اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص قطعی سامانه آموزشیار آتش‌سوزی مغازه کبابی در خیابان شهید اصلانی مشهد (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) مجازات سارقان صندوق امانات بانک ملی | از قطع ید تا رد مال واژگونی خودرو پژو ۲۰۷ در خیابان ارشاد مشهد (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) + تصاویر قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر کاهش یافته است| کیف‎‌های سنگین مدارس عامل شیوع ناهنجاری اسکلتی دانش آموزان جانمایی ۴۰ جایگاه برای برپایی مراسم جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس  دست کودک ۱۸ ماهه اراکی در چرخ گوشت قطع شد(۲۶ شهریور ۱۴۰۳) کاهش ۴۳ درصدی تماس‌های مزاحمی و اشتباهی با آتش‌نشانی مشهد آخرین آمار سقط جنین عمدی کشور اعلام شد برخورد چهار خودرو در خواف ۶ مصدوم برجای گذاشت (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) دلایل به وجود آمدن سونامی ۹ روزه در گرینلند با موج‌های ۲۰۰ متری! جزئیات دستور رفع تعلیق دانشجویان پزشکی توسط وزیر بهداشت (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) + متن ابلاغ کسب ۹ مدال و مدالیون در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ لیون فرانسه توسط نخبگان ایرانی دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۸ فقره سرقت در مشهد گلایه شهروندان مشهدی از پزشکان و داروخانه‌داران | وقتی نسخه و بیمه بی‌ارزش می‌شود کشف بیش از ۵ هزار دُز قرص غیرمجاز از مخفیگاه سوداگر مرگ در مشهد شناسایی و ثبت تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی سوران و جاده حسن آباد از توابع بخش شاندیز کمیسیون بهداشت مجلس با حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی مخالفت کرد آزمون قضاوت سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد ۳۷۰ بازرس و ناظر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مأموریت ویژه هفته وحدت حاضر هستند مهاجرت زودهنگام فلامینگو‌ها به تالاب میقان سرگردانی دانشجویان دانشگاه آزاد پس از قطع شدن سامانه آموزشیار (۲۶ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی

  • کد خبر: ۲۵۱۱۳۷
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی
به گفته سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تاکنون ثبت نام بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جشن غنچه‌ها صبح امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه، همزمان با سراسر کشور در شهر تهران با حضور رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک و علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در سالن ضرغام ورزشگاه آزادی برگزار شد.

رضوان حکیم‌زاده در مراسم «جشن غنچه‌ها» که برای نوآموزان ورود به پیش‌دبستان و کودکستان‌های برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز به صورت نمادین، شروع سال تحصیلی نوآموزان است، اظهار کرد: امروز آغاز سفر دانایی و تربیت غنچه‌های کشور است؛ تا این لحظه بیش از ۷۰۰ هزار نفر نوآموز ثبت نام کرده‌اند که امیدوار هستیم همچنان این روند افزایش یابد. درصدد هستیم پوشش پیش‌دبستانی به ۱۰۰ درصد برسد.

وی بیان کرد: دور هم جمع شدیم تا رسماً اعلام کنیم چقدر پیش‌دبستانی برای ما مهم است و چقدر نوآموزان برای ما ارزش و اهمیت دارند. امیدوار هستیم بتوانیم با کمک خانواده‌ها که شرکای راهبردی ما در دوره پیش‌دبستانی هستند این مسیر را با موفقیت جلو ببریم.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه محور آموزش‌ها، پرورش مهارت‌های عاطفی، روانی، اجتماعی، شناختی و افزایش مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان و همچنین یادگیری کار گروهی و تیمی و کسب آمادگی‌های لازم برای ورود به مدرسه است، تصریح کرد: چارچوب برنامه‌های آموزش تربیتی سازمان ملی تعلیم و تربیت مشخص شده است، البته با در نظر گرفتن تنوع و میدان دادن به فعالیت استان‌ها، سیاست این است که بتوانیم در چارچوب‌های تعریف شده یک تعدد و تنوعی در منابع یادگیری برای نوآموزان داشته باشیم.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: بهترین خبری که می‌توانیم بدهیم این است که سیاست جدید آموزش پرورش ارتقای عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت‌های برابر و باکیفیت یادگیری برای همه کودکان است. پیش‌دبستانی کلید عدالت آموزشی است و توجه به آموزش‌ها در دوره پیش‌دبستان و توسعه پوشش پیش‌دبستانی گامی در جهت ارتقای عدالت آموزشی در ایران برای همه و برای تمامی مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: نقش تربیتی معلم بسیار نکته مهمی است. معلمان مسئول آموزش هر موضوع درسی که باشند با رفتار‌های خود و با تعامل خود تاثیر تربیتی دارند و زمانی که گفته می‌شود معلم مربی است، یعنی معلم نقش اساسی در ساختن شخصیت دانش‌آموزان، ایجاد امید و باور مثبت نسبت به توانمندی‌ها، آماده کردن بستری برای کودکان در داشتن احساس ارزشمندی، عزت نفس و یادگیری بهتر دارد.

حکیم‌زاده ادامه داد: نقش الگویی معلم به عنوان یک مربی بسیار تأثیرگذار است. امیدوار هستم همانطور که در گذشته چنین بوده، معلمان با نقش تاثیرگذار تربیتی خود یک محیط سالم، بانشاط، امن و پویا را برای کودکان در مدارس فراهم کنند.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه همه ما امروز جمع شده‌ایم تا سفری آموزشی و تربیتی را جشن بگیریم، سفری شورانگیز برای غنچه‌های عزیز که امید همه ما هستند، عنوان کرد: غنچه‌هایی که وارد پیش‌دبستانی می‌شوند با یکدیگر آشنا شده و از تربیت مربیان بهره‌گیری می‌کنند. مربیان که زحمتکشان واقعی هستند باید بدانند که شروع این دوره تاثیری ماندگار در سراسر زندگی غنچه‌ها دارد.

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: باید در دوره پیش‌دبستانی فضایی فراهم کنیم تا بستر خوبی برای ارائه محبت و یادگیری غنچه‌ها باشد. برنامه‌های غنچه‌ها باید همراه با بازی، قصه و استفاده از بستر هنر و ادبیات باشد. والدین و مربیان باید بستر بازی را برای کودکان فراهم کنند تا بتوانند تمرین کار گروهی داشته باشند. آغاز مسیر وفاق و همدلی، از کودکستان‌ها خواهد بود و باید به همه جنبه‌های رشد کودکان از جمله رشد عاطفی و شناختی توجه شود. توجه به کودکان به عنوان مهمترین مخلوق خدا باید در دستور کار همگان باشد.

وی با اشاره به اینکه پدران و مادران باید کودکی فرزندان خود را حفظ کرده و عجله‌ای برای پرتاب آن‌ها به بزرگسالی و مبانی درسی نداشته باشند، تصریح کرد: والدین باید اجازه دهند فرزندان کودکی را با هم تجربه کنند، چراکه بهترین روش در این زمینه، طبیعی کودکی کردن است و باید از کودکان بخواهیم که بهترین خود باشند و آنها را هیچ‌گاه با کسی مقایسه نکنند. دوره پیش‌دبستانی کلید عدالت آموزشی است و امیدواریم تمامی نوآموزان کشور بتوانند دوره پیش‌دبستانی را تجربه کنند.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: باید برای بازگشایی مدارس فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در کنار هم انجام دهیم. این بدان معناست که در کنار آماده‌سازی فضای مدارس و بحث‌های سخت‌افزاری، به لحاظ روانی نیز به روی دانش‌آموزان و اولیای آنها کار کنیم و زمینه حضور دانش‌آموزان و همکاران را برای یک سال تحصیلی همراه با شور و نشاط فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->