تأمین و نصب تجهیزات ایمنی در پارکینگ توحید مشهد استفاده شهرداری مشهد از وَن‌های تخصصی ویژه جمع آوری کودکان کار درباره یکی از کوچه‌های محله سرشور مشهد که یادآور نام یک پزشک قدیمی است | دگردیسی‌های مدام کوچه «مشیر» استفاده از تجربیات حمل‌ونقل عمومی شهرداری مشهد در شهرداری کرج ۱۱۰ میلیارد تومان در تأمین آب مورد نیاز مشهد صرفه‌جویی شد اثربخشی اقدامات کارگروه وکلای ترمیمی در دبیرخانه شهر ترمیمی بیشترین تصرفات اراضی ملی در مشهد و ۳ شهر دیگر خراسان رضوی نام‌گذاری تعدادی از معابر شهر مشهدمقدس به نام‌های ۴۷ بانوی شهید مشارکت مردم مشهدمقدس در برپایی مواکب و اسکان زائران، جلوه‌‌ای بسیار ارزشمند از فرهنگ میزبانی بود بازار رضای مشهد در معرض آسیب بزرگ تغییر کارکرد دکه‌های روزنامه فروشی مشهد در نبود نظارت درست | کیوسک ‎های غیرمطبوعاتی اجرای ۴ پروژه در راستای سامان‌دهی کال زرکش مشهد افزایش تعداد دوچرخه و ایستگاه بایدو، در دستور کار شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد حمایت شورای اسلامی شهر مشهد از ارائه خدمات رفاهی به ناوگان حمل‌ونقل بار درون‌شهری طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت حوض مشهد تصویب شد نرخ مصوب برای «روپوش مدارس» چقدر است؟ ثبت بیش از ۱۹۸ هزار توقف در پارکینگ‌های هسته شهر مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۳ گذری بر وضعیت خانه تاریخی ملک مشهد | مرگ خاموش موزه زنده تابستان داغ مشهد با کمترین آسیب به فضای سبز شهری سپری شد | مه‌پاشی مستمر ۴۰ هزار اصله درخت هدف از احداث مجموعه ورزشی شهید عباسپور احیای فرهنگ پهلوانی در میان جوانان است شهروند خبرنگار | درخواست شهروند برای حذف سرعت‌گیرهای مسیر ویژه در بولوار ملک‌آباد مشهد + پاسخ افزایش سرانه ورزشی حاشیه شهر مشهد با ساخت مجموعه ورزشی شهید عباسپور
سرخط خبرها

مشارکت مردم مشهدمقدس در برپایی مواکب و اسکان زائران، جلوه‌‌ای بسیار ارزشمند از فرهنگ میزبانی بود

  • کد خبر: ۲۴۹۹۴۱
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
مشارکت مردم مشهدمقدس در برپایی مواکب و اسکان زائران، جلوه‌‌ای بسیار ارزشمند از فرهنگ میزبانی بود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: مشارکت مردم در برپایی مواکب پذیرایی و اسکان زائران یکی از جلوه‌های بسیار ارزشمند فرهنگ میزبانی بود. این مشارکت مردم برای ارتقای فرهنگ تشیع شایسته تقدیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی امروز، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳، در صدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: ضمن تبریک فرارسیدن ماه پر از خیر و سرور ربیع‌الاول، از زحمات همه دست‌اندرکاران در ارائه خدمت به زائران حضرت‌رضا(ع) در دهه پایانی صفر تشکر می‌کنم.

وی افزود: از همکاران خودم در شهرداری، پاکبانان، رانندگان، همکاران فضای سبز، همکاران حوزه فرهنگی، راهنمای زائر و همه دوستانی که زمینه را مهیا کردند تا زائران حضرت رضا (ع) با آرامش موفق به انجام این فریضه شوند و زیارت خود را به خوبی انجام دهند، تشکر می‌کنم. از سایر دستگاه‌ها که زائران به نوعی از خدمات آن‌ها بهره‌مند شدند و زحمت کشیدند تا این ایام با آرامش طی شود و با تلاش آن‌ها زمینه خدمت به وجود آمد نیز قدردانی می‌کنم.

ناصحی ادامه داد: مشارکت مردم در برپایی مواکب پذیرایی و اسکان زائران یکی از جلوه‌های بسیار ارزشمند فرهنگ میزبانی بود. این مشارکت مردم برای ارتقای فرهنگ تشیع شایسته تقدیر است و ما هم در شورای شهر به این زحمات ارج می‌نهیم. این خدمت شرف ماست و ان‌شاءالله این شرف تا ابد باقی خواهد ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز ۱۷ شهریور، عنوان کرد: این روز یادآور جنایات دژخیمان پهلوی علیه آزادی‌خواهی ملت ایران بود. به روح همه شهدای ۱۷ شهریور درود می‌فرستیم.

وی ضمن تبریک ۲۱ شهریور، روز سینما، به فعالان عرصه هنر هفتم، تصریح کرد: امروز مشهد با تلاش‌های مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف و همکاری سرمایه‌گذاران، صاحب صندلی‌های فاخری در حوزه سینما‌ست. سینما‌های مختلفی در جای‌جای این شهر ساخته شده و بسیاری از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ناصحی بیان کرد: هشتم ربیع‌الاول روز شهادت امام حسن عسکری‌(ع) را تسلیت گفته و البته آغاز زمامداری پر از عزت امام‌زمان(عج) را تبریک می‌گویم. در روز‌های اخیر، شاهد اطلاعات تلخ و شیرین مختلفی بودیم. دکتر عطارزاده در روز‌های اخیر به رحمت خدا رفتند که به خانواده ایشان تسلیت می‌گوییم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هفته گذشته، نتایج کنکور سراسری هم اعلام شد که پنج دانش‌آموز مشهدی موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی شدند. امیدواریم زمینه‌ها مهیا شود تا بیش از پیش شاهد شنیدن اخبار خوب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پارالمپیک با همه داستان‌های آن تمام شد. تلاش شجاعانه فرزندان توان‌یاب این مرزوبوم منجر به برافراشته‌شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران شد و برای هشتمین بار، تیم والیبال‌نشسته ایران بر قله نشست. هادی رضایی، مربی مشهدی این تیم، شایسته تقدیر است. دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز ایرانی در جهان افتخار آفریدند و در المپیاد‌های جهانی مقام کسب کردند.

در این جلسه شورا از «مهدی باعصمت‌سلجوقی»، پاکبان پاکدست منطقه ۸ که در حین خدمت و رفت‌وروب اطراف میدان ۱۵خرداد، مقابل درمانگاه امام‌حسین (ع)، کیف پولی را یافته و پس از اطلاع از شماره تماس مالک، کیف را به صاحبش بازگردانده بود، تقدیر شد.

تذکرات سه عضو شورا به شهردار مشهدمقدس

در ادامه مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: یکی از دستور‌های مصوب این جلسه طرح سؤال از شهردار بود، اما متأسفانه این هفته شهردار مرخصی هستند.

وی افزود: از رئیس شورا انتظار داشتم هماهنگی می‌شد که شهردار این هفته مرخصی نمی‌رفتند و با توجه به تعطیلات هفته آینده صحن علنی، مرخصی ایشان هم هفته آینده بود تا به این دستورکار می‌رسیدیم. این غیبت دوستان هماهنگ‌شده بود. 

در بخش دیگری از جلسه، هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، عنوان کرد: تذکراتی که در صحن علنی به شهردار و مدیران شهرداری داده می‌شود، صرفاً جهت این است که حال شهر و حال مردم خوب باشد و این تذکرات باعث اصلاح و بهبود روش کار در شهر شود.

وی ادامه داد: تذکر جلسه گذشته که در خصوص تسویه‌حساب پیمانکاران داده شد، از سمت شهردار مورد تفقد قرار گرفت و باعث رضایتمندی جامعه پیمانکاران شد که در اینجا باید از ایشان تشکر کنم. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

دائمی بیان کرد: باید عدالت رفتاری و توزیعی در عملکرد و نوع رفتار و مکانیزم رفتاری شهرداری در مقابله با موضوع پیمانکاران و مطالبات آن‌ها انجام شود. همچنین باید مواظب باشیم درمورد برخی از آن‌ها عملکرد متفاوت و متناقضی صورت نگیرد. در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، حدود ۵ ماه پیش، صورت‌وضعیتی از سوی سازمان آتش‌نشانی تهیه و تدوین می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول به یک پیمانکار خاص برای خرید ۵۰۰ تن میلگرد داده شده که این رقم برای پروژه احداث ساختمان ستاد فرماندهی مرکزی آتش‌نشانی واقع در میدان ابوطالب واریز شده است. الان این ۵۰۰ تن میلگرد کجاست؟ دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟

وی اضافه کرد: صورت‌وضعیت غیرواقعی درست کردند و ۱۷ میلیارد پول دادند که با این پول می‌توان با ۸۵۰ پیمانکار تسویه‌حساب کرد؛ پس پول هست، اما برای پیمانکاران خاص. این اگر سوءمدیریت نیست، پس چیست؟ اگر اهمال‌کاری نیست، پس چیست؟ شهردار این سوءمدیریت برخی سازمان‌ها را جمع کنند.

دائمی گفت: وقتی تذکری داده می‌شو‌د و جایی تخلف مالی و تخلف آشکار صورت می‌گیرد، به جای اینکه رتق‌وفتق کنند، برای ایادی رسانه‌ای خودفروخته آن‌ها خوراک رسانه‌ای درست می‌کنند که هر روز دارند مباحث حاشیه‌ای شورا و مدیریت شهری را بیان می‌کنند. پس ببینید کجا را فشار می‌دهیم و روی دم چه‌کسی پا می‌گذاریم که از بعضی از این رسانه‌های خودفروخته صدا بلند می‌شود. امیدوارم توجه جدی به این موضوع داشته باشند تا این مشکلات دیگر تکرار نشود.

ایمان فرهمندی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، در پاسخ به تذکر دائمی اظهار کرد: گزارش این تذکر را از شهرداری گرفتم و عرض می‌کنم. پیمانکاری که گفتند، باید ۵۰۰ تن میلگرد می‌آورد که بیش از ۱۲۰ تن در اسفند، بیش از ۱۲۰ تن در فروردین و بیش از ۲۳۰ تن را در اردیبهشت‌ماه آورده که در مجموع ۴۸۰ تا ۴۹۰ تن و در پروژه مصرف شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ اردیبهشت، آتش‌نشانی نامه‌ای به شهرداری فرستاد که مطالبات پیمانکار را ۱۷ میلیارد، ۸ میلیارد برای میلگرد و ۹ میلیارد مطالبات قبلی، عنوان کرد. اواسط اردیبهشت‌ماه به پیمانکار برات‌کارت دادند که برای حدود ۷۰ درصد مطالبات وی با سررسید چهارماهه تا شش‌ماهه بوده است.

هاشم دائمی در پاسخ گفت: به تخلفات سازمان آتش‌نشانی گزارش خلاف واقع هم اضافه شد. نزدیک دو ماه بوده نظارت عالیه شورا روی پرونده تخلفات سازمان آتش‌نشانی سوار است، اگر ما مستندات نداشته باشیم، من طرح مسئله نمی‌کنم. همان‌طورکه در پرونده شهرما، شهرداری نتوانسته پاسخ بدهد، هنوز زمان قانونی پاسخ ما در خصوص این تخلفات از سازمان آتش‌نشانی دریافت نشده و اگر پاسخی دهند، گزارش خلاف واقع است و باید به دادگاه معرفی شوند.

در ادامه جلسه، حسن کریمدادی، نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: از تلاش شبانه‌روزی همکاران در شهرداری اعم از پاکبانان، باغبانان، رانندگان، کارکنان قطارشهری، مدیران شهرداری، شهرداران مناطق و همکارانشان، معاونان شهردار و همکارانشان و شخص شهردار که با تدبیر توانستند کاری ماندگار در دهه پایانی صفر انجام دهند، تقدیر و تشکر می‌کنم. در حوزه فرهنگی نیز اتفاقات بسیار خوبی انجام شد.

در بخش دیگری از جلسه، حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: پیرو صحبت‌های به‎حق خانم سلیمی در خصوص بحث قهرمانی، تبریک ویژه خدمت آقای رضایی، مربی تیم والیبال‌نشسته ایران، دارم که باز هم پرچم جمهوری اسلامی و همچنین پرچم شهر امام‌رضا(ع) را به اهتزاز درآوردند.

وی بیان کرد: متأسفانه در مسابقات پارالمپیک پاریس، اقدام ظالمانه‌ای توسط برگزارکنندگان پارالمپیک انجام شد که به‌ناحق صادق بیت‌سیاح را از مدالش محروم کردند؛ البته مدال واقعی خود را از خانم ام‌البنین(س) گرفتند. از شهرداری خواهش می‌کنم یک سفر زیارتی به مشهد برای آقای بیت‌سیاح هماهنگ کنند تا کار ارزشی ایشان جبران شود.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: آقای شهردار هنوز به مصوبه بخش قهرمانی عمل نکردند که خواهش می‌کنم این موضوع پیگیری ویژه شود.

مصوبات صدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر با حفظ شماره، به شرح ذیل اقدام نماید:

نام‌گذاری معبر فرعی حرعاملی ۷۲ واقع در خیابان حرعاملی با حفظ شماره به نام "شهید مهدی رمضانی" (منطقه ۲)
نام‌گذاری معبر فرعی رضوان ۵ واقع در خواجه‌ربیع ۲۵ با حفظ شماره، به نام "شهید محمدباقر صفابین" (منطقه ۳)
نام‌گذاری معبر فرعی شادی ۶ واقع در خواجه‌ربیع ۱۱ با حفظ شماره، به نام "شهید محمدرضا حیدری" (منطقه ۳)
نام‌گذاری معبر فرعی توس ۴۲ واقع در بولوار توس با حفظ شماره به نام "شهید حبیب‌الله جنگی" (منطقه ۱۰)
نام‌گذاری معبر فرعی جوادیه ۲ واقع در طبرسی ۲۵ با حفظ شماره به نام " شهید مجید تدبری" (منطقه ثامن)
نام‌گذاری دهکده مدرن ورزشی الهیه به نام ورزشگاه شهدای شهرداری مشهد
نام‌گذاری معبر ضلع شمالی بازار رضا (علیه السلام) به نام "آیت‌الله رجبعلی مروج تربتی"

در بخش دیگری از جلسه، لایحه دوفوریتی تسویه بدهی شهرداری مشهد با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تصویب شد.

براساس این لایحه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شو‌د به منظور تسویه بدهی‌های قطعی‌شده تا پایان سال ۱۴۰۲ ناشی از قرارداد‌های احداث خطوط قطارشهری و احداث تصفیه‌خانه آزادی و خط لوله پرکندآباد به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، نسبت به تهاتر املاکی که توسط مالک به شهرداری معرفی و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) انتخاب شده، مطابق نرخ کارشناس رسمی دادگستری در قبال اعطای امتیازات ساختمانی (عوارض صدور پروانه ساختمانی، بدهی‌های ساختمانی، جرائم کمیسیون ماده صد، پایانکار و...) به مالک یا اشخاص معرفی‌شده توسط ایشان، با اعمال تخفیف روز (در صورت تسویه با بدهی غیرنقدی با قرارگاه) و اعمال ۵۰ درصد تخفیف روز (در صورت تسویه با بدهی غیرنقد با قرارگاه)، اقدام نماید.

تخفیف فوق‌الذکر مشمول تخفیف‌های مناسبتی نبوده و صرفاً به عوارض صدور پروانه ساختمانی تعلق گرفته و مشمول جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست.

اعطای امتیازات ساختمانی به نرخ هم‌زمانی با تسویه و تهاتر مطالبات است و زمان استفاده از این امتیازات تا پایان سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

بدهی قرارداد تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان برای قطارشهری و ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های خدمات شهری از طریق این مصوبه پرداخت می‌شود.

قاسم زوکی‌نژاد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، اظهار کرد: من مخالف این لایحه دوفوریتی هستم. با توجه به اینکه الان مصوبه شورای شهر بر روی سیستم شهرداری قابلیت پاسخگویی دارد و برای تسویه بدهی پیمانکاران مصوبه جاری و ساری بوده و در حال انجام است، قرارگاه خاتم هم می‌تواند با این مصوبه طلب خود را وصول کند. 

هاشم دائمی در اعتراض به این صحبت زوکی‌نژاد، عنوان کرد: مدیریت شهری ادعا می‌کند باید به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کنیم، در حالی که شما نمی‌توانید مدیریت مجموعه داخلی خود را داشته باشید.

وی افزود: در یک فقره ما بار‌ها در صحن علنی شاهد بودیم بین خود مدیران میانی شهرداری اختلاف نظر وجود دارد. الان در این مورد لایحه دوفوریتی اعلام کردند، اما معاونت مالی می‌خواهد یک‌فوریتی باشد. اول خودتان مشکل را حل کنید و بعد به صحن بیاورید، چرا شورا را دچار دوگانگی می‌کنید؟ یعنی چه در یک موضوع واحد اظهارنظر‌های متفاوت دارید!

مجید طهوریان‌عسکری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در اعتراض به صحبت زوکی‌نژاد، بیان کرد: این رفتار غیرحرفه‌ای است. شما لایحه دوفوریتی فرستادید و ما می‌خواهیم در خصوص آن بحث کنیم، اما بعد می‌گویید یک‌فوریتی شود؛ این خیلی غیرحرفه‌ای است.

حسن موحدیان، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در موافقت با دوفوریت لایحه تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که از اول دوره مورد بحث بوده، فاز یک خط‌سه قطارشهری است که همه مصاحبه کردیم و فیلم مصاحبه همه اعضا مبنی بر اینکه از این پروژه در دوره ما بهره‌برداری می‌شود، وجود دارد.

وی ادامه داد: علت تأخیر این بوده که بودجه لازم به پروژه تزریق نمی‌شود؛ بنابراین شهردار طرح دوفوریتی آوردند که مشکل را حل کنند. معاونان شهردار، معاون شهردار باشند، نه مخالف شهردار. معاون شهردار باید در صحن به دنبال تصویب دوفوریت باشد. این کار کمک به خود شما بوده و قرار است در ۱۸ ماه، ۱۸۰۰ میلیارد تومان به قرارگاه تزریق شود تا کار انجام شود.

کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد، در جریان بررسی این لایحه گفت: اگر این لایحه تصویب و بدهی شهرداری به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تسویه شود، فاز یک خط‌سه قطارشهری مشهد ۲۲بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

در لایحه دوفوریتی دیگری که به تصویب شورا رسید به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای اجرای مصوبه شماره ۱۲۳۹۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ و به استناد صورت جلسه کمیسیون مناقصه نسبت به انعقاد پیمان مدیریت جهت انجام کلیه امور اداری دفتری در سطح ستاد، مناطق، سازمان و شرکت‌های تابعه به مبلغ ۴۸۴۴ میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال با شرکت عظیم‌گستر ایرانیان مطابق قرارداد پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر اقدام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->