تمام مواد غذایی کپک زده را دور بریزید | هیچ قسمتی را نخورید مدیرکل دبیرخانه گزینش وزارت آموزش و پرورش: آزمون استخدامی فرهنگیان به‌زودی برگزار می‌شود مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی: تراز یک جامعه، تراز معلمش است سرقت ۸ میلیاردی ۴ زن از فروش آجیل و خشکبار انهدام باند سرقت پدرخوانده در مشهد دستگیری جوان گوشی‌قاپ با هوشمندی شهروندان مشهدی قتل فجیع زن ۲۱ساله به‌ دست شوهرش به‌خاطر سوء‌ظن خیانت! ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودروی سمند با تپه خاک در نیشابور (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) بهترین رژیم غذایی برای در امان ماندن از بیماری‌های قلبی و دیابت میانگین زمان رسیدن امدادگران خراسان‌رضوی به حادثه، کمتر از کشور است اسناد تاریخی پس از ۴۰ سال منع انتشار ندارند مظفری: به ازای هر مدرسه در خراسان رضوی بیش از ۱۷۲ دانش‌آموز وجود دارد ۱۸۶ هزار میلیارد ریال، مشارکت تاریخی خیرین خراسان رضوی در نهضت مدرسه‌سازی آماده باش ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی در پی وقوع زلزله‌های استان ۷۵ درصد از پروژه‌های آموزشی استان وارد مرحله عمرانی شد‌ه‌اند | پیشرفت فیزیکی ۵۳۰ مدرسه در خراسان رضوی حمله به رفیق برای چند پک قلیان واکسن HPV ایرانی با دانش بومی وارد بازار شد ثبت ۳۸ هزار چندقلوزایی در سال ۱۴۰۳ حمل پاوربانک در چمدان زائران حج ممنوع شد زنگ خطر تب کریمه کنگو در این شهر ایران به صدا در آمد رشد ۵برابری فعالیت‌های حوزه توانبخشی هلال‌احمر خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی‌ طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) پرداخت بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال به بیماران خاص در خراسان رضوی تعرفه مشاوره روانشناسی اعلام شد | ۴۵ دقیقه مشاوره: ۶۲۰ هزار تومان مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران: نظام برنامه‌ریزی شهری باید مانع از حاشیه‌نشینی شود | آمار بالای حاشیه‌نشینی در مشهد + فیلم استفاده از سیستم‌های کنترلی در نیروگاه حرارتی، در دستورکار وزارتخانه‌های نفت و نیرو گرم‌ترین زمستان استرالیا در راه است چپ‌دست‌ها بیشتر از بقیه به این بیماری دچار می‌شوند عادات روزمره، سلامت روان را بهبود می‌بخشد علائمی که زنان نادیده می‌گیرند | نشانه‌های پنهان سکته قلبی
سرخط خبرها

چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود

  • کد خبر: ۲۹۴۳۴۹
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: چهارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی، یادگیری و محتوایی در کودکستان‌ها طراحی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضوان حکیم‌زاده در خصوص شیوه‌های یادگیری کودکان اظهار کرد: محتوای دوره پیش‌دبستانی، لزوماً کتاب و آموزش نیست، منظور از محتوا در این عرصه، مجموع فرصت‌های تربیتی و یادگیری است. موضوعی که در سند تحول بنیادین با عنوان تنوع بخشیدن به منابع و محیط‌های یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این حوزه نیازمند نگاه کلان است، برنامه‌ها باید همه ابعاد شناختی، عاطفی، اجتماعی، حرکتی و مهارتی را در بر بگیرد و کودکان در همه زمینه‌ها رشد متوازن داشته باشند. علاوه بر این موارد، تربیت دینی بر اساس مبانی دینی و آموزه‌های قرآن کریم که در برخی از نظام‌های آموزشی تحت عنوان رشد معنوی به آن اشاره می‌شود نیز باید در کانون توجه باشد.

حکیم‌زاده با اشاره به لزوم نظارت هدفمند و گسترده بر عملکرد کودکستان‌ها، تصریح کرد: به طور قطع نیاز است بر مبنای اساسنامه و طبق تکلیفی که بر عهده سازمان گذاشته شده، چارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی و یادگیری و محتوایی که در کودکستان‌ها ارائه می‌شود، طراحی شود؛ البته در زمان حاضر نیز بر اساس تأکیدات اساسنامه، این موارد توسط سازمان نظارت می‌شود.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه توجه به فناوری و اقتضائات روز لازمه طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی در حوزه اوان کودکی است، عنوان کرد: در شرایط امروز اکتفا کردن کودکستان‌ها به فعالیت‌هایی با مداد و کاغذ یک اشتباه است.

وی ادامه داد: ورود فناوری‌های جدید با سرعت بسیار زیاد و ورود به عصر متاورس، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، حتماً حکمرانی در عرصه اوان کودکی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و نیاز است فعالیت‌های تربیتی و آموزشی بر اساس اقتضائات این عصر به روزرسانی شود. علاوه بر این، باید از تجربیات گذشته و همچنین توان علمی که در کشور وجود دارد نیز بهره برد تا در نهایت آنچه اساسنامه بر عهده سازمان گذاشته، محقق شود.

حکیم‌زاده بیان کرد: در شرایط کنونی، حوزه تعلیم و تربیت در اوان کودکی نیازمند توجه ویژه به پروژه‌های تربیتی و یادگیری فعالیت‌محور است. برای نیل به این هدف باید خود والدین و مربیان نیز با آموزش‌های لازم توانمندتر شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در گذشته تلاش‌‎های ارزشمندی برای نظارت بر عملکرد کودکستان‌ها انجام شده است. فقدان یک چهارچوب مشخص زمینه‌ساز برخورد سلیقه‌ای بوده که در چنین شرایطی ممکن است سلیقه غالب شود و در نهایت یک فرایند کلی و یکپارچه طراحی و اجرا نشود. از طرف دیگر، سازوکار نظارت میدانی و بالینی نیز باید به طور دقیق طراحی شود.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری تجربیات افراد مجرب که تجربه سال‌ها فعالیت میدانی در این عرصه را دارند، یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت در دوره جدید بوده و این مهم به طور قطع در بهبود فضا و محیط حاکم بر کودکستان‌‎ها حتی در کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی و غیردولتی بسیار اثرگذار است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->