واژگونی خودرو ام‌وی‌ام روی پل بلوار شهید قانع مشهد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) رمزگشایی از ۶۶ فقره موبایل قاپی در مشهد (۱۳شهریور ۱۴۰۳) تردد در محور چالوس- کرج ممنوع شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) کشف ۹ کیلوگرم طلای قاچاق در هنگ مرزی تایباد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) مبلغ بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ + جزییات معاون گردشگری کشور: ورود زائران به مشهد از ۴ میلیون نفر عبور کرد | سفر‌های ریلی و هوایی به مشهد باید افزایش یابد مطلوب‌ترین شیوه نذری دادن را بدانید جزئیات استفاده از خدمات شبکه شاد برای انتخاب رشته کنکور ثبت‌نام عمره مفرده از شنبه ۱۷ شهریور آغاز می‌شود افزایش میدان جولان آئدس در مازندران | پشه‌ها به محمودآباد رسیدند نمره پایین بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی در ۵ ماهه اول سال عزم جدی وزیر بهداشت در خصوص اجرای قانون «جوانی جمعیت» افسردگی، از نشانه‌های اولیه آلزایمر | ارتباط بین افسردگی و آلزایمر چیست؟ گلایه سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از عرضه نان در نانوایی‌ها بالاتر از قیمت مصوب شیر مادر، نوزادان را در برابر ابتلا به بیماری‌های گوارشی ایمن می‌کند استقرار ۳۰ گروه «واکنش سریع» اورژانس در محدوده حرم مطهر رضوی وضعیت ترافیکی محور‌های منتهی به مشهد| مشکل ترافیکی در جاده‌ها وجود ندارد رشد ۴۶ درصدی اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی در روز رحلت پیامبر (ص) دلیل ازدحام مسافران در فرودگاه امام (ره) چه بود؟ علت حذف مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان بهزیستی چیست؟ مرگ حداقل ۱۳ شهروند فیلیپینی بر اثر طوفان «یاگی» ترافیک سنگین در پلیس راه شاهد به سمت خروجی مشهدمقدس (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گلایه سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از عرضه نان در نانوایی‌ها بالاتر از قیمت مصوب

  • کد خبر: ۲۴۸۹۲۹
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
گلایه سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از عرضه نان در نانوایی‌ها بالاتر از قیمت مصوب
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متاسفانه واحد‌های نانوایی نان را بالاتر از قیمت مصوب به مردم عرضه می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدعلی اسفنانی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه عرضه نان بالاتر از قیمت مصوب به عنوان تخلف گران‌فروشی محسوب می‌شود، اظهار کرد: تخلف دیگر واحد‌های نانوایی کم‌فروشی است که نانوایی‌ها وزن چانه و نان را کمتر از وزن مورد پیش‌بینی به مردم عرضه می‌کنند.

وی افزود: تخلف دیگر واحد‌های نانوایی این است که نان را تحت عنوان کنجدی، خشخاشی و امثال این به مردم می‌فروشند. علی‌رغم اینکه مشتری ممکن است رضایت نداشته باشد اما از باب اجبار نان را دریافت می‌کند که این فروش اجباری بوده و تخلف محرز است.

اسفنانی بیان کرد: متأسفانه بعضی از نانوایی‌ها عرضه خارج از شبکه دارند؛ یعنی علی‌رغم اینکه آرد را به قول معروف آزاد به مردم می‌فروشند، اما در عدد نان‌های پخته شده محاسبه می‌کنند. استفاده از دو کارتخوان در واحد‌های نانوایی نیز تخلف است که تعزیرات حکومتی با تمامی تخلفات در این عرصه برخورد جدی خواهد کرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه نان قوت لایموت مردم است و دولت‌ها نیز از ابتدای انقلاب به این مهم توجه جدی داشته‌اند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سایر کشور‌ها هم دولت‌ها ملاحظه مردم را در قوت لایموت کرده و در این ارتباط یارانه پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آردی که به نانوایی‌ها داده می‌شود قیمت این آرد یک بیست‌وپنجم قیمت تمام شده آن هم نمی‌شود. دولت جدا از پرداخت یارانه به آرد به تازگی برای تأمین و جبران خسارت یا تأمین هزینه‌های نانوایی‌ها مصوب کرده به میزان پخت و فروش نان ۱۵ درصد به آنها به صورت یارانه نقدی پرداخت کند.

اسفنانی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ درصد میزان فروش نانوایی‌ها یارانه به آنها پرداخته می‌شود، البته این را نباید نادیده گرفت حرف حقی هم دارند که باید شنیده شود.  از سه تا چهار سال گذشته قیمت نان در کشور تغییری نکرده؛ زیرا سیاست دولت مبنی بر این بوده که قیمت حفظ و از طرفی کمبود درآمدی آنها از طریق یارانه ترمیم شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: منطقی‌تر این است که وقتی تصمیم می‌گیرند قیمت نان را مشخص کنند همه فاکتور‌های تأثیرگذار در قیمت نان که به عنوان هزینه برای نانوا در نظر گرفته می‌شود را لحاظ کرده و قیمت نان را مشخص کنند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->