سرخط خبرها

چرا بازی ایران و قطر در مشهد لغو شد؟ + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۳۳۱۳
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
چرا بازی ایران و قطر در مشهد لغو شد؟ + فیلم
مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشور دیگری برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز و با ایمیلی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون کشورمان ارسال شد، میزبانی ایران از مسابقه تیم‌های فوتبال ایران و قطر گرفته شد. براساس بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد تنها دلیل لغو بازی دلایل شیطنت‌هایی است که از سوی AFC لحاظ شده و در حالی که مشهد در آماده‌ترین وضعیت ممکن بود، در نهایت این میزبانی از شهر امام رضا (ع) گرفته شد.

AFC عدم مهیا بودن پرواز بین‌المللی به ایران بابت اتفاقات اخیر منطقه را بهانه‌ای برای این تصمیم عنوان کرد و خواهان معرفی هرچه سریع‌تر ایران برای اعلام محل پیشنهادی جدید خود شد.

داوری: هرزمان لازم باشد می‌توانیم میزبان تیم ملی باشیم

محمدرضا داوری فرماندار مشهد هم بعد از خبر لغو بازی تیم ملی فوتبال ایران و قطر گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنا بر این بود که بازی ایران و قطر در مشهد برگزار شود. الحق والانصاف استقبال خوبی هم در مشهد انجام شد. تمام زیرساخت‌ها مهیا شد و برنامه‌ریزی خیلی خوبی اتفاق افتاد که ما یک بازی ویژه را در سطح بین المللی و به میزبانی شهر مشهد برگزار کنیم. ۱۰ کمیته فعال برای راه اندازی زمینه‌ها و اجرای تیم مسابقه انجام شد ولی خب بر اساس اعلامی که AFC صبح امروز انجام داده بود قرار بر این شد که کشور برگزاری مسابقه را تغییر بدهی و در یک کشور ثالث مسابقه انجام بشود.

وی همچنین عنوان کرد: مشهد همچنان آماده است تا هر وقت بنا بود که مسابقه‌ای در ایران برگزار شود، در خدمت تیم ملی باشد. من به یاد ندارم که در هیچ بازه زمانی همه دستگاه با این جدیت و وحدت پای کار باشند. در جلسه‌ای که با فدراسیون هم بود اعلام شد که ما آمادگی داریم در همه بازی‌های تیم ملی در خدمت عزیزان باشیم الحمدالله زیرساخت‌های خوبی داریم نواقصی هم که بود برای این بازی برطرف شد و آمادگی خوبی در مشهد هست برای برگزاری مسابقات انشالله که اتفاق خواهد افتاد.

ساکت: در مشهد همه به بهترین شکل پای کار بودند

در همین حال محمدرضا ساکت عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کشورمان که در مشهد حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: مسئولین استان خراسان رضوی، استاندار محترم، فرماندار پرتلاش و جهادی، شهردار محترم و مردمی، اداره ورزش جوانان، هیئت فوتبال، مدیران محترم آستان قدس و ورزشگاه امام رضا و ... همه پای کار بودند و به بهترین شکل شرایط را فراهم کرده بودند که در ورزشگاه بسیار زیبا و استاندارد امام رضا که نگینی بسیار ارزشمند در ورزش ایران است، مسابقه با همه شرایط استانداردش برگزار شود.

وی در ادامه افزود: تمام موارد هم هماهنگ شده بود ۲۵ روز است که ما مرتب در خدمت دوستان بودیم و بحث‌های مختلف ستاد پشتیبانی و اقداماتش صورت گرفته بود. به هر حال علی رغم اینکه همه چیز به خوبی جلو می‌رفت حتی ناظر مسابقه در ارتباط مستمر بود و تجهیزات VAR هم قرار بود که ظرف دو روز آینده وارد مشهد بشود، به یکباره این ایمیل امروز دریافت شد و به هر حال اعلام کردند که بازی در ایران برگزار نمی‌شود. من اینجا جا دارد که از این همت و تلاش تشکر کنم. 

ساکت در پایان صحبت هایش تصیح کرد: به هرحال این یک ظرفیت بالقوه را برای ورزش ایران به وجود آورد ورزشگاه استاندارد مسئولین همدل و با برنامه و مدبری که برای بخش بخش فعالیت‌ها برنامه داشتند این نوید را می‌دهد که مجموعه شهر مقدس مشهد ظرفیت برگزاری بازی‌های ملی و بین المللی را دارد و به نمایندگی از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش از همه مسئولین در بخش‌های مختلف صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

تعداد بازدید : 18

۳ راه برای گذر از شرایط موجود

با این اوصاف با توجه به ضرب‌الاجل تعیین شده برای معرفی کشور ثالث از سوی ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا سه پیشنهاد ارائه شد.

نخستین پیشنهاد مربوط به جابجایی میزبان و میهمان برای دیدار میان تیم‌های ملی ایران و قطر در بازی رفت با برگشت است. پیشنهادی که بعید است مورد موافقت قطری‌ها قرار بگیرد، اما در شرایط موجود می‌تواند بهترین و ایده آل‌ترین راه باشد.

گزینه دوم، اما میزبانی در تاشکند است. باتوجه به حضور تیم ملی در این شهر برای بازی با ازبکستان، به نظر می‌رسد بهتر است شاگردان قلعه نویی اردوی یک هفته‌ای را در این شهر برگزار کنند و بازی با قطر را هم در همان تاریخ انجام دهند.

گزینه سوم هم بازی در کشور امارات و شهر دبی است.

حال باید دید AFC در جلسه روز چهارشنبه خود چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->