سیمایی صراف: دانشگاه را دور از نگاه‌های حزبی اداره کنیم چه زمانی نرخ رشد جمعیت کشور مثبت می‌شود؟ دستگیری سارق خودرو با تیراندازی هوایی پلیس در نیشابور (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) واکسن آنفلوانزا برای استفاده عموم مردم در داروخانه‌های مشهد موجود است نخستین واکسن ضد آبله میمونی در جهان تأیید شد راهکارهای مختلف چین از افزایش میزان پیر شدن مردم این کشور جلوگیری نکرد سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سال آینده ۶۰ درصد خواهد شد ۲۲۵ پروژه آموزشی مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود اعمال قانون ۱۰۲۲ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۱ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یادی از مرحوم دکتر علی اکبر فیاض، مؤسس دانشکده ادبیات مشهد | درخت سترگ دانش اولین نمایشگاه خدمات پرستاری در خاورمیانه| تحول نظام سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل تاثیر بیماری آسم بر افزایش خطر ناباروری زنان برای تعامل با کودکان و نوجوانان نیازمند آموزش و یادگیری هستیم میان وعده مناسب برای زنگ تفریح دانش آموزان چیست؟ کانون بازنشستگان: بازنشستگان را شرمنده خانواده نکنید | برای درمان بیماریِ صعب‌العلاج وام می‌خواهند و ما شرمنده‌ایم! پسر معتاد به شیشه، پدر و مادرش در اراک را به قتل رساند ابعاد جدیدی از قتل یاسمین رحمتی، استاد موسیقی دانشگاه تهران از زبان یکی از اقوامش مرد معتاد قتل پسر ۴ ساله همسر موقت خود را انکار کرد + عکس استفاده از ترکیبات گوگردی در تولید قند و نبات اظهارات وزیر کار درباره متناسب‌سازی حقوق، بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را نگران کرده است تامین بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا از تب خرید تا نبود واکسن آنفلوانزا در مشهد | قول رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی برای تامین واکسن مورد نیاز مردم
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: خراسان رضوی جزو استان‌هایی با تنش مهاجرتی بالا است

  • کد خبر: ۲۵۰۶۳۱
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: خراسان رضوی جزو استان‌هایی با تنش مهاجرتی بالا است
به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، خراسان رضوی جزو استان‌هایی با تنش مهاجرتی بالا است و شهرستان‌های استان تهران، استان اصفهان استان کرمان و استان یزد نیز در این گروه قرار گرفته اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص روش‌های تأمین نیروی انسانی گفت: نیاز واقعی آموزش و پرورش به نیروی انسانی بیش از میزان افرادی است که تاکنون جذب کرده‌ایم. اضافه تدریس شاغلین و بازنشستگان یکی از روش‌های جبران کمبود نیروی ماست. در سال گذشته قانونی داشتیم که معلمان بازنشسته بیش از ۸ ساعت در هفته نمی‌توانند تدریس داشته باشند. این قانون با مصوبه سران قوا به ۲۴ ساعت در هفته افزایش پیدا کرد. در نتیجه ۳۴ هزار نفر نیروی انسانی با این قانون جبران شد.

وی با بیان اینکه اضافه تدریس شاغلان هم راه دیگر جبران کمبود نیرو است گفت: حتی مدیرانی داریم که در نوبت صبح مدیر یک مدرسه هستند و در نوبت عصر هم همان مدرسه را مدیریت می‌کنند. با این سیاست و با جذب نیرویی که در طول سال تحصیلی گذشته داشتیم خوشبختانه امسال کمبود معلم نخواهیم داشت.

فرهادی با تاکید بر اینکه از طریق آزمون استخدامی آموزگاری ۲۸ هزار نفر قرار است جذب آموزش و پرورش شوند که تاکنون جذب ۲۱ هزار نفر قطعی شده است؛ گفت: آزمون استخدامی دبیری ۲۴ هزار نفر بود که ۱۷ هزار نفر تاکنون قطعی شده است. ۱۸ هزار نفر هم از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند و ۱۱ هزار نفر هم قرار است به عنوان نیروی مربی پرورشی، تربیت بدنی و بهداشت برای مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ملزم بودیم امسال دیگر از نیرو‌های خرید خدمات استفاده نکنیم گفت: مجدداً این مجوز را اخذ کردیم که برای امسال هم از این دسته از همکاران استفاده کنیم. در مجموع نسبت به مهر سال گذشته، توانستیم بیش از ۹۰ هزار نفر نیرو جذب کنیم.

فرهادی با بیان اینکه معتقدیم توازن در میزان جذب و بازنشستگی نیرو‌ها از طریق دانشگاه فرهنگیان ممکن است گفت: عدم توازن جذب در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۶ باعث شد تا ما در چند سال اخیر به دلیل بازنشستگی بالای فرهنگیان با کمبود معلم مواجه شویم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال ۹۲ جمعیت دانش آموزی ۱۲ میلیون و هفتصد هزار نفر بود در حالی که امسال تعداد دانش آموزان قریب به ۱۷ میلیون نفر است. رشد تعداد دانش آموزان در حالی است که تعداد نیرو‌های فرهنگی تغییری نکرده است. قله تعداد دانش آموزان در مهر ۱۴۰۲ بود که ما برای تأمین نیرو ر آن مقطع با مشکل مواجه شدیم و برخی از کلاس‌های درس بدون معلم بودند؛ خوشبختانه این کمبود معلم تا پایان مهر مدیریت شد و همه کلاس‌های درس صاحب معلم شدند.

وی با اشاره به کاهش تعداد پذیرفته شدگان در دانشگاه‌های فرهنگیان در دهه ۹۰ گفت: تعداد پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان در آن سال‌ها از ۲۵ هزار نفر به ۳۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده بود و همین امر هشدار مقام معظم رهبری را به همراه داشت.

فرهادی با بیان اینکه ۵ استان را به صورت ویژه رصد می‌کنیم که مبادا حتی یک کلاس درسشان بدون معلم باشد گفت: استان‌های خراسان رضوی، شهرستان‌های استان تهران، استان اصفهان استان کرمان و استان یزد از جمله مناطقی هستند که تنش‌های مهاجرتی در آنها زیاد است؛ به عنوان مثال در منطقه‌ای در شهرستان‌های استان تهران، برای امسال شاهدیم که جمعیت دانش‌آموزی ناگهان ۳۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر بحث مهاجرت‌ها در بحث شهرسازی هم باید به مدرسه توجه کنیم؛ بر اساس قانون، انبوه سازان به ازای ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک واحد مدرسه هم بسازند. در حالی که در طول این سال‌ها این مسئله اجرایی نشده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->