«خط مقاومت» به آنتن شبکه سه بازگشت + زمان پخش بازیگران «جزر و مد» خواستار پاسخ‌گویی پلتفرم استارنت شدند اولین همکاری رضا عطاران و نوید محمدزاده در اثری جدی هزینه تولید فصل اول «جوکر» فاش شد! منیر قیدی، کارگردان سینما: نگاه انسانی به سینما داشته باشیم «در آغوش ایران» فرصتی برای اکران تولیدات سینمایی | نشست صمیمانه فیلم‌سازان جوان مشهدی با منیر قیدی، کارگردان سینما + فیلم بهرام افشاری با نقشی متفاوت به جشنواره فجر می‌رود آمریکا ویزای برنده نوبل ادبیات را لغو کرد کارگردان «الگوریتم»: هدفمان ساخت قصه‌ای صادقانه بود بازگشت قدرتمندانه داستان اسباب‌بازی‌ها | پیکسار هنوز استاد احساس است توقف اجرای نمایش‌های کمدی و غیرکمدی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) (۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۴) پرستاره‌ترین فیلم کمدی سینما اکران شد | نگاهی به فیلم «آقای زالو» با بازی مهران مدیری انتشار کتاب «من خبرنگارم» به قلم ارسلان رسولی مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مجریانی که بازیگر شدند بحران نبود استقلال | نگاهی به سریال «محکوم»، ساخته سیامک مردانه تولید اثر؛ از دردسر‌های اداری تا هزینه‌های سرسام‌آور | نگاهی به مشکلات تولید و اجرای تئاتر در مشهد جان ویلیامز موسیقی فیلم جدید استیون اسپیلبرگ را می‌سازد بازگشت «محمدرضا گلزار» به شبکه نمایش خانگی بلیت ۲ میلیون تومانی برای نمایش بهنوش طباطبایی و هوتن شکیبا!
سرخط خبرها

رابرت پتینسون: «تنت» جاه‌طلبانه‌ترین اثر کریستوفر نولان و به شدت دیوانه‌وار است

  • کد خبر: ۲۷۰۷۶
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
رابرت پتینسون: «تنت» جاه‌طلبانه‌ترین اثر کریستوفر نولان و  به شدت دیوانه‌وار است
رابرت پتینسون می‌گوید خود او هم برای درک Tenet باید نسخه‌ نهایی این اثر سینمایی را به‌صورت کامل تماشا کند. فیلمی که همچنان تاریخ اکران خود را حفظ کرده است و مطابق شایعه‌ها به‌زودی تریلر جدید آن پخش می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تعجب‌آور نیست که پرخرج‌ترین فیلم سینمایی اورجینال ۱۱ سال اخیر جهان توسط نویسنده و کارگردان آثاری همچون «یادگاری» (Memento)، «تلقین» (Inception)، سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی»، «دانکرک» (Dunkirk)، «بی‌خوابی» (Insomnia)، «پرستیژ» (The Prestige) و «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) خلق شود. یک محصول ۲۲۵ میلیون دلاری که به‌گفته‌ سینمادارها کریستوفر نولان تمام تلاش خود را برای تغییر ندادن تاریخ اکران آن به هدف کمک به سالن‌های سینما و وضعیت مالی خطرناک‌شده‌ این صنعت به خرج داده است.

 

تا جایی که مدیر تمامی سالن‌های IMAX جهان به‌تازگی گفت شرکت برادران وارنر تنها به‌خاطر درخواست کریستوفر نولان حاضر شده است تا در صورت باز بودن سالن‌های پخش فیلم با تعداد حداقلی نیز Tenet را حتی به قیمت ضرر دادن این فیلم اکران کند. چرا که این فیلم‌ساز پیش‌تر در نامه‌ای سرگشاده گفت که چه میزان از شغل‌های مرتبط با سالن‌های پخش فیلم سینمایی به خطر افتاده‌اند و چرا مردم باید در عین توجه به سلامتی نقش عظیم هنر هفتم در زندگی انسان مدرن را نیز به یاد داشته باشند.

 

بخوانید و ببینید: کریستوفر نولان بیش از هرکسی برای بازگشایی سینماها می‌جنگد + ویدئو

 

تازه‌ترین گزارش‌ها می‌گویند مطابق همان برنامه‌ریزی‌های پیشین، «تنت» (Tenet) در هفدهم ژوئیه ۲۰۲۰ (جمعه، ۲۷ تیر ۱۳۹۹) روی پرده‌های نقره‌ای می‌رود. مگر اینکه حتی سالن‌های سینمای لس‌آنجلس و نیویورک هم بازگشایی نشده باشند و به فعالیت امن و سلامت با ظرفیت حداقلی نپردازند. پس با این اوصاف بعید نیست که تریلر عمومی دوم فیلم مورد بحث به‌زودی تقدیم تماشاگرها شود.

 

رابرت پتینسون، یکی از بازیگرهای اصلی Tenet درباره‌ این فیلم که پروسه‌ ساخت بسیار محافظت‌شده و متفاوتی با عادات هالیوودی‌ها داشت، صحبت‌های تازه‌ای را مطرح کرده است:

 «تنت» متشکل از عناصر سنگین داستانی متعدد است. من هنوز به شناخت و درک کامل آن نرسیده‌ام. باید برای فهم بهتر اثر نسخه‌ی نهایی و کامل آن را مثل همه‌ی تماشاگرها نگاه کنم. تازه نمی‌توانم مطمئن باشم که یک بار دیدن این فیلم هم برای فهم کامل چنین اثری کافی است. حتی از دستیار خود پرسیده بودم که چگونه می‌شود درباره‌ی چنین اثری مصاحبه کرد؟ فیلمی که می‌دانم برای درک و شناخت حقیقی آن به بارها تماشای دقایقش احتیاج است.

نزدیک به ۵۰۰ نفر تیم اصلی ساخت فیلم را تشکیل می‌دادند و گاهی صرفا برای گرفتن چند سکانس، ۲۵۰ نفر با پرواز از کشوری به کشور دیگر می‌رفتند. این فیلم به‌شدت جنون‌آمیز است. حتی در ابعاد تولیدی به‌سادگی نمی‌توان محصولی مانند آن را پیدا کرد. ما در چندین و چند کشور ضبط داشتیم و در همه‌ی آن‌ها حداقل یک سکانس بسیار عظیم را فیلم‌برداری کردیم؛ از آن سکانس‌های گسترده و خاصی که بعضی فیلم‌ها شاید در نقطه‌ی اوج خود یکی از آن‌ها را داشته باشند.

از بین تمامی افراد حاضر در تیم سازنده از فیلم‌بردار تا بازیگرها، درصد بسیار پایینی یک بار فیلم‌نامه‌ی کامل «تنت» را خوانده‌اند و آن‌ها هم باید این کار را در اتاق‌های دربسته به سرانجام می‌رساندند. جالب‌تر اینکه غالب تئوری‌های مخاطب‌ها در اینترنت راجع به فیلم نیز اشتباه هستند. مثلا آن‌ها فکر می‌کنند شخصیت اجراشده توسط من در زمان سفر می‌کند. درحالی‌که سفر در زمان جایگاهی در Tenet ندارد. همان‌گونه که خود فیلم‌ساز گفت، «تنت» جاه‌طلبانه‌ترین اثر او تا به امروز است. من برای تماشای این فیلم سینمایی روزشماری می‌کنم؛ احساسی که هنگام حضور در پشت صحنه‌ی ساخت هیچ فیلم دیگری ندارم. چون به‌طور معمول یک بازیگر پس از پشت سر گذاشتن مراحل ساخت، تقریبا از ابتدا تا انتهای فیلم را می‌شناسد و فهمیده است.

باتوجه‌به علاقه‌ جدی فیلم‌ساز به حفظ و احترام به تماشای فیلم در سالن‌های سینما که منجر به تولد دوباره‌ی فرهنگ‌هایی مانند پخش تریلرهای اختصاصی برای سینماروها شد، بعید نیست که «تنت» تنها بلاک‌باستری باشد که تاریخ اکران خود را تغییر نمی‌دهد و تمام ریسک‌ها از جمله ضرر جدی مالی را در این راه به جان می‌خرد. درنهایت باید صبر کرد و دید آیا تعداد محدودی از سینماها تا پیش از رسیدن تاریخ اکران این فیلم بازگشایی خواهند شد یا شرایط حاکم اکران Tenet را نیز غیرممکن خواهد کرد.

 

منبع: زومجی

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->