهایی آزمون پذیرش دانشجو-معلم ۱۴۰۳ اعلام شد
نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

پذیرش دانشجوی متعهد به وزارت آموزش و پرورش به موجب نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۹۴ مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.

بر این اساس گزینش نهایی داوطلبان توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در سال ۱۴۰۳ با معیار‌های نمره آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان (شامل آزمون سراسری و آزمون اختصاصی تربیت معلم)، نمره سوابق تحصیلی، نمره ارزیابی شایستگی معلمی انجام شده است. میزان تأثیر نمرات و امتیازات در نتیجه نهایی سنجش و پذیرش دانشجو- معلم آزمون سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی: ۲۵ درصد ارزیابی شایستگی معلمی، ۵۰ درصد سوابق تحصیلی، ۲۵ درصد تأثیر نمره آزمون معرفی فرهنگیان

گروه‌های آزمایشی هنر و زبان: ۴۷ درصد ارزیابی شایستگی معلمی، ۲۸ درصد سوابق تحصیلی، ۲۵ درصد تأثیر نمره آزمون معرفی فرهنگیان

پذیرفته شدگان مکلفند برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت‌نام در روز جمعه ۲ شهریورماه ۱۴۰۳ به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی https://cfu.ac.ir مراجعه و با توجه به مفاد اطلاعیه منتشر شده اقدام کنند.

تذکر: پذیرفته شدگان رشته بهداشت مدارس برای ثبت نام به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

با توجه به فرآیند آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان مکلفند در زمان ثبت نام در محل قبولی، مدرک دیپلم با تاریخ فراغت از تحصیل حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ ارائه کنند، در غیر این صورت قبولی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی می‌شود.

آن‌دسته از داوطلبانی که در کارنامه اعلام نتایج آنان کد ۵ درج شده است از تاریخ ۷ شهریورم تا ۶ آبان ۱۴۰۳ می‌توانند برای ارائه درخواست تجدید نظر و بررسی مجدد صلاحیت‌های عمومی خود به هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان بومی مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست تجدید نظر اول اقدام کنند. پس از تاریخ ۶ آبان ۱۴۰۳ امکان دریافت درخواست تجدید نظر و بررسی پرونده داوطلبان مذکور بر اساس ضوابط و مقررات مربوط وجود ندارد.

داوطلبان مرد در زمان ثبت نام در محل قبولی نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند. در صورت داشتن مشکل نظام وظیفه که منجر به عدم موافقت به صدور معافیت تحصیلی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی یا عدم ترخیص از خدمت سربازی از سوی ارگان و نهاد مربوط شود، قبولی این افراد لغو خواهد شد.

در اجرای ماده ۷ و ۸ نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۹۴ مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای پذیرفته شدگان نهایی آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان (افرادی که برای آنها کدرشته‌محل قبولیِ قطعی اعلام شده) کارنامه ملاک عمل به منظور انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صادر نخواهد شد؛ بنابراین افرادی که تمایل به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ندارند، می‌توانند در روز‌های پنج‌شنبه اول شهریور، شنبه ۳ شهریور، دوشنبه ۵ شهریور و سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ با مراجعه حضوری به اداره کل آموزش و پرورش استان بومی خود، فرم انصراف از قبولی در دانشگاه فرهنگیان (نمونه پیوست در اطلاعیه) را تکمیل و به اداره کل آموزش و پرورش استان بومی خود ارائه کنند.

تذکر مهم: لازم به توضیح است داوطلبانی که در زمان اعلام شده نسبت به تکمیل و تحویل فرم انصراف از قبولی در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند، پس از ارسال اطلاعات آنها توسط آموزش و پرورش به این سازمان، برای آنها کارنامه ملاک عمل، قبل از شروع انتخاب رشته صادر خواهد شد و این داوطلبان می‌توانند در زمان تعیین شده نسبت به انتخاب رشته برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اقدام کنند.

پذیرفته شدگان نهایی مکلفند به منظور تشکیل پرونده استخدامی، بعد از ثبت نام در محل قبولی، گواهی اشتغال به تحصیل (صرفاً در رشته قبولی) خود را به استان بومی محل استخدام خود حداکثر تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ ارائه کنند.

عدم ثبت نام در محل قبولی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در مهلت مقرر به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان تلقی خواهد شد. مسؤولیت آن نیز صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

ضمناً لازم به تاکید است به این‌دسته از داوطلبان که برای ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگیان مراجعه نکرده و فرم انصراف را هم تکمیل و ارائه نکرده‌اند اجازه مشاهده کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز داده نخواهد شد.

با توجه به نحوه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش و تأثیر نمره ارزیابی شایستگی‌های معلمی در گزینش نهایی داوطلبان به عنوان یکی از معیار‌های قبولی در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، اعتراض به نمره ارزیابی شایستگی‌های معلمی موضوعیت ندارد.

داوطلبان در صورت سوال و ابهام در این خصوص می‌توانند به مدت ۱۰ روز از اول تا دهم شهریورماه ۱۴۰۳ با درج نام کاربری و رمز عبور خود در سامانه ارزیابی به نشانی https://psd.cfu.ac.ir/ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. رسیدگی و پاسخ‌گویی صرفاً به درخواست‌های ثبت شده در سامانه مذکور و در مهلت مقرر امکان‌پذیر بوده و به مراجعات حضوری و پس از مهلت مقرر به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

علاوه بر مقررات حاکم بر ماده ۸ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۸ خرداد ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی، به موجب شورای عالی آموزش و پرورش و به استناد ماده ۴ سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوبه ۸۷۹ مورخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) دانشجو- معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ و پس از آن، ملزم به کسب «گواهینامه صلاحیت معلمی» با شرکت و قبولی در «آزمون جامع» هستند. شرط هرگونه به کارگیری در حرفه معلمی؛ داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی است.

محل تحصیل پذیرفته شدگان پس از ثبت نام قطعی، توسط مدیریت امور پردیس‌ها در واحد‌های تابعه (مراکز آموزش عالی و یا ساختمان وابسته به پردیس) در سطح استان تعیین خواهد شد.

کلاس‌هایی که به حدنصاب لازم (حداقل ۲۰ نفر) برای تشکیل در پردیس محل قبولی نرسد، سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خود، نسبت به جابجایی پذیرفته شدگان در سطح پردیس‌های کشور اقدام خواهد کرد. پذیرفته‌شدگان حق هیچ‌گونه اعتراضی را نخواهند داشت در غیر این صورت قبولی آنان لغو خواهد شد.

کارنامه نهایی داوطلبان صرفاً تا کدرشته‌محل قبولیِ آنان نمایش داده خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->