رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله ثامن مشهد به انباشت زباله و عرض کم معابر شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد :

کال اسماعیل‌آباد به بوستان خطی تبدیل می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۸۵۲
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
کال اسماعیل‌آباد به بوستان خطی تبدیل می‌شود
علیرضا ظهیری/ شهرآرانیوز  - رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد از آغاز مراحل طراحی احداث پارک خطی در کال اسماعیل‌آباد خبر داد و گفت: در بحث سامان‌دهی معتادان متجاهر، رویکرد ما همچون گذشته حمایتی است و با همراهی تشکل‌های مردمی، سمن‌ها و خیران در سال ۹۹ گام‌های عملی بیشتری برداشته خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، محمد حاجیان‌شهری در حاشیه بازدید از کارتن‌خواب‌های اطراف اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از این کارتن‌خواب‌ها را افراد معتاد تشکیل می‌دهند و این معتادان متجاهر دارای بیماری‌های زمینه‌ای مختلف هستند و شرایط روزبه‌روز بدتر می‌شود.
وی با بیان اینکه معضل اعتیاد گرفتاری همه دنیاست و حدود ۲۷۰ میلیون نفر در کشور‌های مختلف درگیر مواد مخدر هستند که از این تعداد ۳۰ میلیون نفر معتاد متجاهرند، گفت: بر اساس آمار، در مشهد با جمعیت حدود ۲/۳ میلیون نفر، ۵ هزار تا ۶ هزار نفر معتاد متجاهر داریم.
حاجیان‌شهری در ادامه خاطرنشان کرد: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود رویکرد حمایتی برای سامان‌دهی معتادان متجاهر داشته است و بر اساس همین نگاه اعضای شورا، از سال ۹۶ تا کنون بیش از ۷۵ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده‌ایم و امسال هم در حد بضاعت خود حمایت خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد افزود: نمی‌دانم گزارشی از نحوه هزینه‌کرد این کمک‌ها به شورای شهر ارائه شده است یا نه؛ امیدوارم با بررسی این‌گونه گزارش‌ها، بتوان خروجی این هزینه‌ها را به‌اطلاع رسانه‌ها و مردم رساند.
حاجیان‌شهری همچنین گفت: در زمینه حمایت‌ها و انجام اقدامات عملی برای سامان‌دهی و حل معضل معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها شاهد وحدت رویه نیستیم؛ دستگاه‌های دخیل در سطح ملی و استانی باید دستورالعملی کلی در این زمینه تهیه و رسالت و وظیفه هر بخش را به‌صراحت اعلام کنند.
وی با تقدیر از اقداماتی که تشکل‌های مردمی و خیران و سمن‌ها داشته‌اند، گفت: بدون شک، نقش این عزیزان تا کنون بسیار پررنگ بوده است و در تصمیم‌گیری‌ها و دستورالعمل‌ها باید آن‌ها نیز دیده شوند.
حاجیان‌شهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از عزم مدیریت شهری برای سامان‌دهی اسماعیل‌آباد سخن گفت و اظهار کرد: اواخر سال گذشته ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار برای طراحی این محدوده شهری اختصاص یافت؛ برنامه تملک منازل واقع در جوار کال اسماعیل‌آباد در دست اجراست و در نظر داریم بوستان خطی بسیار بزرگی در این محدوده احداث کنیم تا موجب بهبود وضعیت کنونی شود.
یکی از بحـــــث‌های مطــــــرح‌شده در این بازدید، ساخت‌وساز‌های بی‌ضابطه در اسماعیل‌آباد بود که عضو شورای شهر مشهد در این‌باره گفت: ساخت‌وساز‌های خلاف قانون و ضابطه‌های شهرسازی، تنها محدود به این نقطه از شهر نمی‌شود و در سایر مناطق نیز شاهد آن هستیم.
حاجیان‌شهری افزود: نظارت شهرداری بر ساخت‌وساز‌ها به‌روش‌های سنتی و قدیمی است که در قالب بازدید‌های میدانی انجام می‌شود؛ به‌منظور تشدید و استمراربخشیدن و افزایش دقت نظارت‌ها، به‌دنبال بهره‌گیری از روش‌های نو همچون استفاده از پهباد هستیم.
وی اظهارکرد: یکی دیگر از مشکلات ما، ممانعت برخی دستگاه‌ها برای اجرای رأی کمیته ماده ۱۰۰ به‌دلیل برخی شرایط خاص و مسائل اجتماعی و اقتصادی است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد گفت: شهرداری می‌تواند در کنار حمایت‌هایی که از سرمایه‌گذاران در شهر انجام می‌دهد، از آن‌ها بخواهد تا با برخی اقدامات، موجبات افزایش سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی و... را در نقاط کم‌برخوردار فراهم آورند؛ همچون سیاستی که ما برای سرمایه‌گذار پروژه شرکت ثابت‌کیش اجرایی کردیم.
حاجیان‌شهری در ادامه تصریح کرد: در عین حال باید توجه داشت که شهرداری‌ها، مسئول برطرف‌کردن همه آسیب‌های اجتماعی نیستند و دستگاه‌های مختلف همچون استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، کمیته امداد، بهزیستی و... نیز باید نقش‌آفرینی داشته باشند و هر کدام بر اساس شرح وظایف مشخص خود ایفای نقش کنند.
وی خاطرنشان کرد: شورای پنجم شهر مشهد نیز همچون گذشته در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و سامان‌دهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب حضور مؤثر خواهد داشت؛ آماده بررسی طرح‌ها و پروژه‌هایی که قابلیت اجرایی‌شدن داشته باشند هستیم و امیدواریم تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌مدخل و تشکل‌های مردمی و سمن‌های فعال در این زمینه به‌کمک ما بیایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->