مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم رئیس‌جمهور آینده به هنر و هنرمند بها بدهد هنرمندان و اصحاب رسانه پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) وزیر فرهنگ: همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی حکایت صیاد و پند‌های پرنده سخن گو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی ارتباط با پایتخت با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جعفر مروارید: بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر

  • کد خبر: ۲۴۶۶۳
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
جعفر مروارید: بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در حاشیه بازدید از روزنامه شهرآرا، از بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر خبر داد.

مریم قاسمی/شهرآرانیوز- جعفر مروارید افزود: این اماکن فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیتشان را شروع کنند.

وی در ادامه با تاکید به اینکه خسارات اقتصادی اصحاب فرهنگ و هنر استان را از دولت پیگیری و جبران خواهد کرد گفت: نزدیک ۲ماه است که در راستای حفظ سلامت مردم و با نظر ستاد ملی کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شده است. این مسئله سبب شده است تا اصحاب فرهنگ و هنر از جمله سینماها، تماشاخانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و… خسارت زیادی را متحمل شوند.

 

 

به گفته مروارید، در این راستا با صاحبان کسب‌وکارها درباره خسارت‌ها گفت‌وگو کردیم و بررسی‌های لازم انجام شده و اکنون میزان خسارت تخمینی به وزارت ارشاد فرستاده شده است تا آن‌ها در جریان آن قرار بگیرند.

او در ادامه توضیح داد: تخمین خسارات در ۲قالب انجام شده است؛ اول خساراتی که مستقیم از مسئله کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر وارد شده و دوم تخمین خسارات ناشی از عدم منفعت مالی است. دکتر صالحی، وزیر فرهنگ، در مصاحبه تلویزیونی‌شان اعلام کردند که حدود ۹۷۰میلیون تومان خسارات اصحاب فرهنگ و هنر کشور تخمین زده شده است. بنابراین سهمی از آن از خراسان‌رضوی است که پیگیر جبران آن هستیم تا بتوانیم دست‌کم بخشی از این خسارات را برای اصحاب فرهنگ و هنر استان جبران کنیم.

مروارید در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از فرصت‌هایی یاد کرد که کرونا فراهم کرده است و افزود: کرونا باعث تعطیلی رویدادها شده، اما ۲فرصت برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم کرده است؛ اول توجه به فرهنگ و هنر در فضاهای اجتماعی و خانوادگی و دوم کمک به توسعه فعالیت‌های مجازی فرهنگی و هنری. در حقیقت الان در بخش فرهنگی و هنری فضای مجازی شاهد رشد هستیم که قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی در پایان اظهارکرد: نگاه ما در اداره کل ارشاد حمایتی است و ترجیح می‌دهیم اگر بودجه‌ای اختصاص یافت، آن را صرف حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر کنیم تا برگزاری رویدادها.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->