با ساخت ۳ نسخه سینمایی؛ ساخت سریال حضرت موسی (ع) متوقف می‌شود برخورد قضایی با سحر دولتشاهی، تهیه‌کننده سریال و یک سکوی پخش «ماه عسل» سریال جدید نوروزی | منوچهر هادی بعد ۷ سال به تلویزیون می‌آید + عکس زمان برگزاری مراسم وداع با علیرضا طبایی اعلام شد بزرگداشت مهرجویی، پوراحمد و زنان سینماگر در خانه هنرمندان ایران+ جزئیات حکایت دیوانه متفاوت و دیوانه واقعا متفاوت آموزش داستان نویسی | قلب نهنگ (بخش سوم) اهمیت اثر سترگ شاهنامه فردوسی از نظر جلال خالقی مطلق | اگر شاهنامه را نداشتیم ... «مدرسه موش‌ها» هر روز از شبکه آموزش پخش می‌شود تقویت ابعاد فرهنگی و هنری از دغدغه‌های بازاربزرگ ملل است چرا در ایران یک جشنواره فیلم معتبر برای زنان نداریم؟ «مهروشید» بهانه‌ای برای انتقال تجربه و انگیزه بخشی هنرمندان مشهدی است مهلت ارسال آثار به جشنواره «سینما حقیقت» تمدید شد رئیس سازمان سینمایی کشور: قدرت بی‌مانند سینما را در اعتلای یک جامعه نباید نادیده بگیریم صداپیشه «جنگ ستارگان» و «شیر شاه» درگذشت + کارنامه هنری صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ جایگاه بالای جشنواره‌های فیلم‌کوتاه در سینما | گفتگو با داوران شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد جشنواره «مهروشید» فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد
سرخط خبرها

«مهروشید» بهانه‌ای برای انتقال تجربه و انگیزه بخشی هنرمندان مشهدی است

  • کد خبر: ۲۵۰۱۷۱
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
«مهروشید» بهانه‌ای برای انتقال تجربه و انگیزه بخشی هنرمندان مشهدی است
کارگردان مشهدی گفت: برگزاری جشنواره سینمایی«مهروشید» فرصتی برای همفکری، تبادل نظر و انتقال تجربه میان هنرمندان مشهدی است.

به گزارش شهرآرانیوز، شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد با عنوان "مهروشید" در پردیس سینمایی ملل از ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه برگزار شد و امروز مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

مجید صداقت، کارگردان فیلم کوتاه داستانی "هلیوس" در حاشیه این رویداد هنری در گفتگو با شهرآرانیوز درباره اثر خود گفت: ایده اولیه داستان از طرح خانم سارا طالبیان گرفته شده و طی جلسات مختلف و متعددی به فیلمنامه فعلی رسیده است. پیش تولید این اثر، حدود هفت ماه طول کشید و از نظرات متعدد افراد متخصص استفاده کردیم. بعد از تایید فیلمنامه توسط انجمن خانه سینما نیز با مشورت‌هایی که از آقای محسن جهانی، مشاور اثر گرفتیم به سراغ ساخت آن رفتیم. 

سارا طالبیان نیز در این گفتگو توضیح داد: ژانر فیلم "هلیوس" رئال-فانتزی است که جزو ژانر‌های کمتر دیده شده  است. قصه هلیوس، درباره یک مرد پیک موتوری و منزوی است که یک بادکنک وارد زندگی‌اش می‌شود و رابطه بین بادکنک و مرد، سیر داستان را شکل می‌دهد.

صداقت در تکمیل توضیحات طالبیان افزود: در این فیلم سعی شده فضای فانتزی به رئال و واقعیت نزدیک باشد تا مخاطب آن را باور کند. کار به این صورت طراحی شده است که حرکت‌های بادکنک جزئی از داستان است و قصه با آن جلو می‌رود. 

وی ادامه داد: بادکنک هلیوم خاصیتی دارد که وقتی میله فلزی از آن جدا می‌شود در هوا چرخش دارد. ما از خاصیت بادکنک هلیومی که حرکاتش طبیعی است برای الهام گرفتن حرکت‌های طبیعی بادکنک در فیلم استفاده کردیم تا به واقعیت نزدیک‌تر باشد. 

صداقت در خصوص اهمیت ساخت فیلم کوتاه گفت: فیلم کوتاه، یک مدیوم مستقل و پویا برای انتقال مفاهیم است. با توجه به اینکه در عصر سرعت و ارتباطات قرار داریم و مخاطب امروز حوصله تماشای فیلم‌های بلند را ندارد این قالب دارد جای خود را کم کم میان مخاطبان باز می‌کند. به ویژه پلتفرم‌های موجود نمایش فیلم، زمینه دیده شدن این آثار را بهتر و بیشتر فراهم کرده است. 

این کارگردان مشهدی تصریح کرد: فیلم کوتاه به دلیل زمان کمی که از مخاطب می‌گیرد دریچه‌ای بسیار قابل دسترس و پر کاربرد دارد و فرصتی برای بیان و ایجاد ارتباط بین سینما و مخاطب و انتقال مفاهیم است. 

طالبیان نیز در خصوص برگزاری جشنواره سینمایی "مهروشید" گفت: برگزاری این جشنواره حرکت بسیار خوبی است و باعث شده یک بار دیگر دوستان فیلمساز مشهدی کنار هم جمع شوند و دیدار‌ها تازه شود. معتقدم چنین رویداد‌هایی باید بیشتر برگزار شود چرا که بهانه‌ای برای انتقال تجربیات است و باعث ایجاد انگیزه میان هنرمندان و فیلمسازان برای ساخت تولیدات می‌شود.

فیلم کوتاه «هلیوس» ساخته مشترک سارا طالبیان و مجید صداقت در شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران "مهروشید" برای نخستین بار اکران شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->