رشد بیش از ۱۷ درصدی کشف جرایم به وقوع پیوسته توسط کاراگاهان پلیس کشور آتش‌سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس

  • کد خبر: ۲۵۱۵۳۹
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: معلم‌بلاگر‌ها اغلب از مدارس غیردولتی هستند که البته با آن‌ها هم برخورد داشتیم و مانع فعالیتشان شدیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با گسترش فعالیت‌های مجازی و افزایش تعداد معلم‌بلاگر‌ها در چند سال اخیر به ویژه در ایام همه‌گیری کووید ۱۹ که استفاده از ابزار‌های نوین ارتباطی برای آموزش عمومی کودکان فراگیر شد، فیلم‌های بسیاری از معلمان، دانش‌آموزان و کلاس درس در فضای مجازی منتشر شد.

در برخی از فیلم‌ها شاهد انتشار تصاویر دانش‌آموزان بودیم که کارشناسان علوم تربیتی و روانشناسان ضمن انتقاد از انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی آن هم بدون اجازه از والدین، آن را مصداق نقض حقوق کودکان دانستند.

همین امر سبب شد تا آموزش و پرورش هرگونه فیلمبرداری از دانش‌آموزان در کلاس درس را برای فرهنگیان ممنوع اعلام و اعلام کند که در صورت پخش فیلم دانش‌آموزان در فضای مجازی با عوامل آن برخورد می‌شود.

از نظر وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش‌های عمومی در کشور، حریم خصوصی نه فقط در مدرسه و کلاس درس بلکه در تمام ابعاد زندگی شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد و از این رو ضبط صدا و تصویر افراد بدون اجازه و اطلاع آنها به لحاظ شرعی و قانونی تخلف است.

بر این اساس هرگونه ورود به حریم خصوصی دانش‌آموزان ممنوع است، مگر آنکه در مدرسه جشنی برگزار شده باشد و کادر مدرسه و خانواده‌ها در جریان باشند و تنها در چنین شرایطی است که اجازه فیلمبرداری وجود دارد.

در این راستا و در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی در کشور علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص انتشار تصاویر دانش‌آموزان توسط معلم بلاگر‌ها اظهار کرد: دانش‌آموز یک وجود معصوم، پاک و بی‌دفاع است و اینکه او را در معرض جمع‌آوری دنبال‌کننده (فالوور) قرار دهیم، کار مناسبی نیست.

وی افزود: این دسته از معلم‌بلاگر‌ها اغلب از مدارس غیردولتی هستند که البته با آنها هم برخورد داشتیم و مانع فعالیت آنها شده‌ایم. خیلی جدی اعلام شده است که کسی حق ندارد از دانش‌آموزان استفاده ابزاری کند و دانش‌آموز را در معرض استرس و تنش روانی قرار دهد و تاکید می‌کنیم که معلمان این کار را نکنند.

فرهادی بیان کرد: والدین دانش‌آموزان نیز در این زمینه نظارت لازم را بر عملکرد معلمان داشته باشند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->