کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حمله کرونا به بخش خصوصی درمان / گزارشی از تعدیل نیرو در بیمارستان‌های خصوصی دریافت نکرده‌ایم

  • کد خبر: ۲۵۵۵۸
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
حمله کرونا به بخش خصوصی درمان / گزارشی از تعدیل نیرو در بیمارستان‌های خصوصی دریافت نکرده‌ایم
شاید همه شما درباره اثرات حمله کرونا بر اقتصاد بخش خصوصی شنیده باشید. این موضوع در حوزه‌های گوناگون باعث تعطیلی صنوف و صنعت‌های مختلف شده است. حوزه سلامت و درمان که در‌ زمینه نجات جان مبتلایان ویروس کرونا در خط مقدم مبارزه بوده، در بخش خصوصی در‌ زمینه اقتصادی با ضررهای چشمگیری مواجه بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، برای بررسی وضعیت اقتصادی بخش خصوصی در حوزه درمان و سلامت به‌ سراغ رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد رفتیم. علی بیرجندی‌نژاد با تأکید بر اینکه در وضعیت کنونی شیوع بیماری کووید19 و درخطر‌بودن جان هم‌وطنان، هیچ‌یک از پزشکان به فکر وضعیت اقتصادی به‌وجود‌آمده نیستند، گفت: وظیفه سازمانی ما ایجاب می‌کند در این شرایط مسائل مالی را در جامعه بیان نکنیم، زیرا چه ‌با مشکلات اقتصادی چه بدون آن، وظیفه ما ارائه خدمات درمانی به جامعه است.

 

او در گفت‌وگو با شهرآرا این نکته را هم گفت که باوجود شرایط اقتصادی پیش‌آمده، همه مراکز خصوصی و خیریه مانند گذشته به فعالیت خود برای خدمت‌رسانی به شهروندان ادامه خواهند داد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد درباره آخرین وضعیت اقتصادی بخش خصوصی در حوزه درمان گفت: اکنون فعالان این حوزه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ مراکزی که به‌دلیل شرایط کرونا تصمیم بر تعطیل‌شدن آن‌ها گرفته شده است، مانند خدمات پزشکی و زیبایی و مجموعه‌های مرتبط با آن‌ که به همین دلیل دچار آسیب‌های مالی شده‌اند.

 

بیرجندی‌نژاد در ادامه افزود: دومین مجموعه از واحدهای بخش خصوصی در این مدت ملزم به ادامه فعالیت بودند تا از سرریز شدن بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز دانشگاهی جلوگیری شود.

 

به گفته او شاید بتوان گفت این مراکز از دو سو دچار ضرر شده‌اند؛ زیرا هم ملزم به فعال نگاه‌داشتن مجموعه بوده‌اند و هم تعداد بیماران به‌صورت شایان‌توجهی کاهش داشته است. با‌توجه‌به اینکه در بخش خصوصی، چیزی به‌عنوان حقوق از سمت دولت وجود ندارد، همه هزینه‌ها بر‌عهده خود مراکز درمانی خصوصی شامل درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هاست.

 

بیرجندی‌نژاد با اشاره‌به هزینه زیاد اقلام حفاظتی بیان کرد: کارکنان شاغل در این مراکز به‌صورت جدی با این بیماری مواجه‌اند و باید ملزومات حفاظتی برای آن‌ها از‌سوی مراکز فراهم شود که هیچ‌یک از آن‌ها رایگان نیست. به گفته او همه این‌ها باعث وارد‌شدن فشار زیادی به این بخش و تعطیلی برخی مراکز درمانی خصوصی شده است و وضعیت مراکز دیگر نیز چندان مطلوب نیست.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در پاسخ به اینکه آیا این شرایط باعث تعدیل نیرو در مراکز درمانی شده است یا خیر، گفت: شاید این موضوع باعث کاهش شیفت‌ها یا مرخصی نیروها شده باشد، اما تاکنون گزارشی درباره تعدیل نیرو دریافت نکرده‌ایم. با‌توجه‌ به ارجاع بیماران غیرکرونایی از مراکز درمانی دولتی به بخش خصوصی و مقرر‌شدن پرداخت هزینه‌های درمان بیماری از سوی دولت در آینده، شاید بتوان گفت که این یکی از دلایل وارد‌شدن فشار به بیمارستان‌های بخش خصوصی است.

 

بیرجندی‌نژاد درباره این موضوع نیز گفت: این اقدام را مراکز غیردولتی به‌صورت داوطلبانه و بر‌اساس توافق انجام داده‌اند و بر‌این‌اساس ایجاد مشکلات اقتصادی ناشی از آن نخواهد بود.

 

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در این شهر ۹۵‌درمانگاه خصوصی و ۲۵‌درمانگاه خیریه وجود دارد که در‌مجموع تعداد ۲۴‌درمانگاه اکنون به‌صورت نیمه‌تعطیل و غیر‌شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. بیرجندی‌نژاد این نکته را هم گفت که ۹‌بیمارستان خصوصی و ۶‌بیمارستان خیریه در مشهد فعالیت می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->