پرداخت تسهیلات ویژه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: حق تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به درستی ادا نشده است | آیت‌الله مروی با نگاهی دلسوزانه به دنبال گره‌گشایی مشکلات بودند ضرورت بررسی دقیق آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوخت‌های مصرفی در خراسان رضوی بازدید وزیر کشور از طرح‌های حاشیه شهر مشهد مقدس (۸ شهریور ۱۴۰۳) + عکس آمادگی کامل مدیریت شهری مشهدمقدس برای میزبانی از زائران دهه پایانی صفر توضیحات وزیر کشور در خصوص تعطیلی احتمالی روز سه‌شنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم برقراری خط پروازی مشهد با ۲۲ فرودگاه خارجی در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: رفع مسائل پارکینگ، تردد زائران و اقامت آن‌ها نیازمند عزم ملی است شهردار مشهد مقدس: ستاد دهه آخر صفر با ۶ کمیته در حال کار است نیاز به ۶ میلیون آب‌معدنی برای زائران دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد انجام اقدامات ویژه برای مقابله با آلودگی و حفاظت از مناطق حساس خراسان‌رضوی اجرای طرح «هر محله، یک زائرسرا» در مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ گذری بر تاریخ کانون‌های دینی و ادبی مشهد به روایت علامه محمدرضا حکیمی | نهاد‌های انسان‌ساز ارض اقدس پیش‌بینی تأمین ۲ میلیون قرص نان برای زائران امام‌رضا(ع) در ورودی‌های مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ نظافت مکانیزه معابر منتهی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵ گشت ویژه جمع‌آوری متکدیان در منطقه ثامن مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ اعمال‌قانون ۱۹۱۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۶ خودروی متخلف توقیف شدند (‌۸ شهریور ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | نمایی از جاده مارشک در نزدیکی مشهد رفع خطر از ۳۶ مقطع پرتصادف و ۱۶ پروژه ایمنی راه در جاده‌های خراسان رضوی ارائه خدمات مشاوره روانشناسی در ۶ ایستگاه استقبال از زائر در مشهد، در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ | خدمت ۶۴۰ زوج جوان مشهدی به زائرین امام رضا (ع)  سرویس‌دهی ویژه اتوبوس‌رانی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

انجام اقدامات ویژه برای مقابله با آلودگی و حفاظت از مناطق حساس خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۴۸۰۵۱
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
انجام اقدامات ویژه برای مقابله با آلودگی و حفاظت از مناطق حساس خراسان‌رضوی
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بیان کرد: با وجود محدودیت‌های فراوان، تلاش‌های گسترده‌ای برای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی در استان خراسان‌رضوی در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یزدانجو، امروز (پنجشنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۳) در بیست‌وپنجمین اجلاس دوره ششم شورای اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی این استان، به تشریح اقدام‌ها و برنامه‌های در‌حال‌اجرا پرداخت.

وی بیان کرد: در شهرستان سرخس، برخلاف مطالعات اولیه، معضل گردوغبار وجود ندارد و با تلاش‌های انجام‌شده، میزان گردوغبار در استان به طور چشمگیری کاهش یافته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی افزود: به‌دلیل محدودیت منابع، تاکنون تمامی فعالیت‌ها به طور کامل اجرایی نشده‌اند، اما برنامه‌ریزی‌های دقیق برای سنجش و کنترل گردوغبار در شهرستان‌های استان صورت گرفته و تلاش‌های بیشتری در این زمینه در حال انجام است.

یزدانجو با اشاره به وضعیت جنگل اُرس سیستان گفت: متأسفانه این جنگل‌ها در اثر یک نوع ترور بیولوژیک آلوده شده‌اند و قابل‌‌احیا نیستند. این مسئله برای اولین بار توسط سازمان محیط زیست کشف شده و نیازمند توجه و اقدام فوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به مسئله کاشت درختان و مشکلات مربوط به تأمین خودرو‌های مورد نیاز محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: به جای اینکه خودمان اقدام به کاشت درختان کنیم، تصمیم گرفتیم این کار را اجاره دهیم تا بتوانیم از منابع مالی آن برای خرید و تعمیر خودرو‌ها استفاده کنیم.

معاون محیط زیست خراسان‌رضوی در ادامه به مشکل استفاده از مازوت در نیروگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مشهد یکی از شهر‌های مهم زیارتی کشور است، باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم. مصرف مازوت در این شهر با وجود خطرات زیست‌محیطی آن، نباید ادامه یابد و باید به‌دنبال جایگزین‌ مناسب باشیم.

یزدانجو تأکید کرد که تلاش‌های گسترده‌ای برای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی در استان خراسان‌رضوی در حال انجام است و با توجه به شرایط و محدودیت‌های موجود، همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت محیط زیست استان به کار خواهیم گرفت.

تأکید بر ضرورت حل مشکلات دیسپاچینگ و مدیریت سوخت نیروگاه‌ها در استان خراسان‌رضوی

یزدانجو در ادامه اظهارات خود در جلسه شورای اسلامی استان خراسان‌رضوی به مسائل مرتبط با مدیریت سوخت نیروگاه‌ها و دیسپاچینگ برق اشاره کرد و گفت: از ابتدا مشخص نیست که مجوز فرادستی برای این موارد چیست. ما هنوز نمی‌دانیم که چگونه این مشکلات به وجود آمده است.

وی همچنین به موضوع تخصیص سوخت نیروگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در حالی که برخی نیروگاه‌ها از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، در مشهد که یک شهر فرهنگی و خاص است، شاهد مصرف سوخت‌های نامناسب و آلاینده هستیم. این در حالی است که شهر‌های دیگر که از لحاظ صنعتی اهمیت کمتری دارند، از سوخت‌های پاک‌تر استفاده می‌کنند.

او با تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان و زائران مشهد مقدس، اظهار داشت: چرا مردمی که برای زیارت امام‌رضا(ع) به مشهد می‌آیند، باید با آلودگی‌های ناشی از مصرف سوخت‌های آلاینده مواجه شوند؟ ما باید بهترین سوخت‌ها را در این شهر استفاده کنیم و اجازه ندهیم که مصرف سوخت‌های آلوده به محیط زیست و سلامت مردم آسیب بزند.

یزدانجو همچنین به مشکلات مدیریتی نیروگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مشخص نیست چرا برخی نیروگاه‌ها از مدار خارج شده‌اند و وضعیت سوخت‌رسانی به آن‌ها چگونه مدیریت می‌شود. امیدوارم بتوانیم این مسائل را با همکاری همه مسئولان حل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->