قتل خونین مادربزرگ و سرقت طلاها برای تهیه پول عروسی دستگیری متهمان به ۷۰ فقره زورگیری در مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) حریق یک هتل در خیابان اندرزگو مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یکی از حقوق مردم محیط زیست سالم است درخواست بازنشستگان از رئیس مجلس: آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق را دوباره بررسی کنید ناجی ١۵٠ زائر اربعین حسینی در گذشت + ویدئو مهارت، حلقه مفقوده مهاجرت در ایران ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است سیمایی صراف: دانشگاه را دور از نگاه‌های حزبی اداره کنیم چه زمانی نرخ رشد جمعیت کشور مثبت می‌شود؟ دستگیری سارق خودرو با تیراندازی هوایی پلیس در نیشابور (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) واکسن آنفلوانزا برای استفاده عموم مردم در داروخانه‌های مشهد موجود است ایران در آبان ماه ۱۴۰۳ میزبان المپیاد جهانی ترکیبیات است + جزئیات نخستین واکسن ضد آبله میمونی در جهان تأیید شد راهکارهای مختلف چین از افزایش میزان پیر شدن مردم این کشور جلوگیری نکرد تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد خواهد شد ۲۲۵ پروژه آموزشی مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود اعمال قانون ۱۰۲۲ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۱ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یادی از مرحوم دکتر علی اکبر فیاض، مؤسس دانشکده ادبیات مشهد | درخت سترگ دانش اولین نمایشگاه خدمات پرستاری در خاورمیانه| تحول نظام سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل تاثیر بیماری آسم بر افزایش خطر ناباروری زنان برای تعامل با کودکان و نوجوانان نیازمند آموزش و یادگیری هستیم میان‌وعده مناسب برای زنگ تفریح دانش‌آموزان چیست؟
سرخط خبرها

۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است

  • کد خبر: ۲۵۰۷۵۷
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است
رئیس سازمان نقشه برداری گفت: متاسفانه ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است و اسناد عادی و غیررسمی منشا فساد شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا بابایی در همایش روز مهندس نقشه بردار سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: رویکرد قانون گذار نسبت به موضوع نقشه برداری تغییر کرده است و در عموم تنظیم به اسناد رسمی بسیار جدی شده است.

رئیس سازمان نقشه برداری به کمبود نیروی انسانی و نقشه بردار اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی ما برای تعیین و تکلیف و سندی شدن اراضی و املاک کافی نیست.

وی به موضوع استفاده از فناوری‌های جدید برای رسمی شدن سند و نقشه برداری تاکید کرد و گفت: باید از اسناد عادی فاصله بگیریم.

بابایی تاکید کرد: متاسفانه ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است و اسناد عادی و غیررسمی منشا فساد شده اند.

وی بر تثبیت مالکیت و تسهیل در فرایند صدور سند تاکید کرد و گفت: تثبیت سند و سنددار شدن اراضی و املاک مهم‌ترین روش برای جلوگیری از کلاهبرداری وفساد خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان نقشه برداری، سودجویی از اسناد عادی یا قولنامه‌ای راحت‌ترین شیوه برای کلاهبرداری و افزایش دعاوی قضایی شده است صدور اسناد رسمی می‌تواند در کاهش اطاله دادرسی بسیار موثر باشد.

وی بر صدور رای صریح و قاطع از سوی نقشه برداران در حل مناقشات قضایی و حقوقی تاکید کرد و افزود: نقشه برداران باید به قضات در حل پرونده‌ها کمک کرده و با بررسی اسناد آرای قاطع و فاقد شبه ارائه کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->