۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند سدکارون ۴

  • کد خبر: ۲۹۱۱۵
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند سدکارون ۴
آتش‌سوزی که در نزدیکی جنگل‌های بلوط زاگرس و در منطقه پرتراکم پوشش درختی بلوط اتفاق افتاده بود، مهارشد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این آتش‌سوزی در نزدیکی جنگل‌های بلوط زاگرس و در منطقه پرتراکم پوشش درختی بلوط اتفاق افتاده بود،با تلاش فرمانداران و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردل و لردگان و بخشداران منچ و میانکوه و نیروهای مردمی و دهیاران این آتش‌سوزی مهار شد.

سلیمان بهمنی اظهار داشت: با تلاش این نیروها، از سرایت آتش به داخل جنگل و مناطق جنگلی جلوگیری شد و هنوز نیروهای منابع طبیعی به منظور بروز آتش‌سوزی احتمالی در منطقه حاضر هستند.

وی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی به دلیل حضور گردشگر و عامل انسانی رخ داد، افزود : اگر تلاش نیروی مردمی و ماموران منابع طبیعی نبود، فاجعه آتش‌سوزی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گچساران نیز بیشتر بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل نیز گفت: اراضی که دچار آتش‌سوزی شده از اراضی مرتعی مشجر این منطقه جنگلی است.

سلیمان بهمنی اظهار داشت: در این آتش‌سوزی که با تلاش ماموران منابع طبیعی و جوامع محلی مهار شد، خوشبختانه به درختان جنگلی بلوط خسارتی وارد نشد.

به گفته وی، هنوز میزان خسارت و وسعت آتش‌سوزی مشخص نیست و کارشناسان این اداره در حال بررسی میزان خسارت و علت دقیق حادثه هستند.

وی با اشاره به بارش‌های بهاری و افزایش سطح پوشش مرتعی در زیراشکوب درختان به گردشگران و مسافران توصیه کرد، از روشن کردن آتش در جنگل و مراتع استان خودداری کنند.

وی از مردم خواست تا هرگونه آتش‌سوزی را به ماموران منابع طبیعی و آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی کنند و یا با کد ۱۵۰۴ تماس برقرار کنند.

لازم به ذکر است: ۸۰ درصد از مجموع ۳۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان چهارمحال و بختیاری را بلوط تشکیل می‌دهد که ۲۰۰ هزار هکتار از این جنگل‌ها در محدوده زاگرس است.

 

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->