از کتاب «از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان» رونمایی شد شهردار مشهد مقدس: امنیت ما مرهون مجاهدت سبزپوشان انتظامی است اعمال‌قانون ۲۰۷۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۲۲ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ مهر ۱۴۰۳) گلایه اهالی خیابان ایثار از نبود سرویس بهداشتی عمومی در بزرگ‌ترین راسته مانتوفروش‌های مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بولوار کوثر و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۹ مهر ۱۴۰۳) سامان‌دهی موتورفروشی‌های بولوار طبرسی مشهد در سال ۱۴۰۴ مهار حریق گسترده انبار کفش در طبرسی شمالی مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۳) + عکس هوای کلانشهر مشهد، امروز آلوده شد (۱۹ مهر ۱۴۰۳) تامین ۲ هزار میلیارد ریال قیر برای اجرای نهضت آسفالت در معابر مشهد مشهد گرفتار چرخه باطل جمع آوری و برگشت متکدیان| ارائه خدمات رایگان مشاوره خانواده در ۱۸۰ مسجد توسط شهرداری مشهد+ فیلم نگاه ویژه شورای ششم مشهدمقدس توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است در نظر گرفتن ۳ سایت ویژه ساماندهی انبار‌های ضایعات سطح شهر مشهد | بهره‌برداری از فاز یک مجتمع فروش پرندگان (۱۸ مهر ۱۴۰۳) افزایش واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد در اولویت شهرداری تزریق اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) با نصب نرم‌افزار شهرمن از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید سومین مرکز امداد گل و گیاه شهرداری مشهد در آستانه بهره‌برداری در جست‌وجوی تاریخ ۶۰۰‌ساله «مهر مادر» پروژه‌های زودبازده؛ الگوی موفق سهیم‌شدن مردم مشهد در مدیریت شهر سنگ‌نگاره‌های تاریخی «دیزدر» مشهد در پناه قانون ۱۱۰۰‌میلیارد تومان، سهم شهرداری منطقه ۲ مشهد از اعتبارات عمرانی ۱۴۰۳ سنگ‌نگاره‌های روستای شلگرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بهسازی بافت آبکوه مشهد با نظرات شهروندان
سرخط خبرها

از کتاب «از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان» رونمایی شد

  • کد خبر: ۲۹۳۷۴۲
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
از کتاب «از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان» رونمایی شد
در مراسمی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از کتاب «از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان» رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شانزدهمین جلسه از سلسله جلسات روایت مشهد با موضوع بزرگداشت یکصد و سومین سالگرد شهادت کلنل محمد تقی خان پسیان در محل باغ نادری با همکاری اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد.

مهدی ناصحی، رییس شورای اسلامی شهر مشهد با محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: کلنل پسیان نمونه عشق به میهن و مردم است و آنچه حرف اول را در جهان می‌زند، انسانیت است. در انسانیت مرز یک موضوع موقت است. مرز‌ها قراردادی است و ممکن است در طول سال‌ها تغییر کند. اصالت با انسانیت است نه مرز.

وی ادامه داد: آنچه از تاریخ برای ساختن مسیر آینده استفاده می‌شود و دارای اهمیت است، صرفا خود مسئله تاریخ است.

ناصحی بیان کرد: حضور عزیزی از غربی‌ترین نقطه کشور و ارائه خدمت بی منت و بدون سو استفاده مالی چیزی جز عشق و تقوا نیست. عزیزی که از خانواده خود جدا شده و تمام توان خود را برای این مرز و بوم می‌گذارد که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: شهادت پسیان نمونه‌ای از حاکمیت عقلانیت انسانی است و ارزش شهادت مترتب است. درحالی که پسیان تنها یکسال در اینجا بود و نامش بر تارک تاریخ درخشید.
ناصحی خاطر نشان کرد: شناخت نیاز‌های مردم و خدمت بی منت باید از نکات مورد توجه مدیران باشد و خداوند وعده داده که خداوند محبت آنها را در دل مردم قرار می‌دهد. خداوند محبت پسیان را نیز به واسطه خدمت بی منت در دل مردم جای داد.

او در ادامه ضمن تشکر از همکاری در چاپ کتاب «از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان» بیان کرد: وظیفه ما در شورا انتقال مفاهیم عالی در تاریخ معاصر است و مشهد گنجینه‌ای از مکان‌ها و رویداد‌ها است.

در ادامه این مراسم متولی حقیقی، پژوهشگر و نویسنده کتاب از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان بیان کرد: کلنل پسیان در خراسان حدود ۱۳ ماه بیشتر حضور نداشته است، اما با مرور تاریخ متوجه خدمات بزرگ وی می‌شویم.

وی افزود: کلنل پسیان شهریور ۱۲۹۹ راهی مشهد می‌شود و در شش ماه اول به عنوان فرمانده ژاندرمری خدمت می‌کند و ژاندارمری ورشکسته را به بزرگترین نیروی نظامی ایران با ۴۰۰۰ هزار نفر تبدیل می‌کند.

متولی حقیقی افزود: بی‌اخلاقی‌های بسیاری از سوی قوام السلطنه در ارتباط با پسیان صورت گرفت، اما او منشا تحولات بسیاری بوده است.

نویسنده کتاب از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان ادامه داد: کلنل پسیان پس از جان باختن در جایگاه حاکم خراسان اموالی از خود برجای نگذاشت و حتی مجموع اموال او به حقوق یک ماه نمی‌رسید و تنها نام اوست که پس از گذشت این سال‌ها برجای مانده است.

وی در پایان از همراهی کسانی که در چاپ کتاب از برلین تا مشهد به همراه کلنل پسیان تشکر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->