نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

روایتی از مجموعه پیشنهادهای ارائه شده برای تعیین تکلیف لیگ نوزدهم

  • کد خبر: ۲۸۱۴۲
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
روایتی از مجموعه پیشنهادهای ارائه شده برای تعیین تکلیف لیگ نوزدهم
در این مدت که ویروس تاجدار همه را قرنطینه کرده بود و لیگ نوزدهم در بلاتکلیفی به سر می‌برد، نخبگان فوتبال ایران آستین‌ها را بالا زدند و پیشنهادهایی برای تعیین تکلیف این مسابقات دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، با وجود همه اعتراض‌ها و مقاومتی که همچنان هم ادامه دارد، بازیکنان تیم‌های لیگ برتری بالاخره از خانه بیرون آمدند و تست کرونا دادند. به این ترتیب اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و سازمان لیگ تسلیم فشارها نشود، قرار است مسابقات رسمی از سر گرفته شود. در این مدت که ویروس تاجدار همه را قرنطینه کرده بود و لیگ نوزدهم در بلاتکلیفی به سر می‌برد، نخبگان فوتبال ایران آستین‌ها را بالا زدند و پیشنهادهایی برای تعیین تکلیف این مسابقات دادند؛ راهکارهایی که یکی از دیگری جالب‌تر بود و حالا که سرنوشت مسابقات روشن شده، بد نیست برخی از مهم‌ترین آنها را در یک مجموعه گردآوری کنیم!

  کنتور لیگ را صفر کنید
یکی از رایج‌ترین پیشنهادها برای لیگ نوزدهم این بود که نتایج مسابقات برگزارشده در این فصل به‌طور کامل نادیده گرفته شود و از چند‌ماه دیگر با رفع کرونا، یک‌بار دیگر لیگ نوزدهم با همین تیم‌ها از هفته اول استارت بخورد. این پیشنهاد البته نسبت به راهکارهایی که بعدا داده شد کمتر عجیب بود، اما اشکالات زیادی داشت. این مثل حذف یکباره یک مقطع از تاریخ بود؛ فکرش را بکنید مثلا نتایج داربی‌های 91 و 92 باید از جدول شهرآوردها پاک می‌شد و کلی داستان شبیه این پیش می‌آمد! به علاوه تیم‌هایی که در لیگ برتر یا دسته اول زحمت کشیده بودند و بالای جدول حضور داشتند، نمی‌توانستند با چنین ایده‌ای کنار‌بیایند. در حقیقت این پیشنهاد حق آنها را ضایع می‌کرد.

 جدول فعلی را نهایی کنید
این پیشنهادی بود که در برخی کشورهای دنیا مثل فرانسه اجرا شد. بر اساس آن مسابقات این فصل بدون چند هفته پایانی خاتمه می‌یافت و جدول رده‌بندی فعلی، نهایی تلقی می‌شد. به این ترتیب جام به صدرنشین فعلی لیگ برتر می‌رسید، تیم‌های اول تا چهارم سهمیه آسیایی می‌گرفتند، دو تیم پایین جدول به دسته یک سقوط می‌کردند و دو تیم اول لیگ یک، راهی دسته برتر می‌شدند. این پیشنهاد هم به اندازه راهکار قبلی مخالف داشت و شدیدترین مقاومت را در مقابل آن، دو تیم انتهای جدول انجام می‌دادند. الان شبیه همین داستان در فرانسه رخ داده و باشگاه آمیان که به دسته پایین‌تر سقوط کرده، از فدراسیون فوتبال این کشور به مراجع بین‌المللی شکایت برده است.

  بنویسید سلامتی!
در یکی از خلاقانه‌ترین پیشنهادها، مدیران باشگاه تراکتور با انتشار بیانیه‌ای بلندبالا خواهان آن شدند که مسابقات این فصل بدون اهدای جام به هیچ تیمی خاتمه پیدا کند. در بیانیه تراکتور پیشنهاد شده بود جلوی اسم قهرمان لیگ نوزدهم بنویسند «سلامتی». در عین حال اما تراکتوری‌ها در مواضع همزمان، حاضر به چشم‌پوشی از سهمیه آسیایی‌شان نبودند یعنی قبول نداشتند که جلوی تیم سوم جدول و برنده سهمیه آسیایی بنویسند سلامتی. آنها این کلمه را فقط شایسته درج در مقابل اسم قهرمان می‌دانستند!

  لیگ هجده‌تیمی
این پیشنهادی بود که بیشتر از سوی تیم‌های فانوس به‌دست و انتهای جدول ارائه می‌شد. آنها که خطر سقوط را حس می‌کردند، دوست داشتند از فرصت پیش‌آمده به نحو احسن استفاده و بقای خودشان در لیگ را تضمین کنند. این پیشنهاد مبتنی بر عدم‌سقوط هیچ‌کدام از تیم‌های لیگ برتر و افزوده شدن دو تیم بالای جدول دسته یک به مسابقات لیگ بیستم بود. مسلما اما چنین اتفاقی دیگر در فوتبال ایران رخ نخواهد داد؛ فوتبالی که از نظر ظرفیت تقویمی و توان اجرایی حتی در اداره کردن همین لیگ 16تیمی هم وامانده و البته حیات بسیاری از تیم‌های فعلی حاضر در آن هم توجیه اقتصادی ندارد. کلی طول کشید تا از لیگ 18تیمی به لیگ 16تیمی برسیم، بنابراین دیگر کسی حاضر به انجام این عقبگرد نیست.

  برگزاری در کیش
در تقسیم‌بندی جغرافیایی ایران بر اساس میزان شیوع کرونا، هم‌اکنون جزیره کیش جزو مناطق به‌اصطلاح سفید محسوب می‌شود. همین مسئله هم باعث شد برخی سراغ یک فکر بکر بروند و پیشنهاد کنند باقیمانده مسابقات امسال در این جزیره زیبا برگزار شود. البته این گروه از مغزهای متفکر توجه چندانی به فقدان زمین‌های تمرین و مسابقه استاندارد در جزیره نداشتند و همینطور توضیح ندادند که آیا قرار است هر 16 تیم 45روز در کیش اردو بزنند یا برای هر مسابقه هی بروند و بیایند. خوشحال می‌شدیم اگر این نکته مجهول آخر روشن می‌شد!

  همه مسابقات را صفر- صفر کنید
این پیشنهاد را حسین ماهینی مطرح کرد. او اعتقاد داشت نتایج 9هفته پایانی باید صفر- صفر مساوی درنظر گرفته شود. به این ترتیب جدول فعلی با همین ترکیب حفظ و فقط 9 امتیاز به جمع امتیازات هر تیم اضافه می‌شد. ماهینی خواسته بود با این پیشنهاد هم نساجی را از شر تداوم لیگ نجات بدهد و هم جام‌قهرمانی را به‌دست پرسپولیسی‌ها برساند. باز خدا رحم کرد استاد با این سلول‌های خاکستری پیشنهاد نداد نتایج همه مسابقات به‌دلیل عدم‌حضور تیم‌های مهمان 3 بر صفر به سود میزبان‌ها اعلام شود! 

  نتایج مسابقات رفت را لحاظ کنید
این ابتکار بیژن ذوالفقارنسب بود. دکتر اعتقاد داشت بهتر است مسابقات انجام نشود و نتایج بازی‌های رفت را برای دیدارهای برگشت هم درنظر بگیرند. حالا بگذریم از امتیاز میزبانی و مهمانی؛ اینطوری تیمی مثل شاهین که نیم‌فصل اول بدی داشت و این اواخر به خوبی اوج گرفت، با کله راهی لیگ یک می‌شد. آیا این عدالت بود دکتر جان؟

  اول فصل آینده، بعد این فصل
این از آن پیشنهادهایی بود که جنازه همه دانشمندان جهان را در گور لرزاند. این راهکار مبتنی بر آن بود که الان تیم‌ها بروند به زندگی‌شان برسند و در قرنطینه بمانند، بعد اول مسابقات فصل بعد را برگزار کنیم و در ادامه در یک فرصت مناسب سراغ 9هفته باقیمانده از این فصل برویم! در این میان فقط چند ایراد کوچک وجود داشت؛ مثل اینکه از کجا باید می‌فهمیدیم در این فصل کدام تیم‌ها به لیگ یک سقوط می‌کنند تا از حضور آنها در بازی‌های فصل بعد جلوگیری کنیم؟ همینطور تکلیف برندگان سهمیه آسیایی چه می‌شد؟ خب اینقدر فکر نکنید، اینقدر به‌خودتان فشار نیاورید! 

  لیگ رایانه‌ای
این عین جملات شگفت‌انگیزی بود که میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل تراکتور در گفت‌وگو با رسانه رسمی این باشگاه به زبان آورد: «کاش مسئولان به جای مصاحبه‌های متعدد، به فکر برگزاری لیگ رایانه‌ای با حضور نماینده‌ای از هر باشگاه باشند تا به این صورت نشاط اجتماعی تا حدودی به جامعه فوتبال بازگردد.» این اظهارات غیرقابل باور، کلیدواژه «لیگ پلی‌استیشنی» را به ادبیات فوتبال ایران اضافه کرد، هرچند بعد از موج بزرگ شوخی‌ها و انتقادات، مدیرعامل تراکتور گفت این پیشنهاد را به‌عنوان طعنه و کنایه مطرح کرده است! 

در بیانیه تراکتور پیشنهاد شده بود جلوی اسم قهرمان لیگ نوزدهم بنویسند «سلامتی». در عین حال اما تراکتوری‌ها در مواضع همزمان، حاضر به چشم‌پوشی از سهمیه آسیایی‌شان نبودند یعنی قبول نداشتند که جلوی تیم سوم جدول و برنده سهمیه آسیایی بنویسند سلامتی

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->