تشدید نظارت بر ارائه نحوه خدمات دارویی در شیفت شب داروخانه‌ها در مشهد تجهیز بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) به به‌روز‌ترین دستگاه تصویربرداری از بیماران سوختگی دستگیری مردی که قصد داشت اعضای خانواده همسر سابقش در اطراف مشهد را قتل عام کند + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۹ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان از فردا تا پنجشنبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با تأمین ۵۰ هزار میلیارد تومان آغاز شد + فیلم (۹ مهر ۱۴۰۳) آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز آموزش و پرورش تا پایان بهمن ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد افزایش توزیع شیرخشک در کشور | ۳ میلیون قوطی در مهرماه توزیع شد ارائه خدمات غربالگری رایگان به افراد بالای ۶۰ سال در مشهد برای رانندگی درست در کنار مهارت، شخصیت لازم است بامداد پرحادثه در بولوار وکیل‌آباد مشهد | سه سانحه رانندگی شدید طی ۲۵ دقیقه + تصاویر (۹ مهر ۱۴۰۳) رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد: در شناخت چهره پرفروغ شهید هاشمی‌نژاد کم‌کاری کردیم واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان لشکری و کشوری | بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در انتظار (۹ مهر ۱۴۰۳) شهادت یکی از مأموران مرزبانی در حمله گروهک تروريستی در مرز جکيگور سيستان و بلوچستان + عکس زائر امام مهربانی‌ها در مشهد، نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمندبه‌عضو شد (۹ مهر ۱۴۰۳) افزایش حق الزحمه کارورزان و دستیاران با پیگیری‌های وزیر بهداشت حل مشکلات مردمی در دیدار چهره به چهره فرماندار مشهد | ساعاتی برای شنیدن درد مردم پایان پرونده غرق شدن مرد جوان در استخری لوکس در مشهد پیش‌بینی بارش باران و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور (۹ مهر ۱۴۰۳) از میوه های پرخاصیت فصل پاییز غافل نشوید مهم‌ترین چالش‌ آزمایشگاه‌های پزشکی، نابسامانی در تأمین کیت‌های آزمایشگاهی چه کسانی در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ | آخرین وضعیت تأمین واکسن آنفلوانزا برخورد کامیونت با درخت در بلوار مفتح مشهد حادثه آفرید استعفای۱۵۹۰ پرستار در سال ۱۴۰۲ کارگران معدن طبس به دلیل عدم آموزش نتوانستند از کیف نجات استفاده کنند
سرخط خبرها

چه کسانی در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ | آخرین وضعیت تأمین واکسن آنفلوانزا

  • کد خبر: ۲۹۱۴۵۳
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
چه کسانی در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ | آخرین وضعیت تأمین واکسن آنفلوانزا
رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تأمین واکسن آنفلوانزای ایرانی و وارداتی و همچنین گروه‌های پرخطر در اولویت دریافت این واکسن توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدحیدر محمدی در توضیح اقدامات انجام شده جهت تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا همزمان با فصل سرد سال، گفت: امسال مجموعا مجوز واردات ۲ میلیون و ۱۰۰هزار دوز واکسن ۴ظرفیتی آنفلوانزا را داده‌ایم که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز آن در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس مردم است و می‌توانند جهت تامین اقدام کنند.

وی همچنین گفت: طبق رصدی که انجام داده‌ایم، واکسن هم در داروخانه‌ها و هم در شرکت‌های پخش برای فروش به داروخانه موجود است.

واکسن ایرانی آنفلوانزا 

رییس سازمان غذا و دارو درباره واکسن ایرانی آنفلوانزا نیز گفت: شرکت تولید کننده داخلی هم تا این لحظه حدود ۱۹۵هزار دوز واکسن جهت تزریق به گروه‌های پرخطر تحویل معاونت بهداشت داده است. همچنین حدود ۲۵۰هزار دوز واکسن خارجی برای مصرف گروه‌های پرخطر به معاونت بهداشت تحویل داده شده است.

وی گفت: قرار است حداقل ۲۰۰هزار دوز دیگر از واکسن تولید داخل نیز برای توزیع در داروخانه‌ها در اختیار شرکت‌های پخش قرار گیرد و منتظریم که این تعداد را تولید کننده داخلی تحویل دهد.

جستجوی داروخانه‌های توزیع‌کننده در سامانه «تی‌تک»

رییس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: مردم می‌توانند جهت شناسایی داروخانه‌های توزیع کننده واکسن آنفلوانزا، از طریق سامانه تی‌تک به آدرس mobile.ttac.ir یا با نصب اپلیکیشن تیتک در قسمت دارو‌های کمبود، نزدیک‌ترین داروخانه محل جستجو را انتخاب و واکسن را تهیه کنند.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش، بیماری آنفلوانزا را یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروس خواند و گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا موثرترین راه پیشگیری از خطرات ناشی از این بیماری بویژه برای گروه‌های پرخطر است.

وی در عین حال، بر لزوم رعایت بهداشت فردی مانند پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، شست‌وشوی صحیح دست‌ها بخصوص بعد از سرفه و عطسه، استراحت و ماندن در منزل تا زمان بهبودی، عدم حضور در اماکن و تجمعات تا بهبودی کامل تاکید کرد.

گروه‌های در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا 

رییس سازمان غذا و دارو همچنین درباره گروه‌های دارای اولویت دریافت واکسن گفت: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان شش ماه تا ۵ سال، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماران دیابت، قلبی و عروقی، ریوی و کلیوی، بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی، مبتلایان به سرطان و زنان باردار از اولویت‌های دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->