رشد اقتصاد دیجیتال مستلزم چه مواردی است؟ جهش عجیب سکه گرمی و ربع سکه در هفته منتهی به ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ + نمودار پیش بینی کاهش قیمت نفت برای سال ۱۴۰۴ تکذیب اعطای سود ۴ میلیونی سهام عدالت ویدئو | سهمیه سوخت موتورهای بدون بیمه قطع می‌شود؟ افزایش ساعت کار طلافروشی‌ها در مشهد در هفته پایانی سال | تعطیلی طلافروشی‌ها در شب‌های قدر و چهارشنبه سوری قیمت طلا در مشهد امروز (جمعه ۲۴ اسفند ۱۴۰۳) اعلام شد انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی نیاز به بررسی دارد بزرگ‌ترین رقیب بیت‌کوین سقوط کرد (۲۴ اسفند ۱۴۰۳) کارفرمایان برای گزارش به اداره کار در صورت قطع رابطه استخدامی اتباع، ۱۵ روز فرصت دارند توانیر: صادرات برق به عراق ادامه خواهد داشت؛ البته اولویت تأمین برق با داخل کشور است آجیل شب عید امسال ۲۰ تا ۲۵ درصد گران‌تر از پارسال اسکناس‌های جدید ۲۰۰ هزار تومانی روانه بازار می‌شود + عکس طلای جهانی همچنان در حال صعود + آخرین قیمت (۲۴ اسفند ۱۴۰۳) ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه پلاسمای انسانی در مشهد آغاز شد (۲۴ اسفند ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از شمول قیمت گذاری شورای رقابت خارج شدند (۲۴ اسفند ۱۴۰۳) ریجستری گوشی‌های آیفون که قبل از ۱۷ آبان وارد شده‌اند، فعال شد احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت امور خارجه ایران (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) سهم بخش خانگی در مصرف گاز زمستانه به ۸۰درصد رسید عرضه میوه و خرمای عیدانه و تنظیم بازار از امروز (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) در مشهد + آدرس جایگاه‌ها آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های ۴ تا ۷ در خراسان رضوی (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار در آستانه نوروز ۱۴۰۴ تأکید استاندار خراسان رضوی بر ارزیابی منصفانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی توزیع ۹۰ تن برنج پاکستانی درجه‌یک در فروشگاه‌های «شهرما» در مشهد گزارشی از بازار لباس شب عید در مشهد | فصل سرد بازار پوشاک قیمت طلای جهانی در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۳) | طلای جهانی تغییر مسیر داد اژه‌ای: در مبارزه با فساد حراست‌ها کجای کار هستند؟ | صرف مجازات و تعزیر مجرمین و مفسدین، برای تحقق و بسط عدالت کفایت نمی‌کند + فیلم  واریز اعتبار کالابرگ به حساب سرپرستان دهک‌های چهارم تا هفتم از امروز (پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۳) تعداد لوکوموتیو‌های آماده به کار کشور ۱۳ درصد افزایش یافت | برنامه ریزی مسیر ریلی مشهد تا کرمانشاه برای اربعین ۱۴۰۴
سرخط خبرها

درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام

  • کد خبر: ۲۹۲۶۸۲
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام
در سال ۱۴۰۲ درآمد تقریبی صفحات پرمخاطب و اینفلوئنسر‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از طریق تبلیغات بیش از ۶هزار میلیارد تومان بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ این درآمد کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بود.

اینفلوئنسر‌های ایرانی که اکثراً در حوزه‌های خانواده و سبک زندگی، اخبار و سرگرمی و اوقات فراغت فعالیت داشتند در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کردند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که علی‌رغم محدودیت‌های بسیاری که بر اینترنت کاربران ایرانی حاکم است، شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ایرانیان تبدیل‌شده است.

بر اساس آنچه یکتانت از بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۲ روایت کرده است، شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ایرانیان تبدیل شده‌اند.

گویا تلگرام با ۵۰ میلیون کاربر ایرانی، همچنان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها برای ایرانیان است؛ علاوه بر این گفته‌شده است که بیش از نیمی از ایرانیان، در اینستاگرام فعال هستند و باوجود محدودیت‌ها، یوتیوب نیز همچنان پرکاربردترین پلتفرم برای مشاهده ویدئو است.

به نظر می‌رسد نقطه مشترک همه این پلتفرم‌ها در محبوبیت، فرصت‌های ارزشمندی است که در اختیار کسب‌وکار‌ها و کاربران قرار داده‌اند. این پلتفرم‌ها فضایی برای کاربران فراهم کرده‌اند که با راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین و بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه بتوانند کالا و خدمات خود را برای سایر کاربران به نمایش بگذارند. این روند باعث شده است که اکنون تعداد فروشگاه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی، فعال هستند به بیش از ۱٫۲ میلیون فروشگاه برسد و دراین‌بین، اینستاگرام با بیش از ۹۶۰ هزار فروشگاه، بالاترین رتبه را از آن خودکرده است.

وضعیت کسب و کار در شبکه اجتماعی

با توجه به این گزارش، تعداد کاربران ایرانی فعال در اینستاگرام در سال ۱۴۰۱، ۴۱میلیون کاربر بوده و در سال ۱۴۰۲ به ۴۵میلیون کاربر رسیده است. متوسط تعداد صفحات عمومی که کاربران اینستاگرام دنبال می‌کنند نیز، ۳۲۷ صفحه است که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۹درصدی داشته است.

علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای ایرانیان در استفاده از پلتفرم‌های خارجی و به‌طور مشخص، اینستاگرام وجود دارد، در سال ۱۴۰۲بیش از ۵۷۰ میلیون پست با رشد ۲۹٫۵ درصدی، بیش از ۷٫۲ میلیون صفحه عمومی با رشد ۱۴٫۰درصدی، بیش از ۵۴۱ میلیارد لایک با رشد ۸۶ درصدی و درنهایت بیش از ۴۵ میلیون صفحه خصوصی با رشد ۹٫۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ در کارنامه اینستاگرام فارسی ایرانیان به چشم می‌خورد.

در گزارش یکتانت از سال گذشته، به‌وضوح مشخص است که میزان تعامل کاربران در سال ۱۴۰۲ رو به افزایش بوده و روند متفاوتی نسبت به سال ۱۴۰۱ که پاییز و زمستانی پر اختلال داشت، در پیش‌گرفته است. اکنون هر ایرانی به‌طور متوسط در سال ۱۲ هزار پست لایک می‌کند که این آمار۷۱درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ است.

وضعیت تعامل کاربران با اینستا

پنج حوزه اول فعالیت صفحات عمومی در اینستاگرام فارسی به مد و پوشاک، سبک زندگی، اشخاص و افراد تأثیرگذار، اخبار، زیبایی و مراقبت از پوست تعلق دارد و برند‌ها و کسب‌وکار‌ها نیز در رتبه دهم قرارگرفته‌اند. این داده‌ها که با بررسی بیش از ۱۱هزار کسب‌وکار فعال در اصناف و اتحادیه‌های مختلف به‌دست‌آمده، نشان می‌دهد که متوسط دنبال کنندگان هر صفحه از کسب‌وکار‌ها حدود ۱۴۶۰۰ کاربر است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که کمتر از یک‌سوم کسب‌وکار‌های فعال در اینستاگرام، فروشگاه فیزیکی هم دارند و ۷۱٫۱ صفحات کسب‌وکارها، تنها از طریق اینستاگرام کسب درآمد دارند.

۶هزار میلیارد تومان، درآمد بلاگر‌ها از راه تبلیغات

در سال ۱۴۰۲درآمد تقریبی صفحات پرمخاطب و اینفلوئنسر‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از طریق تبلیغات بیش از ۶هزار میلیارد تومان بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ این درآمد کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بود. پردرآمدترین اینفلوئنسرها، آنهایی بودند که در مورد موضوعات خانواده و سبک زندگی، اخبار و سرگرمی و اوقات فراقت تولید محتوا می‌کردند. جالب است بدانید، تعرفه تبلیغات هم نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و این افزایش قیمت در اینستاگرام، بیشتر از تلگرام بوده است.

توزیع درآمد صفحات

همان‌طور که در ابتدای گزارش گفته شد، اینستاگرام با ۹۶۰هزار فروشگاه، با اختلاف بیشترین سهم فروشگاه‌های آنلاین ایرانی را از آن خودکرده است، این در حالی است که این پلتفرم همچون بسیاری از پلتفرم‌های بین‌المللی با اختلالات شدید و فیلترینگ روبه‌رو بوده است. تلگرام نیز با بیش از ۱۱۰هزار فروشگاه در رتبه دوم قرار دارد و پس‌ازآن روبیکا با حدود ۱۰۰ هزار فروشگاه، روبینو با ۸۰ هزار فروشگاه، سروش پلاس با ۲۰ هزار فروشگاه و بله با ۱۵ هزار فروشگاه، به ترتیب در جایگاه های‎ بعدی قرار گرفتند.

با توجه به این گزارش، آنچه به‌وضوح مشخص است، این است که اختلالات اینترنت و فیلترینگ، بااینکه آسیب بسیار زیادی به کسب‌وکار‌ها وارد کردند، نتوانستند مانع رشد آنها شوند. بسیاری از کاربران با استفاده از محیطی که در فضای مجازی فراهم شد، برای خود ایجاد درآمد کردند. درآمدی که اگر درگرو محدودیت‎‌ها نبود، روند رشد چشمگیرتری طی می‌کرد. حتی شاید این امکان به وجود می‌آمد که آمار و ارقام دقیق این درآمد‌های مجازی به‌عنوان بخشی از اقتصاد دیجیتال به شمار رود.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->