خلق اثر هنری نقاشان مشهدی به یاد شهید «سیدحسن نصرالله» + فیلم دیپلم افتخار جشنواره روسی برای «آوای ابرها» بازیابی هویت غنی دینی و انقلابی‌ از طریق داستان‌نویسی ضروری است یادی از مرحوم غلامعلی پورعطایی، استاد بی بدیل دوتار از خطه تربت جام هم زمان با سالروز درگذشتش جایزه ملی داستان حماسی، احیای هویت ادبی و حماسی خراسان رضوی است + فیلم دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی: ۸۸۹ اثر به جشنواره ارسال شده است بررسی وضعیت نسبت هنر و فرهنگ دفاع مقدس | واجب فراموش شده برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمندان مشهدی با عنوان «ماشین طبیعی» | نگاه هنرمندانه به زیست شناسی در عصر هوش مصنوعی اجلاس همکاری‌های علمی‌فرهنگی زبان و ادبیات فارسی در نیشابور، فرصتی برای تقویت ارتباط در حوزه تمدنی زبان فارسی گفتگو با دکتر محمود اکرامی فر درباره نسبت‌های شعر و رسانه در گذر زمان | شعر بیشتر شده، اما قوی‌تر نشده است اجرای نمایش «برش» با حضور صحرا اسدالهی و آرش عدل‌پرور در مشهد اعلام جدول زمانبندی مسیر بازبینی آثار در جشنواره تئاتر خراسان رضوی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ پخش فیلم‌های پلیسی و استکبارستیزانه از تلویزیون در آخر هفته (۱۲ و ۱۳ مهر ۱۴۰۳) درمیشیان، سینماگر ایرانی، نامزد جایزه «افشین یداللهی» شد درخشش «پریسان» در جشنواره‌های خارجی آرش مجیدی با «تانک‌خورها» روی آنتن شبکه سه + زمان پخش راهیابی ۲ فیلم کوتاه از انجمن سینمای جوان مشهد به تهران
سرخط خبرها

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی: ۸۸۹ اثر به جشنواره ارسال شده است

  • کد خبر: ۲۹۲۲۶۶
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی: ۸۸۹ اثر به جشنواره ارسال شده است
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جایزه ملی داستان حماسی از ارسال ۸۸۹ اثر شامل داستان کوتاه و رمان به این دوره از جشنواره خبر داد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، حسین عباس‌زاده در نشست خبری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی که امروز (۱۲ مهر ۱۴۰۳) در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اعلام کرد: این دوره از مسابقات از سال ۱۴۰۲ شروع شده و مراسم اختتامیه آن در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. 

دبیر جشنواره با اشاره به دو بخش فراخوان، گفت: فراخوان برای داستان کوتاه و رمان انتشار یافته است. همچنین در مجموع، ۸۸۹ اثر از ۱۰۲۴ نویسنده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. در بخش داستان کوتاه، ۷۰۴ اثر و در بخش رمان، ۱۸۵ اثر رسیده که نشان‌دهنده استقبال زیاد نویسندگان است.

عباس‌زاده در ادامه، به آمار تفکیکی آثار ارسال‌شده اشاره کرد و گفت: در بخش داستان کوتاه، ۳۶۶ نویسنده آثار خود را ارسال کرده‌اند که شامل ۱۲۱ نویسنده زن و ۲۴۵ نویسنده مرد می‌شود. همچنین ۳۰ اثر از نویسندگان غیرایرانی از کشور‌های فارسی‌زبان به دبیرخانه ارسال شده است.

وی همچنین از تعدد استان‌های شرکت‌کننده در این جشنواره خبر داد و در این زمینه ابراز داشت: در بخش رمان، ۲۸ استان کشور آثار خود را ارسال کردند که خراسان رضوی با ۳۳ اثر، تهران با ۲۷ اثر و اصفهان با ۲۲ اثر در صدر هستند.

دبیر اجرایی همچنین به گروه سنی نویسندگان پرداخت و گفت: بیشترین آثار ارسال‌شده در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال بوده و مدرک تحصیلی اکثر نویسندگان در این بخش، کارشناسی است.

وی در نهایت، به بخش داستان کوتاه اشاره کرد که ۷۰ درصد آثار ارسالی موضوعاتی مرتبط با حماسه‌های دینی و تاریخی داشته‌اند.

عباس‌زاده اعلام کرد: ۵۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافته‌اند و از این میان، ۱۰ اثر به مرحله نهایی خواهند رفت. همچنین در اختتامیه، سه نویسنده در هرکدام از بخش‌های داستان کوتاه و رمان به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد.

وی در پایان، اظهار امیدواری کرد که نویسندگان در مراسم اختتامیه که در روز یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، جوایز خود را دریافت کنند و از شرکت‌کنندگان برای بیشترشدن همکاری‌ها دعوت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->