جزئیات جدید از انفجار معدن طبس تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۷ مهر ۱۴۰۳) جا‌های دیدنی کندی در کشور سریلانکا افراد بالغ، فشار خون خود را حداقل سالی یک بار بررسی کنند ۲۴۰ مدرسه عشایری در خراسان رضوی میزبان دانش‌آموزان هستند هاری، یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است | مرگ ۱۳ نفر بر اثر هاری، از ابتدای سال تاکنون (۷ مهر ۱۴۰۳) ۴۰ دستگاه لیزر مظنون به قاچاق در مشهد کشف و ضبط شد (۷ مهر ۱۴۰۳) تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را زودتر مشخص کنید هشدار فرونشست زمین در مشهد و کرمان علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟ آغاز ثبت‌نام مرحله ششم کاروان‌های عمره مفرده خراسان رضوی از امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) برگزاری پویش غربالگری سلامت سالمندان در مشهد خارج‌کردن یک توده دوکیلوگرمی از پای بیماری در گناباد (۷ مهر ۱۴۰۳) طوفان در آمریکا ۴۴ قربانی گرفت (۷ مهر ۱۴۰۳) واژگونی مینی‌بوس در ورامین ۲ کشته و ۲۵ مجروح بر جای گذاشت (۷ مهر ۱۴۰۳) دادگستری خراسان رضوی: اولویت دستگاه قضایی تسهیل و تسریع در انجام امور مراجعان است اختلال پردازش حسی، از جمله مشکلات کودکان با سابقه تولد زودرس اوضاع بحرانی آزمایشگاه‌های پزشکی | کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، مشکل اساسی آزمایشگاه‌ها پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳) | دمای مشهد در روز چهارشنبه، به ۳۱ درجه خواهد رسید محموله یک تنی مواد مخدر در مرز سیستان و بلوچستان کشف شد (۷ مهر ۱۴۰۳) وعده وزیر آموزش‌وپرورش برای رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه نقص لوله‌های عصبی و اختلالات کروموزمی، شایع‌ترین علل افزایش درخواست سقط قانونی
سرخط خبرها

علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۱۰۴۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تشریح دلایل افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پرداخت و گفت: یکی از دلایل این امر مبنا قرار دادن کتاب‌های درسی در طراحی سوالات بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی رشته‌های تجربی و ریاضی اعلام کرده بود که در پایه دهم میانگین نمرات ۱۲.۶۴، یازدهم ۱۱.۵۲ و پایه دوازدهم ۱۲ و در رشته ریاضی پایه دهم ۱۲.۶۹، پایه یازدهم ۱۱.۲۶ و پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است. همچنین براساس این گزارش، امسال میانگین معدل در رشته علوم انسانی پایه دهم ۹.۴۴، پایه یازدهم ۹.۰۷ و پایه دوازدهم ۹.۱۳ بوده است.

میانگین نمرات پایه دوازدهم در رشته علوم تجربی از ۱۱.۲۳ در سال گذشته امسال به ۱۲، در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۱۰.۷۹ سال گذشته به ۱۱.۸۲ و در رشته انسانی از ۸.۷۵ سال گذشته به ۹.۱۳ رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از ۱۰.۲۶ به ۱۰.۹۸ رسیده است.

طبق گزارش وزارت آموزش و پرورش، در مجموع در رشته انسانی ۰.۳۸، تجربی ۰.۷۷ و ریاضی ۱.۰۳ افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته، نیم‌نمره افزایش در معدل را شاهد هستیم.

در این راستا، محسن زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نیم‌نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به دلیل تأثیر مثبت مصوبه کنکور است یا نوع طراحی سوالات آسان‌تر از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: می‌توان گفت که افزایش نمرات به دلیل نوع طراحی سوالات بوده است، اما اینکه سوالات آسان‌تر بوده یا خیر را باید از دانش‌آموزان پرسید.

وی افزود: ما موظف هستیم سوالات امتحانات نهایی را استاندارد و نه دشوار طراحی کنیم. سال گذشته چهارچوب طراحی سوالات به صورت مکتوب در اختیار دانش‌آموزان قرار نگرفت، اما امسال این چهارچوب در اختیار آنها قرار گرفت و دانش‌آموزان می‌دانستند، امتحانات نهایی به چه صورت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس سال گذشته هنوز کتاب درسی را مبنا قرار نداده بودند و امسال کتاب درسی بیشتر مبنای کار قرار گرفت و به امتحانات نهایی توجه بیشتری شد.

زارعی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش معدل امسال را تلاش بیشتر دانش‌آموزان است، عنوان کرد: هم‌اکنون مطالبه والدین از معلمان تدریس خوب کتاب‌های درسی است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای نمرات دانش‌آموزان گفت: تحلیل نمرات دانش‌آموزان به صورت درس به درس انجام می‌شود و بر این اساس بررسی می‌کنیم که دانش‌آموزان به کدام اهداف یادگیری تسلط یافته و در کدام اهداف ضعف دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آیا در محتوا باید تجدید نظر شود یا اینکه نیاز است معلمان توانمند شوند؛ این مسائل بررسی می‌شود و براساس آن برای ارتقای عملکرد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->