اسیر صهیونیست قبل از مرگش نتانیاهو را مقصر دانست اظهارات جدید وزارت خارجه آمریکا در خصوص حقوق بشر در ابران آمار زخمی‌های ارتش صهیونیستی فاش شد از خاک پاک مشهد، نقشی است بر جبینم| غزل منتشرنشده رهبر انقلاب در چاپ جدید «امین شعر انقلاب» درج شد آیا نتانیاهو با درخواست حماس در خصوص عقب‌نشینی از کریدور فیلادلفیا موافقت کرده است؟ اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ پزشکیان: توان معجزه ندارم| باید به دنبال شایسته‌گزینی باشیم خشم اتحادیه اروپا از عدم همکاری مغولستان برای بازداشت پوتین دستگیری معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین تظاهرات اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) حمله موشکی روسیه به مرکز آموزش نظامیان اوکراین | ۴۱ نفر کشته و ۱۸۰ تَن زخمی شدند حزب الله لبنان تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) احضار دیپلمات ارشد انگلیس به وزارت خارجه ایران (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام رئیس‌جمهور به نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت | پزشکیان برحمایت قاطع دولت از مقاومت فلسطین تاکید کرد پزشکیان در هیئت تبریزی‌های مشهدالرضا (ع) حضور یافت مصر اظهارات نتانیاهو را تکذیب کرد کاسبی جدید با نام شارژ کارت سوخت | ۳ میلیون بده ۶۰۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای بگیر! آیت‌الله علم‌الهدی: موفقیت دولت، زمینه‌ساز ثبات نظام و رشد اسلام در عرصه بین‌المللی است اسامی موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور اعلام شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) لیست جدید دارو‌های وارداتی مشمول «حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده یک درصدی» ابلاغ شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) بازداشت پرستار لبنانی به جرم همکاری با موساد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستگیری معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین

  • کد خبر: ۲۴۹۰۱۰
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
دستگیری معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین
منابع رسانه‌ای آمریکا از دستگیری معاون سابق دفتر فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، «لیندا سان» معاون سابق دفتر «کتی هوچول»، فرماندار نیویورک، به اتهام فعالیت بعنوان مامور چین و جاسوسی برای این کشور توسط اف‌بی‌آی دستگیر شده است.

طبق گزارش شبکه خبری «سی ان ان» سان به قاچاق بیگانگان، توطئه پولشویی و توطئه برای نقض قانون ثبت عوامل خارجی متهم شده است. شوهر او، «کریس هو» نیز با اتهاماتی روبروست.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که سان از موقعیت سیاسی خود برای تبلیغ مخفیانه برنامه‌های دولت چین استفاده کرده است و این اتهام را بعنوان یک تهدید مستقیم برای امنیت ملی ایالات متحده معرفی کرده اند.

آنها همچنین شوهر سان را به انتقال میلیون‌ها رشوه برای منافع شخصی متهم کرده‌اند.

منابع اطلاعاتی به سی ان ان گفتند که خانه این زوج در ماه ژوئیه آماج حملات نیرو‌های انتظامی و فدرال قرار گرفته و در نهایت، امروز دستگیر شده و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر، در دادگاه حاضر شوند.

«آوی اسمال»، دبیر مطبوعاتی هوچول به سی ان ان گفت: «سان بیش از یک دهه پیش توسط اتاق اجرایی استخدام شد. ما در مارس ۲۰۲۳ پس از کشف شواهدی مبنی بر سوءرفتار، کار او را خاتمه دادیم، بلافاصله اقدامات او را به مجریان قانون گزارش دادیم و در طول این فرآیند به مجریان قانون کمک کردیم.»

سان چندین عنوان دولتی را برای بیش از یک دهه در اختیار داشته است. سوابق استخدام عمومی و نمایه لینکدین او موقعیت‌هایی را نشان می‌دهد که در چندین آژانس متمرکز بر توسعه اقتصادی، نیروی کار و اتاق اجرایی نیویورک متمرکز شده‌اند.

در سال ۲۰۰۹، زمانی که منگ در مجلس ایالتی بود، سان به عنوان رئیس دفتر نماینده «گریس منگ» استخدام شد. در سال ۲۰۱۲، سان توسط دولت «اندرو کومو»، فرماندار سابق نیویورک، استخدام و بعنوان مدیر امور آسیایی آمریکا و نماینده کوئینز معرفی شد. سپس سان پستی را به عنوان مدیر امور خارجی برای توسعه امپایر استیت، که توسعه اقتصادی در سراسر ایالت نیویورک را مدیریت می‌کند، کسب کرد.

در سال ۲۰۱۸ او دوباره توسط دولت کومو استخدام شد و به عنوان افسر ارشد انتخاب شد. او بعداً آن پست را برای شغلی در بخش خدمات مالی ترک کرد.

پس از اینکه هوچول به مقام عالی در ایالت رسید، سان به عنوان معاون رئیس ستاد استخدام شد و حدود یک سال قبل از اینکه به عنوان معاون کمیساریای تجارت استراتژیک در وزارت کار مشغول به کار شد، کارش را در مارس ۲۰۲۳ خاتمه داد.

تاکنون مقامات یا نهاد دولتی چین به این تحولات واکنش نشان نداده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->