اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

همدلی مردم با حوزه بهداشت، از بروز فاجعه کرونا در خراسان رضوی جلوگیری کرد

  • کد خبر: ۲۸۵۰۸
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
همدلی مردم با حوزه بهداشت، از بروز فاجعه کرونا در خراسان رضوی جلوگیری کرد
وضعیت کرونایی خراسان‌رضوی و به‌تبع آن شهر مشهد، پس‌ از یک فروکش موقت، دوباره در شرایط هشدار قرار گرفته و متولیان بهداشت و درمان شمال‌شرق کشور را نگران کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، دیروز نیز قبل از ورود وزیر بهداشت به مشهد، چهل و ششمین جلسه ستاد کرونا خراسان رضوی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی، استاندار و شماری از مدیران ارشد اجرایی استان به میزبانی آستان قدس و در تالار ولایت حرم مطهر رضوی تشکیل شد تا درباره آخرین وضعیت مقابله با کووید ۱۹ تصمیم گیری شود.
 
 نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینکه آستان قدس رضوی تولیت محور است و شرعا هیچ کس منهای متولی حق دخالت در امور آستان قدس رضوی را ندارد، گفت: موضوع ساعات بازگشایی حرم مطهر در حوزه اختیارات تولیت آستان قدس رضوی است و ستاد ملی کرونا باید این امر مهم را به آن‌ها واگذار کند تا به نحو شایسته با تأکید بر حفظ سلامت مردم دراین باره تصمیم گیری کند.

موضوع وضعیت اقتصادی مردم در شرایط شیوع کرونا از دیگر نکاتی بود که آیت ا... سیداحمد علم الهدی در این جلسه به آن اشاره کرد و افزود: امروز به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از مردم بیکار و با مشکلات معیشتی مواجه شده اند؛ خسارت بسیار بزرگی از حیث اقتصادی به مردم وارد شده است و کارشناسان باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند تا چرخ اقتصاد ضمن رعایت مسائل بهداشتی بچرخد.


حداقل تلفات کرونایی
استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه به دستاورد‌ها و موفقیت‌های نظام در کنترل بیماری کرونا اشاره و بیان کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در حوزه پیش بینی، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری، سربلند بیرون آمد و به لطف امام رضا (ع) موفقیت‌های بسیار خوبی در کنترل این بیماری حاصل شد.
 
علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه رسانه ملی، شبکه‌های مجازی و اصحاب رسانه به خوبی مردم را از خطر این ویروس آگاه کردند، افزود: حوزه درمان استان در مقابله با ویروس کرونا، امتحان خوبی پس داد و نشان داد توانایی مقابله با این ویروس را دارد، به طوری که در استان با حداقل تلفات رو به رو شدیم. وی ادامه داد: برخلاف پیش بینی‌ها که از رقم خوردن یک فاجعه در خراسان رضوی حکایت داشت، به لطف و عنایت حضرت رضا (ع) و یک صدایی همه دستگاه‌ها و بخش‌های استان، امروز استان، شرایط خوبی در کنترل این ویروس در کشور دارد.
 
استاندار خراسان رضوی ضمن قدردانی از همراهی‌ها و همکاری‌های آستان قدس رضوی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تأکید کرد: شهادت می‌دهم که آقای مروی، تولیت آستان قدس رضوی، چه سختی‌هایی را در بستن حرم متحمل شدند. هیچ کدام از ما قلبا از ایجاد محدودیت برای زیارت راضی نبودیم.

رزم حسینی با بیان اینکه «دغدغه‌های تولیت آستان قدس رضوی را درباره ایجاد نشدن محدودیت زمانی برای زیارت به ستاد ملی کرونا منتقل کرده ام»، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کتبا اعلام کرده است که محدودیت ساعت، باعث تراکم جمعیت و تشدید بیماری می‌شود و باید شرایط تشرف ۲۴ ساعته به حرم مطهر فراهم باشد. این موضوع را به تهران منعکس کردیم و پیگیری نیز می‌کنیم.

رزم حسینی افزود: در مقوله مبارزه با کرونا یک صدایی و وحدت رویه در خراسان رضوی برقرار بود و همان گونه که آغاز ایجاد محدودیت‌ها با همدلی بود، ختم آن نیز با همدلی میان تمام دستگاه‌ها و بخش‌ها خواهد بود.


مخالف ایجاد محدودیت زمانی برای زیارتیم
تولیت آستان قدس رضوی نیز در این جلسه با قدردانی از دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف خراسان رضوی برای همکاری با این آستان مقدس بیان کرد: در این مدت، همه دستگاه‌ها و بخش‌های استان، نهایت همکاری را با آستان قدس داشتند.
حجت الاسلام احمد مروی با بیان اینکه «طبق دستور رهبری معظم انقلاب، خود را موظف می‌دانیم که مصوبات ستاد ملی کرونا را کاملا اجرا کنیم و تاکنون نیز چنین بوده است»، افزود: همان گونه که رهبری معظم انقلاب توجه به دستور ستاد ملی کرونا را به مسئولان متذکر شدند، از ستاد نیز خواستند درباره مکان‌های مذهبی با مسئولان مربوط مشورت شود.

وی اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسی، مخالف ایجاد محدودیت زمانی برای امر زیارت هستیم و معتقدیم باز و بسته کردن صحن‌های مطهر در زمان‌های مقرر، ضمن اینکه بی احترامی به این حرم مطهر است، خود نقض غرض است و باعث ایجاد اجتماع بیشتر مردم می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه این مجموعه نه تنها با هیچ بخشی در کشور، بلکه با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست، بیان کرد: موضوع ابلاغ بازگشایی حرم‌های مطهر با ستاد ملی کروناست، اما نحوه بازگشایی آن باید برعهده آستان‌های مقدس باشد.

وی با بیان اینکه «روزانه در میان زائران حاضر می‌شوم و سخنان آن‌ها را می‌شنوم»، گفت: زائران از بنده می‌پرسند «شما در سخنرانی خود گفتید نگران سلامت زائران هستم؛ لذا محدودیت زیارت ایجاد کردید. اکنون آیا محدود کردن زمان زیارت در زمان آفتاب و گرمای هوا در راستای سلامت زائران است؟» و من پاسخی برای آن‌ها ندارم.

مروی با تأکید بر اینکه «وظیفه اصلی ما و همه خادمان امام رضا (ع)، تکریم زائران است»، افزود: شرایط موجود نه تنها درراستای تکریم زائران نیست، بلکه تهدیدی برای سلامت مردم است و دولت باید هرچه سریع‌تر در تصمیمات خود تجدیدنظر کند.

وی با اشاره به اینکه «خود را موظف به اجرای دستورات ستاد کرونا می‌دانیم»، افزود: هماهنگی باید دو طرفه باشد، اما اکنون چنین شرایطی نیست و ما انتظار داریم ستاد ملی مقابله با کرونا نظرات کارشناسی آستان را بشنود، سپس تصمیم بگیرد.

در ابتدای این جلسه، تعدادی از اعضای ستاد مبارزه با کرونای استان، گزارشی از اقدامات انجام گرفته درراستای کنترل، پیشگیری و مقابله با این بیماری، روند شیوع این ویروس، خدمات درمانی ارائه شده، امدادرسانی به آسیب دیدگان و محرومان و تعمیرات و بازگشایی حرم مطهر رضوی ارائه کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->