تصادف پژو ۲۰۶ با تیبا در خیابان پیروزی مشهد+جزئیات(۱۷ شهریور ۱۴۰۳) سانحه رانندگی در جاده گناباد به قائن یک کشته و ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | در حادثه‌ای وحشتناک یک پله برقی در چین زنی را بلعید! کاهش ۲.۵ درصدی آمار تصادفات در کشور | سرعت غیرمجاز عامل مهم تصادفات بوده است ثبت ۹۲ مورد تخلف در ایام دهه پایانی صفر در مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) کشف بیش از ۴ هزار عدد قرص مخدر و غیرمجاز از یک عطاری در مشهد افزایش ایمنی و کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در دهه آخر صفر (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) معاون وزیر آموزش و پرورش: ۷۰ مدرسه در خراسان‌رضوی نوسازی صنعتی شده‌اند افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم دیم در کشور با اجرای طرح «جهش تولید» مصوبه اصلاح آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد + سند (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت ۱۳ نفر براثر دعوای بعد از تصادف در یزد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) چند همت برای حل مشکل دارو لازم است؟ چالش افزایش آمار آلزایمر در ایران اصلاح پرداخت اضافه‌کار اجباری پرستاران ظرف چند روز آینده (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت شدید دو نفر بر اثر تصادف در کمربند سبز مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت ۵ جوان در حادثه برخورد پژو پارس با درخت در بولوار شاهنامه مشهد چه زمانی باید واکسن هاری بزنیم؟ انجام نخستین عمل پیوند قلب مصنوعی شرق کشور در بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد+ فیلم انجام بیش‌از ۱۴ هزار مأموریت اورژانس مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۳ آواره‌شدن یک‌میلیون نفر در چین به دنبال طوفان شدید دستگیری ۶۶۷ متهم‌به‌سرقت و خرده‌فروش موادمخدر در مشهد جزئیات تازه از قتل دختر رزمی‌کار در باشگاه غیرمجاز در مشهد + عکس مصدومیت ۶ نفر در واژگونی پژو در محور سبزوار به نیشابور (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ایمنی و کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در دهه آخر صفر (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۹۵۹۰
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
افزایش ایمنی و کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در دهه آخر صفر (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به ارتقای امنیت جاده‌ای در دهه پایانی صفر امسال گفت: امسال نسبت به سال گذشته تعداد فوتی‌ها از ۲۱ نفر به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، امروز شنبه (۱۷ شهریور۱۴۰۳) در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در دهه پایانی صفر  از تلاش‌های انجام شده برای خدمت‌رسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر تقدیر کرد و اعلام داشت: با تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، توانستیم ظرفیت‌های ملی را برای ارائه خدمات به زائران فعال کنیم و این موفقیت حاصل هماهنگی بین کمیته‌های مختلف، به‌ویژه کمیته‌های امداد و نجات، درمان و خدمات جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی کمیته‌ها به خوبی توانستند ظرفیت‌های ملی را در خدمت‌رسانی به زائران به‌کار گیرند، افزود: کمیته درمان به‌خوبی با ظرفیت‌های ملی همراهی کرد و تلاش‌های ارزشمندی انجام داد. از این رو، باید به تمام عزیزانی که در این حوزه‌ها فعال بودند خدا قوت بگوییم. یکی دیگر از کمیته‌هایی که خدمات شایسته‌ای به زائران ارائه داد، کمیته امداد و نجات بود که با افزایش پایگاه‌های امدادی در جاده‌ها و جذب نیرو‌های امدادی از استان‌های دیگر، خدمت بزرگی به زائران انجام داد.

گنابادی‌نژاد همچنین به نقش نیرو‌های امدادی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که مسیر‌ها بسته بود و امکان تردد وسایل نقلیه وجود نداشت، نیرو‌های هلال احمر با استفاده از ویلچر‌ها و تجهیزات امدادی، سالمندان، کودکان و افراد نیازمند را به‌صورت پیوسته جابجا کردند. این اقدام ارزشمند باعث شد مشهدی‌ها در پیشگاه زائران حضرت رضا (ع) سربلند شوند.

او در ادامه به دیگر اقدامات صورت‌گرفته در جهت بهبود مدیریت جمعیت انبوه اشاره کرد و افزود: با همکاری نهاد‌های مربوطه، الزامات و تدابیر لازم برای مدیریت جمعیت میلیونی زائران اتخاذ شد. امیدواریم در آینده، با هماهنگی و همدلی بیشتر، شاهد تکمیل این الزامات باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی همچنین از حضور فعال شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح استان در جاده‌های منتهی به مشهد خبر داد و گفت: حضور ۲۶ شهرداری و ۲۹ دهیاری در این مسیر‌ها باعث شد خدمات جاده‌ای و ایمنی رانندگان بهبود یابد و تعداد تصادفات و حوادث جاده‌ای کاهش پیدا کند.

وی با تشکر از تمام نهاد‌های دولتی، مردمی و دینی که در خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر نقش‌آفرینی کردند، اظهار داشت: از تمامی تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی که باعث برقراری امنیت و آسایش زائران شد، قدردانی می‌کنم. همچنین از خدمات نهاد‌های فرهنگی مانند سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی که با تدابیر خود توانستند شرایط مناسبی برای زائران پیاده فراهم کنند، تشکر می‌کنم. بدون شک، همدلی و همکاری همه این نهادها، سبب شد تا امسال شاهد کاهش چشمگیر حوادث و اتفاقات ناگوار باشیم و شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با بیان اینکه امسال در دهه آخر صفر شاهد کاهش فوتی‌ها و حوادث رانندگی بودیم، اعلام کرد: تعداد فوتی‌ها در این دوره نسبت به سال گذشته از ۲۱ نفر به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرد. امیدواریم با تدابیر ایمنی بیشتر در آینده، هیچ‌گونه تلفاتی نداشته باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در پایان از اهتمام ویژه آستان قدس رضوی، به‌ویژه حمایت‌های پدرانه نماینده محترم ولی فقیه در استان، آیت‌الله علم‌الهدی و تولیت محترم آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این خدمات و تلاش‌ها در آینده نیز تداوم یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->