آتش‌سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه

  • کد خبر: ۲۵۱۵۳۴
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم جشن جوانه‌ها گفت: امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز در ۲۷ هزار دبیرستان دوره اول متوسطه، این مراسم را جشن گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدمهدی کاظمی در مراسم جشن جوانه‌ها خطاب به دختران دانش‌آموز اظهار کرد: ۶ سال پیش در چنین روزی، شما دانش‌آموزان در جشن شکوفه‌ها وارد مدرسه شدید و امروز بعد از ۶ سال در مراسم جشن جوانه‌ها شرکت می‌کنید این یعنی شما بزرگتر شده‌اید و مسئولیت‌های نظام تعلیم و تربیت به محصول رسیده است.

وی با بیان اینکه در جشن جوانه‌ها شاهد به ثمر نشستن میوه‌های باغ تعلیم و تربیت هستیم، عنوان کرد: امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز در ۲۷ هزار دبیرستان دوره اول متوسطه، این مراسم را جشن گرفته‌اند.

کاظمی بیان کرد: شما به مرحله جدیدی از زندگی قدم گذاشته‌اید، طبیعتاً مسئولیت‌های دیگری بر شما محول خواهد شد که باید برای این مسئولیت‌ها تلاش کنید و ایران عزیز اسلامی را در مسیر پیشرفت ببرید که این امر محقق نخواهد شد مگر به همت شما نوجوانان عزیز و بزرگوار که با تلاش و پشت کار و اعتماد به نفس بتوانید موفقیت‌های بزرگی را برای کشور عزیز ایران اسلامی رقم بزنید.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه برای این مسیر طبیعتاً اقداماتی باید انجام داد، تصریح کرد: در گام اول مطالعه مناسب و باکیفیت است و آموزش‌های که معلمان عزیز و بزرگوار برای شما برنامه‌ریزی می‌کنند، برنامه‌هایی که مدیران مدارس برای شما پیش‌بینی کرده‌اند همه آنها زمینه رشد بیشتر شما را فراهم می‌کند، البته وظیفه شما عزیزان فقط درس خواندن و مطالعه کردن نیست، بلکه شما باید مهارت‌های مختلفی را برای مسئولیت مهمی که در آینده برعهده شما گذاشته می‌شود، کسب کنید.

وی افزود: مهارت‌های زندگی، شایستگی‌هایی که زمینه رشد را در آینده فراهم می‌کند و شما دانش‌آموزان را ارتقا می‌دهد باید کسب شود. یکی از این موارد مسئولیت‌پذیری است، احترام به معلم، احترام به همنوعان و مهم‌تر از اینها احترام به پدر و مادر است که باید تقویت شود. دانش‌آموزان باید نگاه متفاوت به پیرامون خود داشته باشند. محیط پیرامونی دارای مشکلاتی است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود، نه تنها محیط داخل مدرسه و محیط پیرامون و کشور، بلکه باید اطراف کشور را هم رصد کرد و اتفاقات غزه را دید.

کاظمی ادامه داد: امروز هم‌سن‌وسالان شما در غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی نمی‌توانند در مدرسه حضور پیدا کنند و ما نسبت به این مسئله مسئولیت داریم. می‌توانیم از همین موضوع درس مقاومت، ایستادن در مقابل استکبار و ایستادن در مقابل ظلم و پایبندی بگیریم. این پرچم برای کشور قداست دارد و خون‌های شهیدان زیادی را به پای خود ریخته است. در ایام آغاز هفته دفاع مقدس هستیم و از همه شهدای گرانقدر دفاع مقدس یاد می‌کنیم، قطعاً از دانش‌آموزان غزه استقامت در مقابل دشمن متجاوز را با توکل به خدا یاد می‌گیریم که می‌تواند به عنوان الگو برای شما دانش‌آموزان عزیز باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: شما در سنین خاصی هستید که استعداد‌های شما در این سنین کشف می‌شود. در دوره متوسطه اول از پایه هفتم تا پایه نهم قرار است دست به انتخاب بزنید، انتخابی بزرگ که مسیر آینده شما، مسئولیت‌پذیری شما را تعیین می‌کند، سعی کنید استعداد‌های خود را خوب بشناسید و در مسیر تقویت این استعداد‌ها تلاش کنید. شما پرچمداران پیشرفت کشور هستید، در پایان این دوره شما باید در مسیر هدایت تحصیلی به یک انتخاب مناسب برسید.

وی خاطرنشان کرد: هر آنچه را در مدرسه می‌بینیم آینده کشورمان است. معلمان، سعی کنید دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کنید، طبیعتاً در این مسیر آنچه مهم بوده تقویت ایمان، باور، امید و اعتماد به نفس است که باید در دانش‌آموزان تقویت شود. تقاضا داریم دانش‌آموزان را با اعتماد به نفس، پرشور، بانشاط و امیدوار به آینده برای ایران درخشان تربیت کنید. در کنار آموزش، توجه به مسئله تربیت دانش‌آموزان مهم است، باید ایمان به خدا و اعتماد به نفس و عزت ملی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

کاظمی اضافه کرد: دختران دانش‌آموز عشق به پرچم، عزت نفس، خردورزی جز مواردی است که معلمان شما در این مسیر به شما آموزش خواهند داد، سعی کنید به این موضوع توجه داشته باشید. مقام معظم رهبری به همه به ویژه به نوجوانان و جوانان توصیه دارند که سعی کنید با قرآن مأنوس باشید، قرآن مطالعه کنید، سعی کنید حداقل روزانه یک صفحه قرآن را مطالعه کنید و اگر توانستید به معنی آن توجه کنید.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه توجه به اخلاق و معنویت در کنار علم‌آموزی یک ضرورت است، عنوان کرد: اگر اخلاق و معنویت نباشد ماحصل دانشمند شدن، بمب اتم و کشتن کودکان و نوجوانان و دختران و زنان می‌شود، ولی اگر اخلاق و معنویت را کسب کنیم در مسیر پیشرفت و تعالی انسان و جامعه تلاش خواهیم کرد، بنابراین از توجه به معنویت و توجه به نماز جماعت غافل نشوید.

وی بیان کرد: شما به عنوان الگوی زن مسلمان آینده، به سلامت خود توجه ویژه‌ای کنید. شما قرار است آینده‌ساز و تربیت‌کننده آینده‌سازان این کشور باشید، بنابراین سلامت جسمی و سلامت روحی شما بسیار مهم بوده، به ویژه در دنیای کنونی که عصر اطلاعات و عصر دیجیتال است، پس در کنار توجه به فناوری دیجیتال و فناوری سعی کنید سواد رسانه‌ای را نیز تقویت کنید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->