آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین از مرزهای باشماق، خسروی و تمرچین با اجرای متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ ترافیک سنگین در ملک‌آباد، استقلال و تقاطع گاز | تصادف دو موتورسیکلت با یکدیگر، جان یک راکب را گرفت (۱۶ تیر ۱۴۰۳) آغاز ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین از یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ + آدرس سامانه ۳۰ درصد زنان مبتلا به پوکی استخوان هستند  نقش والدین در شناسایی مشکلات سلامت روان فرزندان چیست؟ پیش بینی هواشناسی ایران (شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳) | هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان ویزیت تخصصی ۳۰ مادر مشکوک به سرطان پستان در مرکز خدمات جامع سلامت ۱۴ معصوم (ع) مشهد ۹۰۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین نیاز است منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه مشتریان را جذب کرد؟

  • کد خبر: ۲۴۷۲۹
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه مشتریان را جذب کرد؟
در طول دوران قرنطینه برخی کالاها به محبوبیت ناگهانی رسیده‌اند که از تغییر سبک زندگی مردم با همه‌گیری ویروس کرونا روایت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، میلیاردها نفر در سراسر جهان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. این خانه‌نشینی با تغییر سبک زندگی، معادلات را در تمام بازارها بهم زده است. برخی از کالاها کمیاب شده‌اند، برخی از کالاها مثل نفت به شکل عجیبی ارزش‌شان را از دست داده‌اند و برخی دیگر از کالاها نیز ناگهان محبوب شده‌اند. 

«گروه تحقیقاتی گلیمپس»، که درباره روندهای دنیای اینترنت تحقیق می‌کند، آمارهایی را درباره کالاهای محبوب منتشر کرده که نشان از تغییر دفعتی سبک زندگی دارد. 

تحلیل نشانه‌های رفتاری صدها میلیون کاربر در سراسر وب، نشان می‌دهد که «دمبل ورزشی» یکی از کالاهایی است که علاقه به آن به طور ناگهانی افزایش یافته است. در طول ماه گذشته، محبوبیت دمبل ورزشی ۷۲۵ درصد بیشتر شده است. به این دلیل که عده زیادی حالا در خانه ورزش می‌کنند. 

از سوی دیگر، با کمبود دستمال توالت، علاقه به شیر آب دستشویی افزایش ۳۷۹ درصدی داشته است. بسیاری از مردم غربی، به دنبال آن رفته‌اند که برای سرویس‌های بهداشتی‌شان به سبک شرقی‌ها، شیر و شیلنگ آب تهیه کنند. 

همچنین محبوبیت صفحه نمایش خارجی و موس برای لپ‌تاپ نیز به ترتیب ۱۶۰ و ۸۵ درصد افزایش یافته است. این روند، حکایت از دورکاری در قرنطینه و نیاز به ابزاری دارد که کاربری لپ‌تاپ‌ها را برای کارهای طولانی مدت ساده کند. 

همه‌چیز در جهان تغییر کرده و تحلیل روندهای اینترنتی در میان کالاها نیز، حکایت از تغییر سبک زندگی دارد. 

اینفوگرافیک زیر که از پایگاه داده‌پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده، روند محبوبیت کالاها را بر اساس پیمایش گلیمپس نشان می‌دهد: 

زیر که از پایگاه داده‌پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده، روند محبوبیت کالاها را بر اساس پیمایش گلیمپس نشان می‌دهد: 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->