نقض قوانین بین المللی؛ رژیم صهیونیستی پیکر شهدا را به خانواده‌ها نمی‌دهد پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و افزایش محافظان فرزند نتانیاهو در آمریکا افشاگری عفو بین‌الملل درباره جنایت جنگی در غزه با بمب‌های آمریکایی از اشتباهات عملیاتی ارتش اسرائیل تا رخنه نیروهای قسام به پایگاه‌های اسرائیل کاخ سفید: ایران آماده حمله به اسرائیل است فیلم کامل صحبت‌های رئیس جمهور در نخستین دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب فیلم کامل بیانات رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم آمریکا علیه یک نفر به اتهام ارسال قطعات هواپیما به ایران اعلام جرم کرد انتقاد عارف از کیفیت خودرو‌های داخلی و شرایط پیش فروش خودرو جهاد اسلامی فلسطین: نتانیاهو به دلایل شخصی و سیاسی، مانع توافق آتش‌بس می‌شود سفیر اتریش به وزارت خارجه احضار شد تاکید استاندار خراسان رضوی بر تامین نیازمندی‌ها و خدمات اطراف حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر کاهش ساعت کار ادارات بوشهر فردا چهارشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان: در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستیم آمار تازه از تلفات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی | قریب به ۶ هزار سرباز عراقچی: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد حمله پهپادی مقاومت عراق به هدف حیاتی در حیفا (۶ شهریور ۱۴۰۳) «احمد علی موهبتی» معاون وزیر کشور شد نتانیاهو: برای بازگرداندن گروگان‌ها باید حضور نظامی در غزه داشته باشیم ادعای ارتش رژیم اسرائیل درباره آزاد کردن یک اسیر پزشکیان مدال طلای ایران در المپیاد جهانی نجوم را تبریک گفت
سرخط خبرها

جهاد اسلامی فلسطین: نتانیاهو به دلایل شخصی و سیاسی، مانع توافق آتش‌بس می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۷۶۸۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
جهاد اسلامی فلسطین: نتانیاهو به دلایل شخصی و سیاسی، مانع توافق آتش‌بس می‌شود
معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: هیأت حماس در هیچ مذاکره‌ای در قاهره شرکت نکرد. نتانیاهو مذاکره کنندگان را به منظور مانع تراشی عمدی در مسیر دستیابی به هرگونه توافقی به قاهره فرستاد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلایل شخصی، سیاسی و ایدئولوژیک خواهان توافق نیست و به همین دلیل مذاکره کنندگان خود را برای مانع‌تراشی به قاهره گسیل داشت.

«محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با شبکه العربی اظهار داشت: هیأت حماس در هیچ مذاکره‌ای در قاهره شرکت نکرد. نتانیاهو مذاکره کنندگان را به منظور مانع تراشی عمدی در مسیر دستیابی به هرگونه توافقی به قاهره فرستاد.

الهندی گفت: موضع مقاومت فلسطین روشن است و مبنای آن پذیرش پیشنهاد دوم ژوئیه (دوازدهم تیر) است. مقاومت در مسائل مرتبط با توقف جنگ و عقب نشینی از غزه انعطاف نشان داد.

وی ادامه داد: آمریکا همان دیدگاه اسرائیل را دارد و مخالف وجود کشور برای فلسطینی‌ها است. رژیم اشغالگر درصدد تسلط بر ۵۰ درصد از نوار غزه است و مقاومت در حال جنگ فرسایشی با آن است.

الهندی اضافه کرد: ما مشتاق رسیدن به توافق هستیم و به همین دلیل در پذیرش توقف مرحله‌ای جنگ انعطاف نشان دادیم.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین گفت: نتانیاهو به دلایل شخصی، سیاسی و ایدئولوژیک نمی‌خواهد به توافق برسد، اما قدرت مقاومت و ادامه آن اسرائیل را ناگزیر به پذیرش توافق مورد قبول فلسطینی‌ها خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اسرائیل بازو و ابزار غرب برای تسلیم کردن منطقه در مقابل خود است، اما بدون هیچ دستاوردی در مقابل غزه درحال فروپاشی است.

الهندی ادامه داد: طرح نتانیاهو توسط اسرائیلی‌ها بررسی و رد شد چراکه طرحی غیرقابل اجرا است. با این وجود نتانیاهو در طرح آن پافشاری کرد و حماس و میانجیگران هیچگاه آن را نخواهند پذیرفت.

این اظهارات پس از آن بیان شد که هیات‌های مذاکره کننده جنبش حماس و رژیم صهیونیستی یکشنبه و پس از چند روز گفتگو با میانجیگران قاهره را ترک کردند.

در همین راستا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که هیات این جنبش خواستار ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توافقات صورت گرفته در دوم ژوئیه مبتنی بر موارد ذکر شده در سخنرانی جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت شد.

«اسامه حمدان» یکی از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در این باره اعلام کرد: هیات حماس امروز رای و نظر ما را به اطلاع میانجی‌ها رساند.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافته است و حماس و رژیم صهیونیستی با چند ماده ارائه شده از سوی میانجیگران موافقت نکرده‌اند.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در این مذاکرات حضور (رژیم) اسرائیل در غزه پس از پایان جنگ است.

در ادامه این گزارش آمده است که بر اساس پیشنهاد جدید، رژیم صهیونسیتی باید پس از انجام توافق تبادل اسیران به طور کامل از محور فیلادلفیا که در امتداد مرز مصر و غزه قرار دارد، خارج شود با این حال رژیم صهیونیستی تنها با عقب‌نشینی از سه کیلومتری این محور موافقت کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->