نخستین پرواز مشهد به کویته؛ گامی مؤثر در توسعه روابط ایران و پاکستان آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح به شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟
سرخط خبرها

علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۱۰۴۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تشریح دلایل افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پرداخت و گفت: یکی از دلایل این امر مبنا قرار دادن کتاب‌های درسی در طراحی سوالات بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی رشته‌های تجربی و ریاضی اعلام کرده بود که در پایه دهم میانگین نمرات ۱۲.۶۴، یازدهم ۱۱.۵۲ و پایه دوازدهم ۱۲ و در رشته ریاضی پایه دهم ۱۲.۶۹، پایه یازدهم ۱۱.۲۶ و پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است. همچنین براساس این گزارش، امسال میانگین معدل در رشته علوم انسانی پایه دهم ۹.۴۴، پایه یازدهم ۹.۰۷ و پایه دوازدهم ۹.۱۳ بوده است.

میانگین نمرات پایه دوازدهم در رشته علوم تجربی از ۱۱.۲۳ در سال گذشته امسال به ۱۲، در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۱۰.۷۹ سال گذشته به ۱۱.۸۲ و در رشته انسانی از ۸.۷۵ سال گذشته به ۹.۱۳ رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از ۱۰.۲۶ به ۱۰.۹۸ رسیده است.

طبق گزارش وزارت آموزش و پرورش، در مجموع در رشته انسانی ۰.۳۸، تجربی ۰.۷۷ و ریاضی ۱.۰۳ افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته، نیم‌نمره افزایش در معدل را شاهد هستیم.

در این راستا، محسن زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نیم‌نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به دلیل تأثیر مثبت مصوبه کنکور است یا نوع طراحی سوالات آسان‌تر از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: می‌توان گفت که افزایش نمرات به دلیل نوع طراحی سوالات بوده است، اما اینکه سوالات آسان‌تر بوده یا خیر را باید از دانش‌آموزان پرسید.

وی افزود: ما موظف هستیم سوالات امتحانات نهایی را استاندارد و نه دشوار طراحی کنیم. سال گذشته چهارچوب طراحی سوالات به صورت مکتوب در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفت، اما امسال این چهارچوب در اختیار آنها قرار گرفت و دانش‌آموزان می‌دانستند، امتحانات نهایی به چه صورت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس سال گذشته هنوز کتاب درسی را مبنا قرار نداده بودند و امسال کتاب درسی بیشتر مبنای کار قرار گرفت و به امتحانات نهایی توجه بیشتری شد.

زارعی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش معدل امسال را تلاش بیشتر دانش‌آموزان است، عنوان کرد: هم‌اکنون مطالبه والدین از معلمان تدریس خوب کتاب‌های درسی است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای نمرات دانش‌آموزان گفت: تحلیل نمرات دانش‌آموزان به صورت درس به درس انجام می‌شود و بر این اساس بررسی می‌کنیم که دانش‌آموزان به کدام اهداف یادگیری تسلط یافته و در کدام اهداف ضعف دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آیا در محتوا باید تجدید نظر شود یا اینکه نیاز است معلمان توانمند شوند؛ این مسائل بررسی می‌شود و براساس آن برای ارتقای عملکرد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->