«علیرضا طبایی»، شاعر و ترانه‌سرا، درگذشت ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی اعضای صندوق هنر آغاز شد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی سالن‌های نمایش خراسان رضوی همزمان با ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) از رویداد فرهنگی، ادبی فلوشیپ نمایشگاه کتاب تهران چه می‌دانید؟ اولین کنگره کانون معلمان جوان ایران در مشهد برگزار شد جزئیاتی تازه از فیلمی سیاه و تلخ با حضور سحر دولتشاهی و امیر آقایی حکایت خشم آنی و کره ارگانیک عباس عبدی و مدیرمسئول اعتماد توسط هیئت‌منصفه دادگاه مطبوعات، مجرم شناخته شدند فیلم سینمایی «نبودنت» چه زمانی اکران می‌شود؟ توافق شبکه نسیم با مهران مدیری و فرزاد حسنی سردار رادان در مشهد: قرآن، تنها راه عبور ما از مشکلات است هنرمندان مشهدی «تانک خورها» را روانه پخش می کنند | نگاهی به  سریال های جدید تلویزیون در  نیمه دوم ۱۴۰۳ بی‌توجهی «دارالفنون» به علوم انسانی و ادبیات صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ گفت‌وگو با سینماگران جوان در شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان
سرخط خبرها

همه چیز درباره نمایش «سارقان مغازه» در گفت‌وگو با کارگردان آن

  • کد خبر: ۲۴۹۸۴۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
همه چیز درباره نمایش «سارقان مغازه» در گفت‌وگو با کارگردان آن
کارگردان نمایش «سارقان مغازه»گفت: متن نمایش سارقان مغازه حول محور کهن الگو پرومته و نظام طبقاتی و سرمایه‌داری می‌چرخد.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها نمایش سارقان مغازه در پردیس تئاتر مستقل بر روی صحنه می‌رود که تاکنون با استقبال مخاطبان همراه بوده است.

این نمایش توانسته در روز‌های نخست اجرا ۱۴۵ بلیت به فروش برساند. کارگردان این نمایش در حال تجربه اولین کارگردانی خود است و از نمایشنامه کانادایی استفاده کرده است.

در گفت‌وگو با «دانیال حمامی» کارگردان این نمایش از او درباره «سارقان مغازه» پرسیده‌ایم:

دانیال حمامی با اشاره به متن نمایشنامه توضیح داد: متن این نمایش کانادایی بوده که در سال ۱۳۹۲ توسط کارگردان‌اش بر روی صحنه رفته است. دغدغه از نویسنده و متن نشئت می‌گیرد که کارگردان با توجه تیپ شخصیتی خود به متن نزدیک می‌شود. متن نمایش سارقان مغازه حول محور کهن الگو پرومته و نظام طبقاتی و سرمایه‌داری می‌چرخد. قصه درباره زنی به نام آلما است که به دلیل نابرابری و بی‌عدالتی دست به دزدی می‌زند. از دیالوگ‌های ساده بین بازیگران به مفاهیم فلسفی می‌رسیم.

وی درباره تیم بازیگری این نمایش تاکید کرد: منصور جهانبخش، بهادر اورعی، سمانه پرتوی و غزل نورآبادی از اعضای با تجربه تیم بازیگری نمایشی سارقان مغازه هستند که هر کدام از آنها تجربه بازیگری را حداقل در ۶ نمایش دارند. در گذشته، در حوزه سینما و مستند سازی فعالیت می‌کردم و نمایش سارقان مغازه اولین تجربه من در حوزه کارگردانی تئاتر است.

هیچ وقت سینما و تئاتر را از هم جدا ندیدم

کارگردان نمایش «سارقان مغازه» افزود: تئاتر همیشه برای من ریشه بوده و من معتقدم تئاتر پشتوانه سینما است. هیچ وقت سینما و تئاتر را از هم جدا ندیدم و سعی کردم در این دو حوزه به موازات هم فعالیت کنم. هنرمندان حوزه تئاتر به دلیل دغدغه و علاقه‌ای که دارند فعالیت می‌کنند و گرنه در این حوزه پشتوانه مالی و معنوی از آنها صورت نمی‌گیرد. بچه‌های تئاتر تنها هستند و باید تدابیری بریا بهتر شدن وضعیت صورت بگیرد. تئاتر یکی از ستون‌های اصلی فرهنگی ما بوده، اما امروزه این موضوع از سوی ارگان‌های دولتی نادیده گرفته شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت نمایش «سارقان مغازه» به سایت گیشات مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->