شرایط بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی به دانشگاه تربیت مدرس ماجرای کلاهبرداری ۵ هزار میلیاردی به بهانه فروش آپارتمان علائم هشدار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن چیست؟ تمدید مهلت پذیرش دانشگاه‌های افسری ارتش حضور خاموش ایدز در جامعه دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای جمع‌آوری نمونه‌های تاکسیدرمی از فضای ادارات آتش‌سوزی در تایباد ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۲۹ آبان ۱۴۰۳) آیا شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر خواهد کرد؟ وام ودیعه مسکن به تمام دانشجویان متأهل واجد شرایط پرداخت می‌شود برای تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه چقدر میوه و سبزی بخوریم؟ افزایش ۲۵ درصدی مرگ‌های ناشی از سرطان امیدی تازه برای درمان سرطان تهاجمی پستان ماجرای بخشش یک قاتل پای چوبه دار پیدا شدن پیکر جوان گلستانی پس از چند روز در استخر کشاورزی + فیلم بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای پیشگیری از سرطان پروستات هشدار: تغییر الگوی انتقال ایدز از اعتیاد به رابطه جنسی راهکارهای یک مشاور برای کاهش وابستگی نوجوانان به فضای مجازی معمای پیچیده مرگ مرد تهرانی پس از مصرف مشروبات الکلی اعترافات تکان دهنده زن جوان به قتل خونین همسرش هشدار هواشناسی نسبت به رگبارو رعد و برق در خراسان رضوی و ۲۴ استان دیگر قتل مرد جوان کرمانشاهی به دست همسرش + جزییات ۵۹۲ هزار زن تحت پوشش بهزیستی هستند| ۳۰۰ هزار نفر معلولیت شدید دارند آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان خاقانی مشهد (دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳) سرانه فضای آموزشی در «تبادکان» مشهد به سه مترمربع رسید آغاز ثبت‌نام مقدماتی حج تمتع ۱۴۰۴ از پنجم آذر ۱۴۰۳ کمبود دارو و عدم تغییر سبک زندگی، بلای جان بیماران کلیوی | پیوند کلیه را جدی بگیرید وحید شالچی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم شد + بیوگرافی و سوابق شیوع بیماری ناشناخته گوارشی در کشور | همچنان با کرونا درگیریم اجاره سیم کارت، دامی برای فریب شهروندان نحوه محاسبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چگونه است؟ (۲۸ آبان ۱۴۰۳) آغاز نام‌نویسی بیستمین دوره عمره دانشگاهیان (۲۸ آبان ۱۴۰۳) نکاتی برای پایداری زندگی و رابطه­ سالم بین همسران | دل‌بسته هم باشیم
سرخط خبرها

علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۱۰۴۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تشریح دلایل افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پرداخت و گفت: یکی از دلایل این امر مبنا قرار دادن کتاب‌های درسی در طراحی سوالات بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی رشته‌های تجربی و ریاضی اعلام کرده بود که در پایه دهم میانگین نمرات ۱۲.۶۴، یازدهم ۱۱.۵۲ و پایه دوازدهم ۱۲ و در رشته ریاضی پایه دهم ۱۲.۶۹، پایه یازدهم ۱۱.۲۶ و پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است. همچنین براساس این گزارش، امسال میانگین معدل در رشته علوم انسانی پایه دهم ۹.۴۴، پایه یازدهم ۹.۰۷ و پایه دوازدهم ۹.۱۳ بوده است.

میانگین نمرات پایه دوازدهم در رشته علوم تجربی از ۱۱.۲۳ در سال گذشته امسال به ۱۲، در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۱۰.۷۹ سال گذشته به ۱۱.۸۲ و در رشته انسانی از ۸.۷۵ سال گذشته به ۹.۱۳ رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از ۱۰.۲۶ به ۱۰.۹۸ رسیده است.

طبق گزارش وزارت آموزش و پرورش، در مجموع در رشته انسانی ۰.۳۸، تجربی ۰.۷۷ و ریاضی ۱.۰۳ افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته، نیم‌نمره افزایش در معدل را شاهد هستیم.

در این راستا، محسن زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نیم‌نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به دلیل تأثیر مثبت مصوبه کنکور است یا نوع طراحی سوالات آسان‌تر از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: می‌توان گفت که افزایش نمرات به دلیل نوع طراحی سوالات بوده است، اما اینکه سوالات آسان‌تر بوده یا خیر را باید از دانش‌آموزان پرسید.

وی افزود: ما موظف هستیم سوالات امتحانات نهایی را استاندارد و نه دشوار طراحی کنیم. سال گذشته چهارچوب طراحی سوالات به صورت مکتوب در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفت، اما امسال این چهارچوب در اختیار آنها قرار گرفت و دانش‌آموزان می‌دانستند، امتحانات نهایی به چه صورت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس سال گذشته هنوز کتاب درسی را مبنا قرار نداده بودند و امسال کتاب درسی بیشتر مبنای کار قرار گرفت و به امتحانات نهایی توجه بیشتری شد.

زارعی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش معدل امسال را تلاش بیشتر دانش‌آموزان است، عنوان کرد: هم‌اکنون مطالبه والدین از معلمان تدریس خوب کتاب‌های درسی است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای نمرات دانش‌آموزان گفت: تحلیل نمرات دانش‌آموزان به صورت درس به درس انجام می‌شود و بر این اساس بررسی می‌کنیم که دانش‌آموزان به کدام اهداف یادگیری تسلط یافته و در کدام اهداف ضعف دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آیا در محتوا باید تجدید نظر شود یا اینکه نیاز است معلمان توانمند شوند؛ این مسائل بررسی می‌شود و براساس آن برای ارتقای عملکرد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->