سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای حجامت دست نگه‌ دارید/ عناوین و نشانی سلامتکده‌های طب سنتی در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۹۳۴
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
برای حجامت دست نگه‌ دارید/ عناوین و نشانی سلامتکده‌های  طب سنتی در مشهد
رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: به افرادی که در سال‌های گذشته حجامت پیشگیرانه بهار انجام می‌دادند، توصیه می‌کنیم در روزهای شیوع کرونا و همچنین ماه رمضان از انجام حجامت خودداری کنند.

تکتم جاوید- دکتر مهدی یوسفی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: در شرایط عادی 2دسته افراد هستند که حجامت می‌کنند؛ عده‌ایی که در سلامت جسمی هستند و این اقدام آنان در راستای پیشگیری است یا افرادی که از نظر طب سنتی مزاج گرم و تر دارند و دچار پرخونی هستند.
وی ادامه داد: این افراد بهتر است در شرایطی که توصیه شده کمتر از منزل خارج شوند و در مراکز و اماکن شلوغ حاضر نشوند و برای حجامت کردن دست نگه دارند. اما درصورتی که تمایل دارند حجامت کنند، بهتر است حدود ساعت10 صبح یا یک یا 2ساعت پس از افطار باشد.
این متخصص تأکید کرد: دسته دیگر افرادی هستند که بیماری خاصی دارند و حجامت برای آنان اثر درمانی دارد که این عده باید با مراجعه به متخصص و تجویز وی حجامت کنند. چنین افرادی به‌طور حتم از گرفتن روزه هم منع هستند و می‌توانند در هر ساعتی از روز حجامت کنند.
رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره اصرار افراد به انجام حجامت در هر شرایطی گفت: برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، حجامت نیز یکی از روش‌های درمانی در طب سنتی است و اثر معجزه‌آسایی ندارد، پس نیازی نیست به انجام آن اصرار کرد.
دکتر یوسفی درعین حال به افراد توصیه کرد به سلامتکده‌های زیر نظر دانشگاه علوم‌پزشکی مراجعه کنند.
وی افزود: این مراکز شامل سلامتکده ایرانیان در میدان تختی، سلامتکده حکمت در بولوار کلاهدوز، سلامتکده پردیس در ابتدای پاستور، سلامتکده قلب توس در خیابان امام‌خمینی40، سلامتکده ترنج بین پیروزی13و 15 و سلامتکده طراوت در خیابان سناباد هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->