گلایه خانواده‌ها از اعمال سلیقه در واگذاری کودکان بی‌سرپرست شنبه آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس راه اندازی شعبات دانشگاه تهران در تفلیس و نجف اشرف در حال حاضر ۱۱۵ نفر در رشته داروسازی سنتی مشغول به تحصیل هستند ۱۴۰۰ نوزاد نارس زیر پوشش غربالگری شبکیه چشم قرار گرفتند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۶ شهریور) | آغاز روند کاهش دما از امروز تا پایان هفته واژگونی پژو ۲۰۶ در میدان آزادی مشهد + عکس(۶ شهریور ۱۴۰۳) پلیس مشهد به دنبال جنایتکاران روستای زاک خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران: بخش اول جبران مطالبات پرستاری پرداخت شد وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی کدکنی رفت تاخیر در اجرای احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز ابلاغ نشده‌است (۶ شهریور ۱۴۰۳) ویروس خطرناک ناشی از نیش پشه در ماساچوستِ آمریکا؛ پارک‌های عمومی تعطیل شد تاثیرات تلویزیون بر کودکان را جدی بگیرید بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها به نقطه بحرانی رسیده است ۱۸۶ مرکز خدمات جامع سلامت مجری برنامه پزشک خانواده روستایی است مشهد، نیازمند توجه درمانی بیشتر
سرخط خبرها

جریمه مسافرکشی با خودروی شخصی چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۴۷۴۷۴
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
جریمه مسافرکشی با خودروی شخصی چقدر است؟
جابجایی مسافر با خودروی شخصی جزو تخلفات رانندگی محسوب شده و ۹۰ هزار تومان جریمه درپی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، از ۲۳ تیرماه و بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تغییر نکرده بود، افزایش پیدا کرد و از این تاریخ به بعد تخلفات رانندگی با نرخ‌های جدید جریمه می‌شود. اقدامی که هدف از آن کاهش تصادفات و خساراتی جانی ناشی از آن و نیز افزایش نظم ترافیک عنوان شده است.

در این میان «حمل مسافر با وسایل نقلیه شخصی یا غیرمجاز» نیز جزو مواردی است که می‌توانند موجب اخلال در نظم ترافیکی، به خطر انداختن ایمنی و امنیت مسافران و همچنین تضییع حقوق رانندگان تاکسی‌های مجاز شود. در همین راستا نیز قانونگذار این اقدام را جزو تخلفات رانندگی محسوب کرده و برای آن جریمه وضع کرده است. 

بر این اساس حمل مسافر با وسایل نقلیه شخصی یا غیرمجاز در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۹۰ هزار تومان جریمه دارد. مبلغ جریمه این تخلف در سایر شهر‌ها ۶۰ هزار تومان و در روستا‌ها ۳۰ هزار تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->