پرداخت ۴.۵ همت مطالبات دارو و شیرخشک طرح دارویار به حساب داروخانه‌ها توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با رتبه‌های برتر استان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در محله فلاح تهران ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خراسان رضوی اجرای طرح توزیع شیر در مدارس به شرط تامین اعتبارات از سمت سازمان برنامه و بودجه بررسی وضعیت نیروی انسانی تا قبل از آغاز سال تحصیلی در ستاد پروژه مهر دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده میزبانی از زائران امام رئوف در روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳ پیش‌بینی بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان با آزمایش خون دستگیری خواهران جیب‌بر در تهران جزئیات جدید از پرونده قتل دختر جوان در باشگاه رزمی غیرمجاز در مشهد + عکس نتایج ابهامات داوطلبان متعهد خدمت آموزش‌وپرورش تا پایان شهریور ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد نتایج اعتراضات به آزمون استخدامی مربی تربیت‌بدنی چه زمانی اعلام می‌شود؟ فهرست دارویی کشور تدوین و به‌روزرسانی شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١۱ شهریور ١۴٠٣) | حداکثر دمای مشهد در روز شهادت امام‌رضا(ع) ٣٣ درجه است آغاز ارائه خدمات تخصصی دهان و دندان به نیازمندان در مناطق محروم آمار ثبت‌احوال درخصوص تعداد فوتی‌های کشور در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ آیا مبلغ یک میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می‌شود؟ خدمت عاشقانه و خالصانه نیرو‌های مدیریت شهری مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم توصیه‌های رتبه‌های برتر مشهدی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای پشت کنکوری‌ها فروش هویت نوجوان مشهدی به  مجرم خارجی جزئیات پرونده سرقت از بانک سپه مشهد | آهنگر اخراجی، سارق بانک شد برای ایجاد یک ارتباط پایدار، این سه معیار را در نظر بگیرید
سرخط خبرها

پیش‌بینی بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان با آزمایش خون

  • کد خبر: ۲۴۸۵۴۷
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
پیش‌بینی بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان با آزمایش خون
یافته جدید پژوهشگران نشان می‌دهد با آزمایش خون می‌توان خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را در زنان طی سه دهه آینده زندگی آنان پیش‌بینی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، پژوهش صورت‌گرفته توسط مؤسسه ملی سلامت آمریکا نشان داد با اندازه‌گیری دو نوع چربی در جریان خون همراه با پروتئین واکنشی سی‌آرپی که نشانگر التهاب است، می‌توان خطر ابتلای زنان به بیماری‌های قلبی‌عروقی در چند دهه آینده را پیش‌بینی کرد.

این یافته‌ها که به‌عنوان پژوهش‌های اخیر در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا ۲۰۲۴ ارائه شد، در مجله پزشکی نیوانگلند (the New England Journal of Medicine) منتشر شد.

برای این پژوهش، پژوهشگران نمونه خون و اطلاعات پزشکی ۲۷ هزار و ۹۳۹ زن را بررسی کردند. زنانی که اطلاعات پزشکی آنها در این پژوهش استفاده شد، بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ دارای میانگین سنی ۵۵ سال بودند و به مدت ۳۰ سال تحت نظر قرار گرفتند. در این دوره، ۳ هزار و ۶۶۲ نفر از آنان، حمله قلبی، سکته مغزی، جراحی قلب باز را تجربه کردند یا بر اثر بیماری قلبی‌عروقی از دنیا رفتند.

پژوهشگران این موضوع را بررسی کردند که چگونه پروتئین سی‌آرپی با حساسیت بالا، همراه با اِل‌دی‌اِل یا لیپوپروتئین با چگالی کم، دسته‌ای از لیپوپروتئین‌ها را که کلسترول را به بافت‌های خارج کبدی انتقال می‌دهند و لیپوپروتئین (a) را که نوعی لیبوپروتئین است، به طور مجزا و جمعی این رویداد‌ها را در آینده رقم می‌زنند.

پژوهشگران برای افزایش سلامت قلب و عروق، بر پیشگیری اولیه تأکید دارند که شامل فعالیت بدنی منظم، داشتن یک رژیم غذایی سالم برای قلب، مدیریت استرس و اجتناب از اِستعمال دخانیات یا ترک سیگار است. سایر اقدامات برای افرادی که خطر ابتلا به بیماری قلبی‌عروقی در آنها زیاد است شامل استفاده از دارو برای کاهش کلسترول و/یا کاهش التهاب است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->