برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

جعفر مروارید: بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر

  • کد خبر: ۲۴۶۶۳
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
جعفر مروارید: بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در حاشیه بازدید از روزنامه شهرآرا، از بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر خبر داد.

مریم قاسمی/شهرآرانیوز- جعفر مروارید افزود: این اماکن فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیتشان را شروع کنند.

وی در ادامه با تاکید به اینکه خسارات اقتصادی اصحاب فرهنگ و هنر استان را از دولت پیگیری و جبران خواهد کرد گفت: نزدیک ۲ماه است که در راستای حفظ سلامت مردم و با نظر ستاد ملی کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شده است. این مسئله سبب شده است تا اصحاب فرهنگ و هنر از جمله سینماها، تماشاخانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و… خسارت زیادی را متحمل شوند.

 

 

به گفته مروارید، در این راستا با صاحبان کسب‌وکارها درباره خسارت‌ها گفت‌وگو کردیم و بررسی‌های لازم انجام شده و اکنون میزان خسارت تخمینی به وزارت ارشاد فرستاده شده است تا آن‌ها در جریان آن قرار بگیرند.

او در ادامه توضیح داد: تخمین خسارات در ۲قالب انجام شده است؛ اول خساراتی که مستقیم از مسئله کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر وارد شده و دوم تخمین خسارات ناشی از عدم منفعت مالی است. دکتر صالحی، وزیر فرهنگ، در مصاحبه تلویزیونی‌شان اعلام کردند که حدود ۹۷۰میلیون تومان خسارات اصحاب فرهنگ و هنر کشور تخمین زده شده است. بنابراین سهمی از آن از خراسان‌رضوی است که پیگیر جبران آن هستیم تا بتوانیم دست‌کم بخشی از این خسارات را برای اصحاب فرهنگ و هنر استان جبران کنیم.

مروارید در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از فرصت‌هایی یاد کرد که کرونا فراهم کرده است و افزود: کرونا باعث تعطیلی رویدادها شده، اما ۲فرصت برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم کرده است؛ اول توجه به فرهنگ و هنر در فضاهای اجتماعی و خانوادگی و دوم کمک به توسعه فعالیت‌های مجازی فرهنگی و هنری. در حقیقت الان در بخش فرهنگی و هنری فضای مجازی شاهد رشد هستیم که قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی در پایان اظهارکرد: نگاه ما در اداره کل ارشاد حمایتی است و ترجیح می‌دهیم اگر بودجه‌ای اختصاص یافت، آن را صرف حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر کنیم تا برگزاری رویدادها.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->