تداوم افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) آغاز حراج سکه‌های ضرب ۸۶ | خریداران تا ساعت ۱۴ ثبت‌سفارش کنند (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) اوج‌گیری اصلاح قیمتی و زمانی در بورس | روند خروج پول حقیقی از بازار سهام شدت گرفت (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) دلار به کدام سمت‌وسو می‌رود؟ | تب تند طلا و دلار در بازار تأثیر خصوصی‌سازی صنعت خودرو بر قطعه‌سازی خراسان زمان پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری اسفند ماه اعلام شد زنگ خطر مصرف گاز؛ ۶۸۱ میلیون مترمکعب در بخش خانگی (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) قیمت طلای جهانی امروز رکورد زد (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) مقصر حادثه اتوبوس دانش‌آموزان کرمانی چه‌کسی بود؟ (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) سکه ۸۰ میلیونی شد (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد در کانال ۹۲ هزار تومان آغاز ثبت‌نام تبدیل رایگان خودرو‌های تک‌سوز به دوگانه‌سوز از امروز (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) خروج پول از صنایع بزرگ بورس | منتظر رکوردی جدید از صندوق‌های طلا باشیم؟ (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) آماده باش کامل عملیاتی هلال احمر در پی هشدار هواشناسی از امروز (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) | قیمت سیب‌زمینی کمی کاهش یافت تداوم رکود شدید در بازار مسکن | پیش بینی قیمت مسکن (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) رکوردشکنی نرخ جهانی طلا امروز (۲۲ بهمن ۱۴۰۳) | علت رشد اونس طلا چیست؟ پیش بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۳)| دلار صعودی می‌ماند؟ استاندار خراسان رضوی: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت ناترازی انرژی، کلید عبور از چالش است آیا تجربه سال ۹۷ درباره نرخ دلار تکرار می‌شود؟ | ریزش قیمت دلار چقدر محتمل است؟ سرپرست گروه موسیقی بیدل: موسیقی مقامی خراسان نه‌تنها در کشور، بلکه در سطح جهان زبانزد است مصرف ۶۰ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی در ۲۴ ساعت اخیر (۲۱ بهمن۱۴۰۳) احتمال افزایش زمان معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه قیمت خودرو‌های خارجی در مدار رشد (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) | شاهین اتوماتیک ۹۵۰ میلیون تومان شد تا پایان هفته، ۴ حراج جدید سکه برگزار می‌شود (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) زمان عرضه‌اولیه «الکتروماد» تغییر کرد دوئل طلا در برابر بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ بهمن ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام

  • کد خبر: ۲۹۲۶۸۲
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام
در سال ۱۴۰۲ درآمد تقریبی صفحات پرمخاطب و اینفلوئنسر‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از طریق تبلیغات بیش از ۶هزار میلیارد تومان بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ این درآمد کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بود.

اینفلوئنسر‌های ایرانی که اکثراً در حوزه‌های خانواده و سبک زندگی، اخبار و سرگرمی و اوقات فراغت فعالیت داشتند در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کردند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که علی‌رغم محدودیت‌های بسیاری که بر اینترنت کاربران ایرانی حاکم است، شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ایرانیان تبدیل‌شده است.

بر اساس آنچه یکتانت از بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۲ روایت کرده است، شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ایرانیان تبدیل شده‌اند.

گویا تلگرام با ۵۰ میلیون کاربر ایرانی، همچنان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها برای ایرانیان است؛ علاوه بر این گفته‌شده است که بیش از نیمی از ایرانیان، در اینستاگرام فعال هستند و باوجود محدودیت‌ها، یوتیوب نیز همچنان پرکاربردترین پلتفرم برای مشاهده ویدئو است.

به نظر می‌رسد نقطه مشترک همه این پلتفرم‌ها در محبوبیت، فرصت‌های ارزشمندی است که در اختیار کسب‌وکار‌ها و کاربران قرار داده‌اند. این پلتفرم‌ها فضایی برای کاربران فراهم کرده‌اند که با راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین و بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه بتوانند کالا و خدمات خود را برای سایر کاربران به نمایش بگذارند. این روند باعث شده است که اکنون تعداد فروشگاه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی، فعال هستند به بیش از ۱٫۲ میلیون فروشگاه برسد و دراین‌بین، اینستاگرام با بیش از ۹۶۰ هزار فروشگاه، بالاترین رتبه را از آن خودکرده است.

وضعیت کسب و کار در شبکه اجتماعی

با توجه به این گزارش، تعداد کاربران ایرانی فعال در اینستاگرام در سال ۱۴۰۱، ۴۱میلیون کاربر بوده و در سال ۱۴۰۲ به ۴۵میلیون کاربر رسیده است. متوسط تعداد صفحات عمومی که کاربران اینستاگرام دنبال می‌کنند نیز، ۳۲۷ صفحه است که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۹درصدی داشته است.

علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای ایرانیان در استفاده از پلتفرم‌های خارجی و به‌طور مشخص، اینستاگرام وجود دارد، در سال ۱۴۰۲بیش از ۵۷۰ میلیون پست با رشد ۲۹٫۵ درصدی، بیش از ۷٫۲ میلیون صفحه عمومی با رشد ۱۴٫۰درصدی، بیش از ۵۴۱ میلیارد لایک با رشد ۸۶ درصدی و درنهایت بیش از ۴۵ میلیون صفحه خصوصی با رشد ۹٫۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ در کارنامه اینستاگرام فارسی ایرانیان به چشم می‌خورد.

در گزارش یکتانت از سال گذشته، به‌وضوح مشخص است که میزان تعامل کاربران در سال ۱۴۰۲ رو به افزایش بوده و روند متفاوتی نسبت به سال ۱۴۰۱ که پاییز و زمستانی پر اختلال داشت، در پیش‌گرفته است. اکنون هر ایرانی به‌طور متوسط در سال ۱۲ هزار پست لایک می‌کند که این آمار۷۱درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ است.

وضعیت تعامل کاربران با اینستا

پنج حوزه اول فعالیت صفحات عمومی در اینستاگرام فارسی به مد و پوشاک، سبک زندگی، اشخاص و افراد تأثیرگذار، اخبار، زیبایی و مراقبت از پوست تعلق دارد و برند‌ها و کسب‌وکار‌ها نیز در رتبه دهم قرارگرفته‌اند. این داده‌ها که با بررسی بیش از ۱۱هزار کسب‌وکار فعال در اصناف و اتحادیه‌های مختلف به‌دست‌آمده، نشان می‌دهد که متوسط دنبال کنندگان هر صفحه از کسب‌وکار‌ها حدود ۱۴۶۰۰ کاربر است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که کمتر از یک‌سوم کسب‌وکار‌های فعال در اینستاگرام، فروشگاه فیزیکی هم دارند و ۷۱٫۱ صفحات کسب‌وکارها، تنها از طریق اینستاگرام کسب درآمد دارند.

۶هزار میلیارد تومان، درآمد بلاگر‌ها از راه تبلیغات

در سال ۱۴۰۲درآمد تقریبی صفحات پرمخاطب و اینفلوئنسر‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از طریق تبلیغات بیش از ۶هزار میلیارد تومان بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ این درآمد کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بود. پردرآمدترین اینفلوئنسرها، آنهایی بودند که در مورد موضوعات خانواده و سبک زندگی، اخبار و سرگرمی و اوقات فراقت تولید محتوا می‌کردند. جالب است بدانید، تعرفه تبلیغات هم نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و این افزایش قیمت در اینستاگرام، بیشتر از تلگرام بوده است.

توزیع درآمد صفحات

همان‌طور که در ابتدای گزارش گفته شد، اینستاگرام با ۹۶۰هزار فروشگاه، با اختلاف بیشترین سهم فروشگاه‌های آنلاین ایرانی را از آن خودکرده است، این در حالی است که این پلتفرم همچون بسیاری از پلتفرم‌های بین‌المللی با اختلالات شدید و فیلترینگ روبه‌رو بوده است. تلگرام نیز با بیش از ۱۱۰هزار فروشگاه در رتبه دوم قرار دارد و پس‌ازآن روبیکا با حدود ۱۰۰ هزار فروشگاه، روبینو با ۸۰ هزار فروشگاه، سروش پلاس با ۲۰ هزار فروشگاه و بله با ۱۵ هزار فروشگاه، به ترتیب در جایگاه های‎ بعدی قرار گرفتند.

با توجه به این گزارش، آنچه به‌وضوح مشخص است، این است که اختلالات اینترنت و فیلترینگ، بااینکه آسیب بسیار زیادی به کسب‌وکار‌ها وارد کردند، نتوانستند مانع رشد آنها شوند. بسیاری از کاربران با استفاده از محیطی که در فضای مجازی فراهم شد، برای خود ایجاد درآمد کردند. درآمدی که اگر درگرو محدودیت‎‌ها نبود، روند رشد چشمگیرتری طی می‌کرد. حتی شاید این امکان به وجود می‌آمد که آمار و ارقام دقیق این درآمد‌های مجازی به‌عنوان بخشی از اقتصاد دیجیتال به شمار رود.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->