درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

بیش از ۶۸ هزار نفر در سامانه سرویس مدارس سپند در مشهد ثبت‌نام کرده‌اند | اعلام ۳ شماره تماس برای پیگیری مشکلات سامانه سپند

  • کد خبر: ۲۹۰۷۶۳
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
بیش از ۶۸ هزار نفر در سامانه سرویس مدارس سپند در مشهد ثبت‌نام کرده‌اند | اعلام ۳ شماره تماس برای پیگیری مشکلات سامانه سپند
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: بعد از سه نوبت ثبت نام اولیا برای سرویس مدارس، در نهایت ۶۸ هزار و ۵۲۹ تقاضا در سامانه سپند ثبت شد که در کشور عددی بی‌نظیر است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرتضی چایچی مطلق امروز، ۵ مهرماه، در نشست خبری با موضوع سرویس مدارس که در شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه سرویس مدارس آیین‌نامه‌ای در ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ از سوی هیات وزیران ابلاغ شد و تکالیف جدیدی را در نظر گرفتند که عمده آن برای شهرداری است.

وی افزود: در گذشته شهرداری مکلف بود ناوگان حوزه سرویس مدارس را پایش کند که عمده ناوگان، شخصی هستند که مجوز‌هایی را دریافت می‌کنند، در آیین‌نامه جدید همه این مسئولیت‌ها به شهرداری تفویض شد.

چایچی مطلق بیان کرد: مهم‌ترین تغییر سرویس مدارس در آیین‌نامه جدید نوع و طرفین قرارداد هستند که در گذشته قرارداد بین اولیا و مدارس منعقد می‌شد و بعد مدارس با شرکت‌ها قرارداد را منعقد می‌کردند، اما به دلایلی تصمیم گرفته شد، قرارداد مابین اولیا و شرکت‌ها منعقد شود و بعد شرکت‌ها با مرجع صدور صلاحیت یا شهرداری‌ها قراردادی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی به عنوان متولی اصلی خدمات حمل‌ونقل سبک شهری اقداماتی را انجام داد، عنوان کرد: فراخوانی را در دو نوبت در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کردیم و ۶۳ شرکت اعلام آمادگی کردند، پس از آن ارزیابی و امتیازبندی انجام و در نهایت ۵۳ شرکت اصلی و ۵ شرکت رزرو انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در گام بعدی از اولیا دعوت کردیم تا تقاضای خود را ثبت کنند که برای این اعلام تقاضا سامانه سپند پیش‌بینی شده بود. اولیا در سه نوبت ثبت‌نام‌ها را انجام دادند. آمار ما برای سرویس مدرسه حدود ۶۴ هزار نفر بود، اما بعد از سه نوبت ۶۸ هزار و ۵۲۹ تقاضا در سامانه سپند ثبت شد که در کشور عددی بی‌نظیر است. به بیش از ۹۵ درصد تقاضا‌های ثبت شده، سرویس تخصیص داده شده است.

چایچی با اشاره به اینکه بخشی از دانش‌آموزان هنوز دچار مشکلاتی هستند، تصریح کرد: عمده مشکلات مربوط به مسیر‌های پراکنده است که تا نیمه هفته آینده تقاضا‌های جدید را کشف می‌کنیم، اما اگر به ظرفیت نرسید با اولیا در ارتباط خواهیم بود و به طریقی این مساله را حل خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: برای دریافت نظرات، شکایات و گزارش‌های اولیا مسیر‌های مختلفی را پیش‌بینی کردیم که شامل سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷، سامانه سپند و شماره‌های ۳۳۴۴۸۱۴۷-۴۸ و ۴۹ است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۹۰۰ مدرسه در شهر مشهد داریم که ۹۰۰ مدرسه متقاضی سرویس هستند، نظارت بر تک تک این مدارس کار دشواری است که البته این وظیفه بر دوش ما بوده و حتما انجام خواهیم داد. هرجا اولیا مشکلی را مشاهده کردند، حتما به ما اعلام کنند، اگر هرجا تخلفی باشد درصدد جبران آن برخواهیم آمد.

چایچی مطلق با بیان اینکه یکی از چالش‌های دیگر ما در زمینه نرخ سرویس مدارس است، عنوان کرد: این مشکل به سرعت حل خواهد شد. در سنوات گذشته نرخ از سمت کمیته ماده ۱۸ پیشنهاد می‌شد که امسال لایحه‌ای از سمت شهرداری تعیین، به شورا ارسال و در نهایت نتیجه به فرمانداری منتقل شد که در هفته آینده نتیجه قابل ارایه و ابلاغ است. تفاوت قیمت در طول مسیر و شرایط ترافیکی بوده و هزینه سرویس در مدارس دولتی، غیر انتفاعی و ... تفاوتی ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد افزود: هزینه را پس از نهایی شدن در سامانه سپند و سایت سازمان قرار می‌دهیم. فعلا فارغ از طول سفر، مبلغ دو میلیون تومان توسط شرکت‌ها از اولیا دریافت می‌شود که مبلغ علی‌الحساب است تا نرخ مشخص و الباقی در چهار مرحله دریافت شود.

دولت مکلف است برای دانش آموزان استثنائی سرویس رایگان تامین کند

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص سرویس مدارس استثنائی گفت: در خصوص مدارس استثنائی در آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزی تبصره دو ماده ۱۶ اشاره شده که شهرداری‌ها می‌توانند در تامین بخشی از هزینه سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنائی مشارکت داشته باشند. در ادامه هم بیان شده که این ماده نافی ماده ۳۶ نیست که در این ماده اعلام شده دولت مکلف است خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنائی را رایگان تامین کند.

چایچی مطلق ادامه داد: با توجه به مساعدت شورا در مصوبه‌ای که در حوزه نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید و هنوز در فرمانداری است که در هفته آینده یا دو هفته اینده ابلاغ می‌شود، احتمالا سهم عمده‌ای از هزینه‌ها را شهرداری پرداخت خواهد کرد و از سوی دولت نیز این پرداخت‌ها اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: موضوع سرویس مدارس استثنائی را در فرمانداری مطرح کردیم و تدبیری که اتفاق افتاد این بود که والدین دانش‌آموزان استثنائی به اداره آموزش و پرورش استثنائی مشهد مراجعه کرده و کار سرویس را انجام دهند ما هم با حداقل هزینه سرویس‌دهی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ۱۰ درصد دانش‌آموزان متقاضی سرویس مدرسه هستند و ۹۰ درصد به شیوه‌های مختلف به مدرسه می‌روند که ترافیک را جابه‌جا می‌کنند. در هفته اول بیشتر حمل‌ونقل دانش‌آموزان با وسیله نقلیه شخصی است و بعد به سمت حمل‌ونقل عمومی پیش می‌رود.

چایچی مطلق در خصوص آمار رانندگان فعال در سرویس مدارس اظهار داشت: از ۷۰۰۰ راننده فعال در حوزه سرویس مدارس یک‌سوم خانم و دوسوم آقا هستند.

وی در پایان گفت: حدود ۴۴۰ شکایت در حوزه سرویس مدارس داشتیم که ۰.۷ درصد بوده، درصد رضایت نسبتا خوب و عدد قابل قبولی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->