افتتاح پردیس سینمایی ملل در مشهد «در آغوش درخت» در راه جشنواره زوریخ سوئیس اُپرای «شیدا» پرواز همای روی صحنه می‌رود + جزئیات «محبوس در قفس» در شبکه نمایش + زمان پخش سیامک انصاری مجری مسابقه «بازمانده» شد محسن کیایی و حامد کمیلی با «آغوش باز» در راه سینما هشت پویانمایی ایران در راه جشنواره ملبورن گوری که در آن جنازه‌ای نیست | نگاهی به فصل سوم «زخم کاری»، اثر محمدحسین مهدویان ثبت بیش از ۱۸۰۰ فیلم در بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران نوای رو به خاموشی مبهم، خسته کننده، حتی بیهوده سریال کره‌ای «بیمارستان» در تلویزیون + زمان پخش «هوشنگ حریرچیان» در خاک زادگاهش آرام گرفت پیشتازی «قلب رقه» در گیشه | آمار فروش فیلم‌های سینمایی در هفته گذشته (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) تجلیل انجمن کارگردانان آمریکا از «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان «پدرخوانده» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ وصیت عجیب «آلن دلون» درباره سگ خانگی‌اش و لغو اجرای آن
سرخط خبرها

تجلیل انجمن کارگردانان آمریکا از «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان «پدرخوانده»

  • کد خبر: ۲۴۶۴۹۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
تجلیل انجمن کارگردانان آمریکا از «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان «پدرخوانده»
انجمن کارگردانان آمریکا در ماه اکتبر از فرانسیس فورد کاپولا تجلیل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انجمن کارگردانان آمریکا در بیست و پنجمین مراسم تجلیل خود در ماه اکتبر، به فرانسیس فورد کاپولا ادای احترام خواهد کرد.

کاپولا ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) در مراسمی که در نیویورک برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد. این نخستین مراسم از این دست از سوی انجمن کارگردانان (DGA) از سال ۲۰۱۸ است.

کاپولای ۸۵ ساله، پیش از این ۵ بار نامزد دریافت جایزه از این انجمن شده است و ۲ بار برای فیلم «پدرخوانده» در سال ۱۹۷۲ و برای دنباله آن در سال ۱۹۷۴، جایزه آن را برای کارگردانی برجسته، دریافت کرد. جدیدترین فیلم وی «مگالوپولیس» که اولین فیلم بلند او پس از ۱۳ سال است، ۲۷ سپتامبر در سینما‌ها روی پرده می‌رود.

فیلم «مگالوپولیس» که کاپولا سرمایه گذاری آن را نیز انجام داده، در ماه می‌در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با نقد‌های متفاوتی مواجه شد. این فیلم با نمایش در جشنواره تورنتو برای اولین بار در آمریکای شمالی دیده خواهد داشت.

امسال بیست و پنجمین سال اهدای جوایز افتخاری انجمن کارگردان‌های آمریکاست که خود قدمتی ۸۸ ساله دارد و سال ۱۹۳۶ تاسیس شده است.

پیش از این اعلام شده بود از کاپولا در مراسم تجلیل سالانه مرکز کندی که ۸ دسامبر (۱۸ آذر) برگزار می‌شود، قدردانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->