تا سال ۱۴۳۰، ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند ماجرای عجیب فروش دوچرخه‌های سرقتی در مشهد از طریق سایت دیوار + عکس تأکید سلاجقه بر ادغام محیط‌ زیست و منابع طبیعی آخرین وضعیت هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای خنک در مشهد بیش از ٧۵ درصد بیماران مبتلا به وبا بدون علامت هستند اعمال‌قانون ۱۷۴۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) ورود کمیسیون آموزش مجلس به حواشی کنکور امسال ظفرقندی: با بحران جمعیتی روبه‌رو هستیم | کاهش تلفات جاده‌ای ضروری است انتخاب رشته ۴۶۵ هزار نفر از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ انجام شده است توقف روند کاهشی نرخ باروری کشور | گیلان و مازندران دارای بیشترین آمار سزارین هستند ادارات منطقه سیستان به علت طوفان تعطیل شد (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) عمل پیوند قلب باموفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد مدارس میزبان زائران دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد، در حال آماده‌شدن برای سال تحصیلی جدید هستند واریز حقوق شهریور ۱۴۰۳ مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بانک رفاه کارگران و سایر بانک‌ها از امروز (۲۰ شهریور) بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) شینا انصاری: ۹۰۰۰ روستا با مشکل فرونشست زمین روبه رو هستند نادار‌هایی که «ناچار» نیستند گدایی و نمایش فقر زمینه ساز سوءاستفاده از نیت خیر نیکوکاران می‌شود | مفلس‌های میلیونر! کشف ۲ هزار قرص قاچاق در مه‌‍ولات خراسان رضوی ۳۸ فقره سرقت زیر ذره بین پلیس مشهد
سرخط خبرها

۳۸ فقره سرقت زیر ذره بین پلیس مشهد

  • کد خبر: ۲۵۰۱۲۲
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
۳۸ فقره سرقت زیر ذره بین پلیس مشهد
سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی، جزئیات دستگیری عاملان ده‌ها دزدی را تشریح کرد.

سهیل دیبا | شهرآرانیوز؛ در گوشه وکنار شهر صد‌ها ساختمان در حال ساخت را می‌توان دید که با تاریک شدن هوا کارگران و مالکان، ساختمان در حال ساخت را بدون استفاده از نگهبان و تجهیزات ایمنی رها کرده و تا صبح فردا محل را ترک می‌کنند. همین الان که این گزارش را می‌خوانید، می‌شود صد‌ها باغ ویلا در حوالی شهر پیدا کرد که مالکانش فقط هفته‌ای یک بار و در روز‌های تعطیل به سراغش می‌روند و در دیگر روز‌های هفته بدون هیچ ضریب امنیتی به حال خود رها شده اند. دردسترس بودن کابل‌های برق و دیگر تجهیزات شهری نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که این روز‌ها برای پلیس تبدیل به یک معضل شده است.

این‌ها فقط بخشی از ظرفیت‌های منفی شهر مشهد برای سارقان است، متهمانی که همیشه به دنبال سوژه‌هایی هستند که بدون دردسر بتوانند جیب بی انتهای طمعشان را پر کنند. حالا سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی، جزئیات چند پرونده را که منجر به وقوع ۳۸ فقره دزدی در مشهد شده است تشریح می‌کند.

شکار نیمه شب

شب از نیمه گذشته بود. مرد در تلاش بود تا یک فرغون پر از لوازم را از در کارگاه بیرون بیاورد. پستی و بلندی زمین او را خسته کرده بود. کمی نشست تا نفسی بگیرد و دوباره بار سنگینش را جابه جا کند. هنوز نفسش چاق نشده بود که دستی شانه اش را فشار داد و صدایی دورگه گفت: «رفیق کمک نمی‌خواهی؟»، مرد درست شبیه یک فنر که ناگهان از جا دربرود، از جایش پرید و بدون هیچ مکثی به سمت خیابان دوید. اما هنوز چند قدم جلوتر نرفته بود که خودرو پلیس جلویش ایستاد و یک مأمور از آن پیاده شد و مچ دست مرد فراری را گرفت. در همین اثنا مأموری که به او خداقوت داده بود نیز از پشت سررسید و به دستان مرد دست بند زد. 

مأموران دایره تجسس کلانتری گلشهر یک هفته‌ای بود که دنبال این متهم بودند تا اینکه او را نیمه شب هنگام سرقت گرفته بودند. پیگیری این پرونده با گزارش چند فقره سرقت وسایل خانه و ساختمان‌های در حال ساخت در محدوده شهرک گلشهر آغاز شده بود. متهم سی و چهار ساله در رویارویی با ادله و مستندات کشف شده به ۹ فقره سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و پنج فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک گلشهر اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

ماجرای کابل‌های جاده ابلق

بیشتر افرادی که از قطع برق متضرر شده بودند، شرکت‌های تولیدی و دامداران بودند. تصور اینکه در تاریکی بتوانی به ده‌ها رأس گاو علوفه بدهی یا یک خط تولیدی که ناگهان از حرکت ایستاده را به مدار بازگردانی، سخت‌تر از آن چیزی است که به ذهن برسد. اما این اتفاق بار‌ها و بار‌ها در هفته‌های گذشته دامداران و شرکت‌های جاده ابلق در حوالی مشهد را با چالش روبه رو کرده بود.

 شکایت قطعی مکرر برق به شرکت برق هم بی نتیجه ماند، چون کارشناسان اعلام می‌کردند که مشکل از این شرکت نیست. بررسی‌های بعدی پای یک عده سارق را به ماجرا باز کرد که اقدام به سرقت کابل‌های برق کرده بودند. با اعتراض شهروندان به پلیس مأموران پاسگاه انتظامی هلالی، پیگیری این پرونده را آغاز کردند و متوجه شدند که دستگیری عامل یا عاملان این سرقت تنها با گشت زنی در محدوده وقوع جرم ممکن است.

مأموران پاسگاه انتظامی هلالی در روز‌های گذشته مردی جوان را در حال بریدن کابل‌های برق یک باغ ویلا در جاده ابلق مشاهده و قبل از فرار او را دستگیر کردند. در بازرسی از متهم بیست متر کابل برق فشار قوی سرقتی نیز کشف شد. متهم سی و چهار ساله پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌ها به دوازده فقره سرقت کابل برق اعتراف کرد. متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دوربین‌های حقیقت یاب

اینکه دوربین‌ها تصویرش را ثبت و ضبط کنند هم انگار برایش اهمیتی نداشت. او آن قدر سرقت هایش را تکرار کرده که حرفه‌ای شده بود. شگرد خاصی هم نداشت هر کجا که در یک کارگاه ساختمانی باز بود و کسی حواسش نبود، خیلی راحت وارد می‌شد و با کیسه‌ای سنگین از کالا‌های باارزش از آن خارج می‌شد. شکایت‌ها یکی پس از دیگری از این متهم به پلیس می‌رسید تا جایی که مأموران کلانتری هفت تیر مأمور دستگیری این فرد شدند.

در پیگیری این سرقت‌های شبانه در محدوده بولوار‌های هنرستان و پیروزی، مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت ها، متهم را شناسایی و در اقدامی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی لوازم بنایی مسروقه کشف کردند. متهم بیست و هفت ساله در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به دوازده فقره سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت اعتراف کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->