رئیس جمهور آمریکا: نتانیاهو برای تبادل اسرا به اندازه کافی تلاش نمی‌کند پوتین به مغولستان سفر کرد وزیر خارجه عراق: ایران به ترور هنیه پاسخ می‌دهد مصر به تل آویو درباره جنگ هشدار داد حملات راکتی حزب الله لبنان به پایگاه‌های ارتش اسرائیل (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) نتانیاهو: محور فیلادلفیا اولین شریان اکسیژن حماس است انفجار مقابل دادستانی طالبان در شهر کابل + جزئیات تلاش اعضای کابینه صهیونستی برای برکناری وزیر جنگ این رژیم (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) تاکید یک نماینده مجلس برضروت توجه ویژه به مشهد در ردیف‌های بودجه‌ای اعتصابات سراسری در اراضی اشغالی از امروز (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) آمار شهدای غزه از ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر عبور کرد(۱۲ شهریور ۱۴۰۳) احمد وحیدی: به عنوان یک پاسدار، در خدمت سپاه و بخش نظامی خواهم بود منافع مغولستان از ترانزیت گاز طبیعی روسیه به چین چیست؟ قسام تایید کرد: دو عملیات استشهادی را همزمان در کرانه باختری انجام دادیم (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) توافق جامع میان ایران و روسیه به زودی تکمیل می‌شود(۱۲ شهریور ۱۴۰۳) سقوط یک پهپاد رژیم صهیونیستی در اشکول (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) عراقچی درباره بحران‌آفرینی رژیم اسرائیل در منطقه هشدار داد مالزی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) فرمانده کل سپاه: تجارب امیر آشتیانی در نیروهای مسلح پشتوانه‌ای برای درخشش است حمله پهپادی به یک خودرو در جنوب لبنان+ویدئو(۱۲ شهریور ۱۴۰۳) افشاگری جدید ترامپ درباره اوباما و بایدن (۱۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعتصابات سراسری در اراضی اشغالی از امروز (۱۲ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۸۷۳۹
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
اعتصابات سراسری در اراضی اشغالی از امروز (۱۲ شهریور ۱۴۰۳)
افزایش خشم عمومی از شکست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافقی با مقاومت فلسطین در زمینه مبادله اسرا باعث اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و بنادر را به تعطیلی کشاند.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه فایننشیال تایمز، این اعتصاب را یکی از مظاهر بزرگ خشم عمومی علیه عملکرد بنیامین نتانیاهو از زمان حمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مواضع رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) (عملیات طوفان الاقصی) توصیف کرد.

این رسانه افزود: پرواز‌های خروجی از فرودگاه بین المللی بن گوریون در روز دوشنبه متوقف شد. دانشگاه ها، فروشگاه‌ها و بنادر تعطیل شدند. وزارتخانه‌های دولتی دست از فعالیت کشیدند و مدارس فقط برای ساعاتی باز بودند. در اورشلیم (قدس اشغالی) برخی از فروشگاه‌ها همچنان باز هستند و خدمات اتوبوسرانی ادامه دارد.

اعتصابات به دنبال تظاهرات گسترده شبانه در تل آویو و سایر شهر‌ها آغاز شده که بزرگترین اعتراضات از زمان آغاز جنگ غزه محسوب می‌شود.

روز یکشنبه بعد از اینکه رژیم اسرائیل اعلام کرد که نیرو‌های این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

هیستادروت (Histadrut) بزرگترین اتحادیه کارگری در سرزمین‌های اشغالی، روز گذشته خواستار برگزاری اعتصابات شد و کابینه نتانیاهو را برای بازگرداندن ۱۰۱ نفر از افرادی که همچنان در اسارت بسر می‌برند، تحت فشار قرار داد.

آرنون بار دیوید رئیس این اتحادیه گفت: نتانیاهو برای جلوگیری از هر گونه ضربه به ائتلاف حکومتی خود هر گونه توافق احتمالی را خنثی می‌کند.

اعلام کشته شدن اسرا، محکومیت گسترده نتانیاهو به دلیل شکست در دستیابی به توافق با حماس را در پی داشته است. مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل بر این باورند که دست‌کم ۳۵ اسیر دیگر نیز کشته شده‌اند.

آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافق بین دو طرف درگیر در غزه و کمک به آزادی اسرای صهیونیستی تلاش می‌کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->