ترافیک سنگین در سجاد، میدان قائم و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱مهر ۱۴۰۳) تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق ۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است سامان‌دهی بیش از سه هزار کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر خوب برای پرستاران، تخصیص بودجه ۳همتی برای تسویه مطالبات ۱۴۰۲ پرستاران توصیه‌های طب ایرانی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا و درمان آن‌ها دشواری‌های پیگیری پرونده‌های قصور پزشکی که خیلی‌ها را از ادامه راه بازمی‌دارد ثبت ۲۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ پلیس فتا: ارسال پیامک‌هایی با عنوان سفرهای ارزان، کلاهبرداری است
سرخط خبرها

انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی

  • کد خبر: ۲۹۲۰۳۴
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی
وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی انتقاد کرد وآن را غیرکارشناسانه دانست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید علیرضا مرندی ضمن بیان این مطلب مصوبه افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی اقدامی غیرکارشناسانه بود، اظهار کرد: وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر مسائل فرهنگی است که به این موضوعات کمتر پرداخته می‌شود. در حال حاضر مصوباتی که مربوط به امنیت مواد غذایی یا ... است مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: به نظر من در حال حاضر مسائل فرهنگی زیادی در جامعه داریم از جمله رسیدگی به نخبگانی که نگران مهاجرت آنها هستیم، همچنین دیگر مسائل فرهنگی از مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر سابق بهداشت تاکید کرد: تصمیم افزایش پذیرش در رشته‌های پزشکی اصلا کارشناسی نشده است و وقتی تصمیمی کارشناسی نشده باشد آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی جا ندارند که این تعداد دانشجویان پزشکی را سر کلاس پذیرش کنند. به طور مثال در پارکینک پذیرش می‌کنند. این شرایط احانت به علم و دانشجو است.

مرندی خاطرنشان کرد: حتی در بسیاری دانشگاه‌ها استاد به اندازه کافی برای پذیرش این تعداد دانشجوی پزشکی وجود ندارد در نتیجه کیفیت آموزش مناسب نیست؛ بنابراین ما بی سوادی را برای عوام فریبی ترویج می‌کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما تلاش‌های زیادی برای لغو مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی کردیم. امیدوارم رییس جمهور و وزیر بهداشت نیز این تلاش‌ها را ادامه دهند.

وی افزود: یکی از اشکالاتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد این است که ما در این شورا عضو پزشک نداشتیم االبته اخیر با دستور مقام معظم رهبری وزیر بهداشت به عنوان عضو به این شورا اضافه شد، اما این امر کافی نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->