سرخط خبرها

هواداران استقلال خسته از بی‌ثباتی در کادر فنی | فقط سرمربی بزرگ خارجی

  • کد خبر: ۲۹۲۴۹۱
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
هواداران استقلال خسته از بی‌ثباتی در کادر فنی | فقط سرمربی بزرگ خارجی
بررسی نظرات هواداران استقلال در فضای مجازی و حقیقی نشان می‌دهد غالب هواداران استقلال خواستار استخدام سرمربی خارجی هستند و دوست دارند یک مربی بزرگ سکان هدایت این تیم را به عهده بگیرد.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، باشگاه استقلال بعد از برکناری جواد نکونام و پایان همکاری با سرمربی سابق باب همکاری با سهراب بختیاری‌زاده را باز کرده و به نوعی این مربی قرار است نقش یک عنصر موقت را در این باشگاه بازی کند تا در روز‌های آتی سرمربی جدید معرفی شود.

البته در باشگاه استقلال زمزمه‌هایی درباره فرصت بیشتر دادن به سهراب بختیاری‌زاده شنیده می‌شود و برخی از جمله رئیس هیات مدیره این باشگاه یعنی احمد شهریاری بی میل نیستند که بختیاری‌زاده به فعالیت در استقلال ادامه دهد و اگر موفق شد فرصت بیشتری پیش رویش باشد، اما نظرات هواداران باشگاه استقلال مانع از ادامه حضور بختیاری‌زاده خواهد شد و شاید حتی اگر این مربی نتایج مطلوبی را پیوسته به دست آورد، ادامه فعالیتش به عنوان سرمربی با این فضای هواداری ممکن نخواهد بود.

هواداران استقلال مطالبه سرمربی خارجی را دارند و به دنبال فردی هستند که بتوانند برای دست کم دو فصل روی توانایی‌اش حساب کنند.

این نگاه با توجه به تغییرات پی در پی در سال‌های اخیر نگاه درستی است و استقلال معمولا از ثبات کافی در این حوزه بی بهره بوده و مربیان این تیم دائم تغییر کرده‌اند.

در باشگاه پرسپولیس، اما این تغییرات در حداقل ممکن بوده و شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده سرخ‌ها در سال‌های اخیر نتایج مطلوب‌تری را به دست آوردند، همین ثبات است.

پرسپولیس دوره قابل توجهی در ید برانکو ایوانکوویچ بود. سپس سکان هدایت این تیم برای چند فصل به دست یحیی گل‌محمدی سپرده شد و بعد از اینکه یحیی به دلیل کسب نتایج نه چندان مطلوب از این باشگاه رفت، اوسمار که دستیاری او را به عهده داشت در سمت سرمربیگری پرسپولیس قرار گرفت.

باشگاه پرسپولیس قصد داشت اوسمار را در فصل جاری نیز حفظ کند، اما این مربی خیلی زود زمزمه جدایی کوک کرد و در اقدامی خود خواسته از ایران رفت تا مدیران پرسپولیس به سراغ استخدام یک سرمربی خارجی به نام گاریدو بروند و این طور که پیدا است انگیزه کافی نزد مدیران این باشگاه برای دادن فرصت مناسب به این مربی نیز وجود دارد.

در استقلال، اما ثبات کمی را شاهد بودیم و بار‌ها سرمربی‌ها در این باشگاه تغییر کرده‌اند. در همین هفت، هشت فصل اخیر اگر نگاهی به تعداد سرمربی‌های استقلال بیندازیم به این باور می‌رسیم که استقلال چه تیم بی ثباتی بوده و نتوانسته در این نقطه آرامش را حاکم کند.

شفر، استراماچونی، فکری، مجیدی (۳ بار)، ساپینتو، نکونام و حتی نامجو مطلق مربیانی بودند که در سال‌های اخیر نام‌شان به عنوان سرمربی مطرح شده و حالا نیز قرعه شانس به نام سهراب بختیاری‌زاده افتاده تا چند صباحی به عنوان سرمربی در این باشگاه فعالیت کند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شده هواداران استقلال خواستار سرمربی بزرگ خارجی شوند و کارشناسان نیز بر این خواسته صحه می‌گذارند در واقع همین بی ثباتی‌ها است که باید دید برنامه باشگاه استقلال برای عبور از این بحران بی ثباتی چه برنامه‌ای خواهد داشت و آیا می‌تواند در دوران پسا نکونام تدبیری بیندیشد که در این پست مهم و اثر گذار شاهد ثبات باشیم یا خیر؟!

آنچه مسلم است انتخاب یک سرمربی اصلح و با دانش خارجی می‌تواند برای چند سال آینده استقلال را بسازد تا شاید کمتر شاهد تغییرات در این پست مهم باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->