بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت افزایش پیدا کرد

  • کد خبر: ۲۹۰۵۸۷
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت افزایش پیدا کرد
در حالی که هزینه اخذ گواهینامه موتورسیکلت در طرح دریافت یک‌روزه گواهینامه موتور در سال گذشته، ۳۲۰هزار تومان بود، اما امسال این هزینه به مبلغ ۸۰۵ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پلیس راهور از سال گذشته طرح "صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت" را پس از وقفه‌ای بیش از ۱۰ سال، مجدداً از سر گرفت. این طرح با هدف تسهیل دریافت گواهینامه برای علاقه‌مندان به رانندگی موتورسیکلت اجرا شد. متقاضیان در این طرح می‌توانند گواهینامه خود را در یک روز پس از ثبت‌نام و پرداخت هزینه و انجام معاینات پزشکی دریافت کنند. این طرح به‌ دلیل سرعت بالا و کاهش بروکراسی مورد استقبال قرار گرفته است.

سال قبل رؤسای پلیس راهور اعلام کردند هزینه ثبت‌نام در طرح گواهینامه موتورسیکلت کاهش ۵۰ درصدی داشته و رقمی حدود ۳۲۰ هزار تومان است. این تصمیم برای ترغیب کردن موتورسواران به دریافت گواهینامه موتور گرفته شده اما در سال جاری مشخص شد که هزینه ثبت‌نام در طرح دریافت یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت از ۳۲۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ با افزایش حدود ۳۰۰ درصدی به رقم ۸۰۵ هزار تومان افزایش یافته است.

هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت افزایش پیدا کرد

از حدود ۱۰ سال پیش و پس از آنکه صدور گواهینامه موتورسیکلت به آموزشگاه‌های بخش خصوصی سپرده شد و عملاً امکان دریافت گواهینامه یک‌روزه با این تصمیم پلیس از میان رفت، تعداد جمعیت موتورسواران فاقد گواهینامه، افزایش شدید و تصاعدی را به خود دید به‌گونه‌ای که طبق آخرین آمار، در زمان حاضر در کشورمان حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت وجود دارد، اما تنها ۶ میلیون نفر از موتورسیکلت‌سواران دارای گواهینامه هستند.

این به این معناست که حدود ۵۰ درصد موتورسیکلت‌سواران در کشورمان بدون گواهینامه در حال تردد هستند که این مسئله می‌تواند خطرات جانی و مالی بسیاری برای خودشان و دیگران به‌همراه داشته باشد؛ در شهر تهران به‌ تنهایی حدود ۴.۳ میلیون موتورسیکلت وجود دارد که سهم بالایی از تصادفات را موتورسواران به خود اختصاص داده‌اند. منتظر دریافت پاسخ "پلیس راهنمایی و رانندگی" درباره چرایی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت (نسبت به قیمت سال ۱۴۰۲) است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->