مشهد با همه ظرفیت آماده میزبانی از زائران دهه پایانی صفر (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) همایش باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهدمقدس برگزار می‌شود (۴ شهریور ۱۴۰۳) بررسی اهمیت مسجد گوهرشاد به عنوان یک بنای فاخر حسامی: فعالیت حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا(ع) در سه روز پایانی صفر| تجهیز و آماده‌سازی حدود ۵۰ مرکز اسکان در مشهد شهردار مشهد مقدس: ۱۰ روز آخر ماه صفر، فعالیت شهرداری به صورت شبانه روزی خواهد بود ۶۳ هزار نفر شب اسکان موقت در مشهد، برای دهه پایانی صفر فراهم شده است شهردار مشهد مقدس: میدان شهدا به حسینیه امام رضا (ع) تبدیل می‌‎شود اعمال قانون ۲۷۶۸ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۶ خودرو متخلف توقیف شدند (۳۱مرداد ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خین عرب و پیرامون حرم مطهر رضوی (۳۱مرداد ۱۴۰۳) خدمت‌رسانی رایگان مترو مشهد در سه روز پایانی ماه صفر | پیش‌بینی روزانه ۱۰۰ هزار لیتر سوخت، جهت تأمین سوخت اتوبوس‌ها شهرداری مشهد در نجف اشرف احترام و تکریم خادمان و زائران را به نمایش گذاشت استفاده از تجهیزات متناسب با شرایط نجف اشرف توسط پاکبانان شهرداری مشهدمقدس خدمت رسانی پاکبانان شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف کاملا مشهود است اجرای پروژه میان‌گذر جنوبی در شمال شرق مشهدمقدس ارتقای کیفیت و تخصصی‌تر شدن خدمات‌رسانی شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف طرح "ترنم زندگی" در مشهد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده ماجرای بیلبورد‌های شهری مشهد با عنوان «التیام زخم‌ها» چه بود؟ عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: تمهیدات شهرداری مشهد برای دهه پایانی صفر منظم‌تر از سال‎های گذشته است فعالیت ۲۱ «راهنمای زائر» ستاد اربعین شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف همراهی تمام ارکان شهرداری مشهدمقدس برای خدمت‌رسانی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

حسامی: فعالیت حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا(ع) در سه روز پایانی صفر| تجهیز و آماده‌سازی حدود ۵۰ مرکز اسکان در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۶۵۶۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
حسامی: فعالیت حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا(ع) در سه روز پایانی صفر| تجهیز و آماده‌سازی حدود ۵۰ مرکز اسکان در مشهد
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا (ع) به عنوان مسیر بهشت در سه روز پایانی صفر فعال می‌شوند.

حسین حسامی در گفتگو شهرآرانیوز؛ در خصوص تمهیدات شهرداری مشهد برای دهه پایانی صفر اظهار کرد: طبق سنوات گذشته و تجربه‌ای که در زمینه خدمت‌گزاری و خادمی زائران را داشتیم، ستاد دهه پایانی صفر با تاکید شورای شهر و به ویژه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد و ما تاکید ویژه‌ای در زمینه خدمات ستاد دهه پایانی صفر داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همکاران ما در کشور عراق، در شهر نجف و در مرز چذابه تا شهر الاماره برای نظافت شهر نجف، حمل‌ونقل و راهنمای زائر خدمات می‌دهند، عنوان کرد: ما تاکید بسیار ویژه‎‌ای داشتیم که خدمات دهه پایانی صفر با قدرت و کیفیت بهتر از سال‌های قبل انجام شود، به همین منظور جلسات ستاد برگزار و ساختار طبق سالیان قبل ایجاد شد. کمیته تکریم و استقبال از زائر، اطلاع‌رسانی و رسانه، خدمات شهری، عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، نظارت و بازرسی و کمیته حفاظت و حراست ستاد تشکیل شده و خدمات ارائه می‌دهند.

حسامی بیان کرد: تاکید ما رویکرد‌های راهبردی برای ستاد دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ بود که هم‌افزایی و همکاری کلیه ارکان شهرداری را می‌طلبد تا همه در کنار هم باشند، ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف ستادی و اجرایی را فعال کنند و جلوه‌هایی از فرهنگ میزبانی را در اقدامات دهه پایانی صفر به صورت ویژه‌تر ببینیم. بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مجموعه‌های تولیدی و خدماتی تاکید داشتیم که حتما مردم‌سازی شود و با مشارکت مردم باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: جریان‌سازی خدمت به زائران در دهه پایانی صفر باید به سمت مردم‌سازی و مردم‌‎محوری حرکت کند. رویکرد‌های معرفتی و فرهنگی باید در کلیه رویداد‌های ستاد ظهور و بروز داشته باشد، هم‌افزایی و تعامل بیشتر با ظرفیت‌های مردمی، دستگاه‌های حاکمیتی و نهاد‌های خدمت‌گزار در سطح شهر مساله مهمی است.

تجهیز و آماده‌سازی حدود ۵۰ مرکز اسکان

وی با اشاره به اینکه ما در کمیته تکریم و استقبال از زائر دهه پایانی صفر بر خدمات اسکان موقت و اضطراری زائر را تاکید داشتیم، تصریح کرد: تجهیز و آماده‌سازی حدود ۵۰ مرکز اسکان انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۶۳ هزار نفر شب خواب را پوشش دهند. ظرفیت‌ها باید تا جای ممکن افزایش پیدا کند. چهار ایستگاه استقبال از زائران پیاده و چهار ایستگاه استقبال از زائران سواره را پیگیری کرده بودیم. در برپایی بیش از ۲۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیر‌های منتهی به حرم که به صورت مردمی و خودجوش انجام می‌شود، مشارکت داریم.

حسامی خاطرنشان کرد: ۱۵ پایگاه راهنمای زائر به صورت شبانه‌روزی در اطراف حرم فعال هستند. جانمایی نیازمندی‌های زائر در حوزه اسکان اضطراری، سرویس‌های بهداشتی در نقشه همراه مشهد و پاسخگویی تلفنی با شماره ۰۵۱۳۱۳۵ از دیگر امکانات است. راهنمای زائر افتخاری را نیز در برنامه داشتیم که با آموزش، توانمندسازی و به کارگیری افتخاری در مسیر‌های منتهی به حرم فعال خواهند بود.

فعالیت حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا (ع) به عنوان مسیر بهشت در سه روز پایانی صفر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ترویج فرهنگ میزبانی را تحت برنامه هر محله یک زائرسرا داریم. ما ۱۰ سال است در اربعین خدمت‌گزاری می‌کنیم؛ بنابراین باید این فرهنگ میزبانی را در مشهد تقویت کنیم. وضعیت فرهنگ میزبانی الان بهتر شده، اما باید به سمتی برویم تا زائری نباشد که میزبانی برایش وجود نداشته باشد. در حوزه خدمات و برنامه‌های فرهنگی زیارت مراسم آیینی پیاده‌روی جاماندگان اربعین را داریم که چند سالی است با استقبال زائران و مجاوران انجام می‌شود. حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا (ع) به عنوان مسیر بهشت در سه روز پایانی صفر فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای را در دهه پایانی صفر در میدان شهدا داریم که شامل مواکب، ایستگاه‌های پذیرایی، حسینیه‌ها، قرار نوجوانی، اجرای پویش‌های نائب‌الزیاره به نیابت از شهدای غزه با مشارکت بیش از یک میلیون نفر برای اولین بار و قرار زیارت که تشرف گروهی اقشار خاص به حرم مطهر بوده، از جمله این برنامه‌ها است. تئاتر آیینی، مراسم‌های تعزیه‌خوانی، چهارپایه‌خوانی، سوگواره‌های فرهنگی و هنری، سوگواره‌های محلات با محوریت کانون‌های محلی و برنامه‌های سنتی نیز اجرا می‌شود.

حسامی اضافه کرد: خدمات اکران و فضاآرایی شهری را نیز داریم که برای این منظور حدود ۴۰۰ سازه استرابورد، ۳۰۰ بیلبورد، ۵۰ قاب مفاخر، حدود ۴۰ هزار آویز ستونی و ۱۷۰۰ بنر جلوی اتوبوس در نظر گرفته شده است. ۵۰۰۰ بیرق در خطوط بی‌آرتی نصب می‌شود. ۲۰۰۰ عدد بیرق‌های سردری است که فضای شهر را متناسب با این ایام خواهد کرد. ۱۳ ابرپرده ساختمانی داریم. حدود ۱۵۰۰ عدد پرچم در مکان‌های خاص نصب می‌شود. ۵۰ هزار متر مربع ریسه‌های مشکی و مشکی‌پوش کردن پرچم‌های روی پل‌‎ها و معابر را داریم که به صورت ویژه اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۱۶ کارویژه را از ۲۰ تا ۳۰ صفر امسال داریم که شامل جاماندگان اربعین، اسکان زائران، ایستگاه‌های استقبال از زائران، در مسیر بهشت، فضاآرایی و اکران‌های شهری، حسینیه ایران، راهنمای زائر افتخاری، آیین شکرانه خدمت، سوگواره محلات، حمایتی و مشارکتی، هر محله یک زائرسرا، پایگاه‌های راهنمای زائر، نائب‌الزیاره، قرار زیارت، قرار نوجوانی و تئاتر فاخر آیینی است و در قالب کمیته‌های ویژه رسیدگی می‌شود.

استفاده از ۳۱ دستگاه ماشین حمل پسماند در منطقه ثامن و مبادی ورودی

وی با بیان اینکه آماده‌باش صددرصدی کارگران خدمات شهری را داریم، عنوان کرد: رفت‌وروب و شست‌‎وشوی خیابان‌ها و پاکسازی محور‌های منتهی به شهر مشهد شامل جاده قوچان، محور قدیم و جدید نیشابور، سرخس، کلات، فریمان و میامی به صورت ویژه و استقرار ۳۱ دستگاه ماشین حمل پسماند در مطنقه ثامن و مبادی ورودی را پیگیر خواهند بود. ۴۲ دستگاه وضوخانه سیار در مناطق ۲، ۳، ۸، ۱۰، ۱۲ و ثامن به صورت ویژه فعال خواهند شد. بالغ بر ۲۴۰ آبخوری ویژه در پیرامون حرم اورهال و آماده خدمت‌رسانی می‌شود. استقرار نیرو‌های عملیات در هسته مرکزی را داریم. در این ایام پیک ترافیک را شاهد هستیم؛ بنابراین تیم‌های عملیاتی در حوزه ترافیک‌های شهری آمادگی کامل دارند. ایمنی شهر با اولویت کمپ‌های زائرپذیر را در برنامه داریم.

حسامی افزود: تاسیسات بهداشتی بالغ بر ۳۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران فعال شده که اکثرا در مسیر‌های منتهی به حرم است. حمام‌های سیار برای زائران مخصوصا زائران پیاده نیز پیش‌بینی شده است. استقرار خودو‌های مه‌پاش و سرویس‌های بهداشتی پرتابل کانتینری در اطراف حرم باید به صورت ویژه‌تر دیده شود. عرضه ارزاق عمومی در بازار‌های ارائه ارزاق سازمان میادین در دستور کار قرار دارد که سه فروشگاه شهر ما پیرامون حرم به صورت ویژه فعال خواهند بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مدیریت بحران برای اسکان اضطراری آمادگی کامل دارد. از دوام ثامن نیز استفاده می‌شود. برای انضباط شهری، اکیپ‌های سطح معبر در سه شیفت کاری فعال هستند. در حوزه حمل‌ونقل، سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی به صورت ویژه فعال خواهد شد. در شب رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تقویت می‌شود. علاوه بر خطوط فعلی، سرویس‌دهی ویژه تا سقف ۲۵۰ دستگاه نیز در دستور کار است. تقویت خطوط منتهی برای شب شهادت به تعداد ۱۵۰ دستگاه و روز شهادت به تعداد ۲۵۰ دستگاه را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در خطوط ویژه پیگیری می‌کنیم، اسکان موقت با مبدا‌های سرویس‌دهی است تا بتوانیم زائران را از مکان‌های مخلتفی که می‌خواهند به حرم مشرف شوند، تقویت کنیم. فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی در خطوط عبوری و منتهی به حرم در ۱۱ خط در دستور کار است که به صورت رایگان در سه روز انتهایی ماه صفر خدمات‌‎رسانی خواهند داشت. گشت‌ها برای رسیدگی به شکایات در حوزه تاکسیرانی فعال خواهند بود.

تعبیه ۶۸۰۰ فضای پارک در هسته مرکزی شهر

حسامی اضافه کرد: تقویت سرویس‌دهی خطوط قطار شهری و سرویس‌دهی صلواتی روز‌های رحلت پیامبر (ص) تا شهادت، اما رضا (ع) در خطوط یک و دو مترو از دیگر برنامه‌ها است. در مجموع حدود ۶۸۰۰ فضای پارک در هسته مرکزی شهر، ۱۳ پارکینگ موقت و ۲۴ پارکینگ دائم داریم. کنترل انضباط ترافیکی در شهر و تشدید گشت‌های نظارتی انضباط ترافیکی ناوگان حمل‌ونقل باری در مبادی ورودی و هسته مرکزی نیز در این ایام با همکاری پلیس راهور انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی شهری و ملی تهیه اخبار، مصاحبه، گزارش‌ها، انتشار و بازتاب اخبار و نشست‌های خبری را داریم، تصریح کرد: نکته مهم این است که بتوانیم فرهنگ زائر-مجاور-خادم و فرهنگ میزبانی را به صورت ویژه‌تر در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگ شهر مشهد فعال کنیم تا همه خدمات با نگاه خدمت به زائر امام رضا (ع) انجام شود و بتوانیم خدمات خوبی را در دهه پایانی صفر داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->