دستگیری سارقان خوار بار فروشی‌های مشهد افزایش اضطراب زنان باردار هم‌زمان با جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل هشدار سازمان غذا و دارو نسبت به ۹ فرآورده غیرمجاز مراقبت از مو و پوست در بازار جان باختن ۴ نفر در حادثه واژگونی خودرو در محور فرخشهر به بروجن (۲۰ تیر ۱۴۰۴) دستگیری ۱۱ نفر در نزاع جمعی در نیشابور (۲۰ تیر ۱۴۰۴) ثبت جهانی غارهای پارینه‌سنگی خرم آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو زلزله ۴.۱ ریشتری نهبندان در خراسان جنوبی را لرزاند (۲۰ تیر ۱۴۰۴) گسترده‌ترین گرمای تابستانی در راه کشور (۲۰ تیر ۱۴۰۴) ویدئو| نقص فنی مینی‌بوس در مشهد حادثه آفرید نهمین دوره ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان آغاز شد (۱۹ تیر ۱۴۰۴) +جزئیات ماجرای حادثه انفجار در یکی از برج‌های منطقه چیتگر تهران چه بود؟ (۱۹ تیر ۱۴۰۴) پرداخت معوقات ۱۴ هزار میلیاردی فرهنگیان بازنشسته در دوران جنگ مراقب باشید خُلقتان گرمازده نشود | هوای گرم به‌جز جسم، خلق‌وخو را هم متأثر می‌کند ابلاغ دستورالعمل بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی پس از جنگ (۱۹ تیر ۱۴۰۴) بازدید وزیر آموزش و پرورش از محل برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد مراقب جاسوسی های موساد در قالب مشاوره پزشکی باشید نماینده صلیب سرخ جهانی در ایران: از تلاش‌ها و شجاعت نیرو‌های امدادی ایران قدردانی می‌کنم تأکید وزیر میراث فرهنگی بر تبدیل صنایع دستی گلستان به برند جهانی دستگیری سوداگر مرگ با ۱۵ هزار قرص مخدر در تهران (۱۹ تیر ۱۴۰۴) آخرین اخبار از وضعیت فرودگاه‌های کشور (۱۹ تیر ۱۴۰۴) آمار نگران‌کننده از ترک تحصیل دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۳ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جدید مشهد منصوب شد (۱۹ تیر ۱۴۰۴) کشف ۳۵ کیلوگرم تریاک در تربت‌حیدریه (۱۹ تیر ۱۴۰۴) چرا نوجوانان جذب دوستانشان می‌شوند و از خانواده فاصله می‌گیرند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۴) | احتمال وقوع طوفان گردوخاک در برخی مناطق استان علائم شایع سنگ کلیه چیست؟ رقابت نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز خراسانی برای ورود به مدارس سمپاد پیش‌فروش بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۴ از ۲۵ تیرماه آغاز می‌شود
سرخط خبرها

چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود

  • کد خبر: ۲۹۴۳۴۹
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: چهارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی، یادگیری و محتوایی در کودکستان‌ها طراحی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضوان حکیم‌زاده در خصوص شیوه‌های یادگیری کودکان اظهار کرد: محتوای دوره پیش‌دبستانی، لزوماً کتاب و آموزش نیست، منظور از محتوا در این عرصه، مجموع فرصت‌های تربیتی و یادگیری است. موضوعی که در سند تحول بنیادین با عنوان تنوع بخشیدن به منابع و محیط‌های یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این حوزه نیازمند نگاه کلان است، برنامه‌ها باید همه ابعاد شناختی، عاطفی، اجتماعی، حرکتی و مهارتی را در بر بگیرد و کودکان در همه زمینه‌ها رشد متوازن داشته باشند. علاوه بر این موارد، تربیت دینی بر اساس مبانی دینی و آموزه‌های قرآن کریم که در برخی از نظام‌های آموزشی تحت عنوان رشد معنوی به آن اشاره می‌شود نیز باید در کانون توجه باشد.

حکیم‌زاده با اشاره به لزوم نظارت هدفمند و گسترده بر عملکرد کودکستان‌ها، تصریح کرد: به طور قطع نیاز است بر مبنای اساسنامه و طبق تکلیفی که بر عهده سازمان گذاشته شده، چارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی و یادگیری و محتوایی که در کودکستان‌ها ارائه می‌شود، طراحی شود؛ البته در زمان حاضر نیز بر اساس تأکیدات اساسنامه، این موارد توسط سازمان نظارت می‌شود.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه توجه به فناوری و اقتضائات روز لازمه طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی در حوزه اوان کودکی است، عنوان کرد: در شرایط امروز اکتفا کردن کودکستان‌ها به فعالیت‌هایی با مداد و کاغذ یک اشتباه است.

وی ادامه داد: ورود فناوری‌های جدید با سرعت بسیار زیاد و ورود به عصر متاورس، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، حتماً حکمرانی در عرصه اوان کودکی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و نیاز است فعالیت‌های تربیتی و آموزشی بر اساس اقتضائات این عصر به روزرسانی شود. علاوه بر این، باید از تجربیات گذشته و همچنین توان علمی که در کشور وجود دارد نیز بهره برد تا در نهایت آنچه اساسنامه بر عهده سازمان گذاشته، محقق شود.

حکیم‌زاده بیان کرد: در شرایط کنونی، حوزه تعلیم و تربیت در اوان کودکی نیازمند توجه ویژه به پروژه‌های تربیتی و یادگیری فعالیت‌محور است. برای نیل به این هدف باید خود والدین و مربیان نیز با آموزش‌های لازم توانمندتر شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در گذشته تلاش‌‎های ارزشمندی برای نظارت بر عملکرد کودکستان‌ها انجام شده است. فقدان یک چهارچوب مشخص زمینه‌ساز برخورد سلیقه‌ای بوده که در چنین شرایطی ممکن است سلیقه غالب شود و در نهایت یک فرایند کلی و یکپارچه طراحی و اجرا نشود. از طرف دیگر، سازوکار نظارت میدانی و بالینی نیز باید به طور دقیق طراحی شود.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری تجربیات افراد مجرب که تجربه سال‌ها فعالیت میدانی در این عرصه را دارند، یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت در دوره جدید بوده و این مهم به طور قطع در بهبود فضا و محیط حاکم بر کودکستان‌‎ها حتی در کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی و غیردولتی بسیار اثرگذار است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->