آمار سقط جنین ۲۰ برابر بیشتر از تعداد مرگ و میر‌های کودکان و جوانان در تصادفات جاده‌ای است عامل شیوع نارسایی قلبی در جوانان چیست؟ ضرب و شتم پناهجویان افغانستانی و ایرانی توسط نظامیان لهستانی آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان طبرسی شمالی مدیر کل استاندارد خراسان رضوی: مجموعه آبی موج‌های خروشان مشهد ایمن نیست واژگونی موتورسیکلت در خواف یک کشته برجای گذاشت (۲۹ آبان ۱۴۰۳) قتل فجیع خواهر در خانه پدری| ۲ نفر در کما هستند اهدای عضو بانوی مرگ مغزی سبزواری به ۶ بیمار زندگی بخشید تصادف دو خودرو تیبا در جاده فریمان خراسان رضوی یک کشته و ۶ مصدوم برجای گذاشت (۲۹ آبان ۱۴۰۳) سه متهم به زورگیری تلفن همراه در مشهد دستگیر شدند (۲۹ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۹ کلاس درس در دبیرستان بوستان علم مشهد در «سه شنبه‌های افتتاح» آتش‌سوزی یک انبار مواد شیمیایی در ناصرخسروی تهران + فیلم و عکس (۲۹ آبان ۱۴۰۳) ۵۰ کیلوگرم تریاک از صندوق عقب یک پراید در پایتخت کشف شد (۲۹ آبان ۱۴۰۳) استفاده از ویروس کووید ۱۹ برای مبارزه با سرطان افزایش ۵۰ درصدی حقوق بازنشستگان یا خطای اعداد؟ تصویب واردات سه هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به کشور (۲۹ آبان ۱۴۰۳) مرگ سالانه ۱۶۰ هزار نفر بر اثر سکته قلبی در ایران کشف ۱۱ دستگاه ماینر در انبار یک اداره دولتی در رشت یک روز خواهیم گفت: «گلی به جمال همان نسل زِد» ۹۵۰ محصول کشاورزی به لحاظ سلامت مواد غذایی ارزیابی شد ۷.۵ میلیون دیابتی در ایران ثبت شده است دولت فعلاً برنامه‌ای برای قطع برق صنایع ندارد پلمب دو نانوایی متخلف در مشهد (۲۹ آبان ۱۴۰۳) رفع ممنوعیت تحصیل هم‌زمان دانشجویان در دو یا چند رشته، با حکم دیوان عدالت اداری رایگان‌شدن هزینه‌های آب، برق و گاز کلیه واحد‌های آموزشی و پرورشی در سال ۱۴۰۴ روش‌های مراقبت از دستگاه‌های برقی در ساعت‌های قطعی برق آیا مشکلات تأمین ارز و کمبود دارو در سال آینده حل می‌شود؟ اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳ جوان مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود

  • کد خبر: ۲۹۴۳۴۹
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: چهارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی، یادگیری و محتوایی در کودکستان‌ها طراحی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضوان حکیم‌زاده در خصوص شیوه‌های یادگیری کودکان اظهار کرد: محتوای دوره پیش‌دبستانی، لزوماً کتاب و آموزش نیست، منظور از محتوا در این عرصه، مجموع فرصت‌های تربیتی و یادگیری است. موضوعی که در سند تحول بنیادین با عنوان تنوع بخشیدن به منابع و محیط‌های یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این حوزه نیازمند نگاه کلان است، برنامه‌ها باید همه ابعاد شناختی، عاطفی، اجتماعی، حرکتی و مهارتی را در بر بگیرد و کودکان در همه زمینه‌ها رشد متوازن داشته باشند. علاوه بر این موارد، تربیت دینی بر اساس مبانی دینی و آموزه‌های قرآن کریم که در برخی از نظام‌های آموزشی تحت عنوان رشد معنوی به آن اشاره می‌شود نیز باید در کانون توجه باشد.

حکیم‌زاده با اشاره به لزوم نظارت هدفمند و گسترده بر عملکرد کودکستان‌ها، تصریح کرد: به طور قطع نیاز است بر مبنای اساسنامه و طبق تکلیفی که بر عهده سازمان گذاشته شده، چارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی و یادگیری و محتوایی که در کودکستان‌ها ارائه می‌شود، طراحی شود؛ البته در زمان حاضر نیز بر اساس تأکیدات اساسنامه، این موارد توسط سازمان نظارت می‌شود.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه توجه به فناوری و اقتضائات روز لازمه طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی در حوزه اوان کودکی است، عنوان کرد: در شرایط امروز اکتفا کردن کودکستان‌ها به فعالیت‌هایی با مداد و کاغذ یک اشتباه است.

وی ادامه داد: ورود فناوری‌های جدید با سرعت بسیار زیاد و ورود به عصر متاورس، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، حتماً حکمرانی در عرصه اوان کودکی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و نیاز است فعالیت‌های تربیتی و آموزشی بر اساس اقتضائات این عصر به روزرسانی شود. علاوه بر این، باید از تجربیات گذشته و همچنین توان علمی که در کشور وجود دارد نیز بهره برد تا در نهایت آنچه اساسنامه بر عهده سازمان گذاشته، محقق شود.

حکیم‌زاده بیان کرد: در شرایط کنونی، حوزه تعلیم و تربیت در اوان کودکی نیازمند توجه ویژه به پروژه‌های تربیتی و یادگیری فعالیت‌محور است. برای نیل به این هدف باید خود والدین و مربیان نیز با آموزش‌های لازم توانمندتر شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در گذشته تلاش‌‎های ارزشمندی برای نظارت بر عملکرد کودکستان‌ها انجام شده است. فقدان یک چهارچوب مشخص زمینه‌ساز برخورد سلیقه‌ای بوده که در چنین شرایطی ممکن است سلیقه غالب شود و در نهایت یک فرایند کلی و یکپارچه طراحی و اجرا نشود. از طرف دیگر، سازوکار نظارت میدانی و بالینی نیز باید به طور دقیق طراحی شود.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری تجربیات افراد مجرب که تجربه سال‌ها فعالیت میدانی در این عرصه را دارند، یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت در دوره جدید بوده و این مهم به طور قطع در بهبود فضا و محیط حاکم بر کودکستان‌‎ها حتی در کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی و غیردولتی بسیار اثرگذار است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->