اعلام همبستگی کودکان و نوجوانان ایرانی با کودکان و نوجوانان لبنان و فلسطین برگزاری ویژه‌برنامه شهادت پرچم‌دار جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا(ع) آغازبه‌کار نمایشگاه نقاشی‌خط «غزه در خون» | استاد توسلی: هدف، تبیین جنایات اسرائیل است درباره «سردار عباس نیلفروشان» که به همراه سیدمقاومت به شهادت رسید شهید هاشمی‌نژاد، محبوب امام(ره) و مقام معظم رهبری تولیت آستان قدس رضوی: شعار‌های دوآتشه و انقلابی‌تر از رهبر انقلاب اسلامی، ما را فریب ندهد آیت‌الله جعفری‌اراکی درگذشت + بیوگرافی و سوابق به هق هق جمعمان جمع است، از بالا تماشا کن به سر برد او خطبه نامدار | شهید سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد به روایت رهبر معظم انقلاب روز شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم هاشمی‌نژاد و روز‌های پس از آن، به‌روایت روزنامه‌های مشهد رابطه نماز با امام زمان (عج) سوره‌ای برای خوشبختی | بررسی فضیلت‌ها و آثار سوره مبارک بقره فضاآرایی اماکن متبرکه حرم امام‌رضا(ع) در پی شهادت سید مقاومت زندگی با مرگ، شرح غیرت ققنوس هاست* | درباره شهید آتش نشانی مشهد صورتِ جنگ | روایتی از رزمنده‌ای که در پانزده‌سالگی چهره و چشم و دستش را فدا کرد بازگشت پیکر ۹۸ شهید دفاع مقدس به کشور (۷ مهر ۱۴۰۳) بیسکویت‌های خونی «بهر نبردی بی امان» | درباره حاج صادق آهنگران که در سال‌های جنگ تحمیلی با نوای ماندگار خود قوت قلب رزمندگان بود
سرخط خبرها

شهید هاشمی‌نژاد، محبوب امام(ره) و مقام معظم رهبری

  • کد خبر: ۲۹۱۵۱۲
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
شهید هاشمی‌نژاد، محبوب امام(ره) و مقام معظم رهبری
یک استاد حوزه علمیه گفت: شهید هاشمی‌نژاد هم محبوب امام (ره) بود و هم محبوب مقام معظم رهبری است. صحبت‌های بسیاری از امام (ره) درباره او، قبل و پس از شهادتش، به جای مانده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی‌اشکذری امروز، ۹ مهرماه ۱۴۰۳، در مراسم بزرگداشت چهل‌وسومین سالروز شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد، اظهار کرد: شهادت تعداد قابل‌توجهی از مردم بخشی از محور مقاومت در جنوب لبنان و به ویژه شهادت برادری عزیز، مجاهدی بزرگ، عبد صالح خدا، کسی که محبوب دل‌های همه مردم در عالم عربی، فارسی و حتی در عالم غربی بود را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: در ۱۰ روز بعد از ۷ اکتبر، پایان مهرماه سال گذشته، پس از آغاز طوفان‌الاقصی وقتی قرار شده بود سیدحسن نصرالله که امروز باید بگوییم شهید سیدحسن نصرالله، برای مردم سخن بگوید، خبرگزاری‌های غربی، اروپایی و آمریکایی خودشان نوشتند که چهار میلیارد نفر روی کره زمین منتظر شنیدن سخنان این سید مقاومت بودند.

طباطبایی‌اشکذری ضمن گرامیداشت یاد و نام و خاطره شهید هاشمی‌نژاد، بیان کرد: شهدا از جمله شهید هاشمی‌نژاد عناصر تربیت‌شده یک مکتب هستند و در یک مدرسه آموزش دیده‌اند. همه ما می‌دانیم اگر سال‌ها از عمر دانشگاه، مدرسه، مرکز و آموزشی بگذرد، اما کادر متخصص، متعهد و آشنا تربیت نکرده باشد، آن مرکز ناموفق است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک مکتب و یک مدرسه است، عنوان کرد: مدرسه‌ای که امام(ره) سنگ‌بنای آن را گذاشت و اصولی برای آن تعریف کرد. یکی از ویژگی‌های مهم این مدرسه تربیت کادر مفید است، شهدای عزیزی مانند شهید هاشمی‌نژاد، شهید مطهری‌ها و شهید بهشتی‌ها. این شهدا تربیت شده مکتب امام (ره) هستند، پرورش یافته مکتب نهضت انقلاب اسلامی نه فقط جمهوری اسلامی. نهضت امام (ره) این شهدا را تربیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید هاشمی‌نژاد محصول سه حوزه علمیه است، حوزه علمیه کوهستان در چند کیلومتری بهشهر مازندران، حوزه علمیه قم و حوزه علمیه مشهد. حوزه علمیه کوهستان معروف به توجه فراتر از مکان‌های حوزوی دیگر نسبت به معنویت است. آیت‌الله کوهستانی اهل معنا، ساده‌زیستی، توجه ویژه به خدا و محبوبیت در میان شاگردان بود. شهید هاشمی‌نژاد در آغاز نوجوانی وارد این حوزه می‌شود و آنگونه زیبا قدم برمی‌دارد که آیت‌الله کوهستانی از وی مراقبت و او را نصیحت می‌کند.

طباطبایی اشکذری ادامه داد: شهید هاشمی‌نژاد زیر نظر ایشان به قم اعزام می‌شود، دروس عالیه خود را در حوزه علمیه قم می‌خواند و در آنجا پرورش پیدا می‌کند. در مدرسه آیت‌الله بروجردی و در درس مرحوم امام (ره) حضور یافته و در مکتب آیت‌الله بروجردی و امام (ره) پرورش پیدا می‌کند. شهید هاشمی‌نژاد در حوزه علمیه قم نه فقط درس می‌خواند، بلکه عشق این بزرگان و مکتب نیز در دل او پایه‌گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از ارتحال آیت‌الله بروجردی در سال ۴۰ به مشهد منتقل می‌شود. شهید هاشمی‌نژاد با فکری به مشهد آمد که آن فکر محصول آیت‌الله بروجردی و امام (ره) در حوزه عرفان، فقه، تبلیغ، سیاست و مبارزه بود، بنابراین به عنوان یک مدرس به مشهد می‌آید و به عنوان یک معلم وارد حوزه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهید هاشمی‌نژاد چند ویژگی داشت که از این مکاتب به دست آورده بود، تصریح کرد: شهید هاشمی‌نژاد اهل علم و دانش، تدریس، خطابه و اهل قلم بود. باید به آثار شهید توجه کنید، زیرا آثار انسان دلالت بر شخصیت آدمی می‌کند. شهید هاشمی‌نژاد فقط به دنبال پرورش طلاب بود، بلکه به جامعه هم نگاه می‌کرد که جامعه به چه چیزی نیاز دارد. عناوین کتاب‌های ایشان ما را به یاد شهید مطهری می‌اندازد. شهید هاشمی‌نژاد پا جای پای شهید مطهری‌ها گذاشته و شخصیت قابل تقدیری است.

طباطبایی اشکذری گفت: شهید هاشمی‌نژاد نگاه جهانی داشت. در سال ۵۸ و ۵۹ به برخی کشور‌ها از جمله لیبی، سوریه، ژاپن و بنگلادش سفر کرده است. در سفر به لیبی ۴۵ دقیقه زبان به زبان با قذافی صحبت می‌کند تا جایی که قذافی می‌گوید ما اشتباه کردیم. ما باید همیشه در هر حوزه‌ای هستیم، به همه دنیا بیندیشیم. فکر جهانی شهید هاشمی‌نژاد این چنین است. ایشان هم محبوب امام (ره) و هم محبوب مقام معظم رهبری بود. امام (ره) درباره ایشان حرف‌های بلندی قبل و پس از شهادتش دارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سید حسن نصرالله عبد صالح خدا و مجاهد بود، عنوان کرد: جهاد او با جهاد بقیه فرق می‌کرد. جهاد در نگاه دیگران فضیلت است، اما در نگاه سید حسن نصرالله جهاد تکلیف بود و احساس تکلیف می‌کرد که در برابر رژیم صهیونیستی بایستد.

وی افزود: سید حسن نصرالله با قدرت و امید در برابر رژیم صهیونیستی می‌ایستاد. هرگز نشنیدم ناامیدانه سخن بگوید. سید حسن نصرالله جهاد با تدبیر، با قدرت و برای تحقیر دشمن داشت. هرگز ناامید نبود، ما هم در شهادت سید حسن نصرالله پیر می‌شویم، اما هرگز ناامید نمی‌شویم. ما به پیروزی امید داریم و آینده از آن امت اسلام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->