در روز هفدهم شهریور ۵۷، رهبر معظم انقلاب در کدام شهر بودند؟ | ماجرای نامه ایشان به یکی از افراد قم دیوان محاسبات به مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی تذکر داد بازدید میدانی معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس از قسمت‌های مختلف پایانه امام رضا (ع) نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی: هیچ استان جدیدی در کشور ایجاد نمی‌شود کشتار‌ جدید اشغالگران در حمله به چادر‌ها و محل استقرار آوارگان در غزه بیش از ۱۰۰ متقاضی نمایندگی اخیر مجلس شورای اسلامی مدرک تحصیلی جعلی داشتند فرمانده کل سپاه: تاکنون ۱۲ کشتی اسرائیلی را مورد اصابت قرار داده‌ایم و خطوط کشتیرانی‌مان را ایمن کردیم رئیس جمهور: نیازمند نگاه بسیجی برای رفع موانع کشور هستیم تجهیزات مدرن مرزبانی فراجا برای پایش دقیق مرزهای کشور سخنگوی دولت: رئیس‌جمهور بر جلوگیری از انتصابات مبتنی بر روابط سببی و نسبی تاکید دارند زمین لرزه شدید در ترکیه (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان و پوتین در حاشیه اجلاس آتی بریکس دیدار می‌کنند بازدید رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) + فیلم بمباران گسترده جنوب لبنان توسط صهیونیست‌ها هفت فلسطینی در بمباران غزه به شهادت رسیدند پاسخ صریح ایران در مورد ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) پیام مهم واشنگتن به تل‌آویو در خصوص ایران و حزب الله اعتراف بی سابقه ترامپ: با تحریم چین، روسیه و ایران سلطه دلار از دست می‌رود فاش شدن اسرار جدید از آزار اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) آیا تاسیس سازمان ملی اقامت، اتباع را ساماندهی می‌کند؟(۱۶ شهریور ۱۴۰۳) توضیح سفیر ایران در بغداد درباره برنامه سفر دکتر پزشکیان به عراق (۱۶ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تجهیزات مدرن مرزبانی فراجا برای پایش دقیق مرزهای کشور

  • کد خبر: ۲۴۹۴۹۴
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
تجهیزات مدرن مرزبانی فراجا برای پایش دقیق مرزهای کشور
فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانی کشور ما برای حفاظت هرچه بهتر از مرزها، از تجهیزات الکترونیکی جدید و ایرانی استفاده می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی با اشاره به تجهیزات مرزبانی برای پایش مرزها گفت: کشور ما بیش از ۶ هزار کیلومتر مرز خاکی و بیش از ۲ هزار کیلومتر مرز آبی با کشورهای همسایه دارد که وظیفه برقراری امنیت در ۹۶ درصد از این مرزها با مرزبانی فراجاست و چهار درصد باقی مانده نیز به دلایل امنیتی به سپاه و ارتش واگذار شده است.

وی افزود: از آنجایی که کشور ما بسیار پهناور است و برقراری امنیت در این مسیرها سخت است؛ ما در مرزبانی همواره به دنبال هوشمندسازی سیستم‌های خودمان هستیم تا با این اقدامات مرزبانان ما از بهترین تجهیزات استفاده کرده و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. در همین راستا ما از وسایل الکترونیکی جدید بسیاری در مرزبانی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به آخرین تجهیزات مرزبانی افزود: ما انواع ریزپرنده‌ها را در اختیار مرزبانان قرار داده‌ایم و برای بررسی و پایش مرزها از آنها استفاده می‌کنیم. همچنین از انواع رادارهای ساحلی و غیرساحلی برای برقراری امنیت در مرزها استفاده می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: از دیگر تجهیزات به روز ما، دوربین‌های الکترونیکی اپتیکی و فیبرهای نوری هستند. عمده این تجهیزات مخصوصا دوربین‌های اپتیکی، ساخت کشور خودمان هستند و ما با خرید از شرکت های ایرانی، از کالای ایرانی و تولید در کشور حمایت می‌کنیم. 

گودرزی گفت: ما همچنین از  انواع حسگرها در مرزها استفاده می‌کنیم که اگر این حسگرها به سلاح‌های پیشرفته وصل شوند؛ هر کسی که به شکل غیرمجاز از مرز عبور کند را مورد شناسایی و برخورد قرار می‌دهد. ما همچنین در کمین های خودمان، از دوربین های دید در شب استفاده می کنیم و در شب ها نیز دیگر مشکلی نداریم. 

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: علاوه بر این دوربین‌ها و حسگرها، ما از انواع مختلفی از  بالگردها، هلی‌شات‌ها و پهپادها نیز برای بررسی مرزها استفاده می‌کنیم. البته در کنار این تجهیزات، ما نیروی انسانی کارآزموده و مسلطی داریم و اشراف اطلاعاتی خوبی نیز بر رفتار و عملکرد مجرمان و اشرار در مرزها داریم.

گودرزی معتقد است که مجموعه مرزبانی در میام تمام رده های پلیس تخصصی، سخت ترین مسئولیت را بر عهده دارد و این کار بسیار طاقت فرساست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->