سرخط خبرها

انتخاب 6 عضو ساکن برای فعالیت دوساله

  • کد خبر: ۲۸۵۰
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
انتخاب 6 عضو ساکن برای فعالیت دوساله
دومین دوره انتخابات شورای اجتماعی محلات منطقه ثامن برگزار شد

فریبا شجاع
خبرنگار شهرآرا محله

با برگزاری دومین دوره انتخابات شورای‌ اجتماعی محلات، 6 عضو ساکن برای فعالیت دوساله در محله راه‌آهن انتخاب شدند.
به گزارش شهرآرامحله، این انتخابات به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان(عج) درحالی برگزار شد که حدود 50 نفر از نامزدها از منطقه ثامن و منطقه 3 دور هم جمع شده بودند تا 10 نماینده خود را در شورای‌ اجتماعی محله راه‌آهن بشناسند. در تقسیم‌بندی جدید مشهد که قرار است از چند ماه آینده عملیاتی شود، تعداد مناطق به 17 عدد افزایش می‌یابد. بر همین اساس برخی مناطق بزرگ‌تر می‌شود و تعداد محلاتشان هم افزایش پیدا می‌کند. منطقه ثامن یکی از همین مناطقی است که وسعت آن افزایش خواهد یافت و از منطقه 3 شهرداری مشهد هم محله راه‌آهن به آن اضافه خواهد شد. به دنبال همین موضوع و عضویت دوساله اعضای شورای‌ اجتماعی محلات، انتخابات اعضای شورای‌ اجتماعی محلات هاتف، نوغان، بالاخیابان و راه‌آهن با هم برگزار شد تا اعضایی انتخاب شوند که در آینده نیاز به تغییر آن‌ها نباشد.

 

فعالیت دوساله اعضای جدید
مهدی دانشمند، معاون فرهنگی‌واجتماعی شهرداری منطقه ثامن، در این جلسه ضمن اشاره به همین موضوع از ضرورت فعالیت شورای اجتماعی محلات گفت. طبق صحبت‌های وی لازمه رسیدن به توسعه متوازن و پایدار، مشارکت اجتماعی است که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها شورای اجتماعی محلات با حضور مردم است.به گفته وی، شورای‌ اجتماعی محلات که پل ارتباطی بین مدیریت‌شهری و مردم است، می‌تواند در ارتقای محلات بسیار تأثیرگذار باشد.
همچنین یاوری، سرپرست اداره شورای‌ اجتماعی محلات شهرداری مشهد بر مردمی بودن شورای اجتماعی محلات تأکید کرد و گفت که در این شورا افراد با عضویت می‌توانند به دنبال دغدغه‌هایی باشند که دوست دارند در مدیریت محل زندگی‌شان داشته باشند.
او در توضیح نحوه انتخاب اعضای جدید شورای‌ اجتماعی محله هم این‌طور توضیح داد که برخلاف گذشته که اعضا انتصابی بودند، در دوره جدید انتخابی هستند. هر محله هم 14 عضو اصلی دارد که 10 نفر آن‌ها به‌صورت مستقیم با رأی دادن نامزدها انتخاب می‌شوند و 4 نفر دیگر هم به‌صورت انتصابی از نیروی انتظامی، کارشناس شورای اجتماعی محله از شهرداری، نماینده بهداشت و نماینده سازمان بازآفرینی (در تعدادی از محلات) خواهد بود. به گفته وی، اعضای انتخاب‌شده قبل از آغاز کار در نیمه ابتدایی شهریور امسال باید در کارگاه‌های توجیهی شرکت کنند و بعد از آن کارت عضویت دریافت خواهند کرد.


انتخاب ساکنان از بین 15 نفر
برای انتخابات اعضای ساکن شورای اجتماعی محله که شامل 6 نفر می‌شود، 15 نفر بعد از نام‌نویسی تأیید شده بودند. علی‌اصغر بهرامی، عبدالعلی جغتایی، فرشته هراتی، اعظم داوودی، حمیده پایرنج، معصومه سلمانی، فاطمه الهی، بهروز رضایی، رحیم‌زاده، فاطمه کریمی، سیده‌مرضیه سیدی، محمد‌علی قانع، اعظم نسیمی، علیرضا غفوریان و وجیهه اکرامی ازجمله آن‌ها بودند که همه در بیان دغدغه‌های خود بیشتر به مشکلات شهری در محل زندگی‌شان اشاره کردند و از ضرورت حضور خود در شورای اجتماعی برای رفع این موارد گفتند. در نهایت با رأی‌گیری به ترتیب حمیده پایرنج، عبدالعلی جغتایی، علی‌اصغر بهرامی، فرشته هراتی، وجیهه اکرامی و علیرضا غفوریان به عنوان 6 عضو اصلی ساکن انتخاب شدند و اعظم نسیمی و بهروز رضایی هم به عنوان اعضای علی‌البدل به شورای اجتماعی محله راه‌آهن راه پیدا کردند.


کوتاه درباره اعضای جدید محله راه‌آهن
علی‌اصغر بهرامی با مدرک کارشناسی مهندسی صنایع ثبت‌نام کرده بود که در بیان دغدغه‌های خود از مشکلات این محله به پایین بودن امنیت، تردد بالای خودروها در کوچه‌های فرعی و کشیده شدن ترافیک به جلو خانه‌ها در این کوچه‌ها، سرقت از خودروها، افزایش واگذاری املاک به خارجی‌ها به‌خصوص عرب‌ها و وجود زباله در محله اشاره کرد. همچنین عبدالعلی جغتایی که سابقه 31سال کارمندی در وزارت کشور را داشت و به عنوان مشاور استاندار بازنشسته شده است هم گفت که برنامه‌هایش را برپایه مشارکت مردمی در اداره شهر قرار داده است. از بانوان، فرشته هراتی نیز خود را معلم بازنشسته معرفی کرد و از علاقه‌مندی‌اش برای حل مشکلات عمرانی و فرهنگی محل زندگی‌اش گفت.
در ادامه علیرضا غفوریان خود را کارمند معرفی کرد و از تلاش‌هایش برای حل مشکلات محله در شورای‌ اجتماعی که قبلا عضو بود، گفت که این موارد در برطرف شدن تاریکی محله هاتف، آمدن اتوبوس به خیابان کاشانی، جاگذاری عابربانک در خیابان هاتف و موارد دیگر خلاصه می‌شد. تأکید وی در صحبت‌هایش بر رفع مشکلات مردم و جلب مشارکت مردمی برای داشتن محله بهتر بود.همچنین بهروز رضایی که با داشتن مدرک کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی شهری در این انتخابات رأی آورده بود، بر ضرورت کمک‌های مردم در توسعه پایدار اشاره کرد و از دغدغه‌اش برای حفظ هویت تاریخی و قدیمی محلات گفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->